Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Wednesday, September 29, 2004

اولین روز یک رقمی

امروز اولین صبح خنک پاییزی را با دمای یک رقمی 7 درجه سانتیگراد را در تورنتو شاهد بودیم و این به معنای آماده باش برای شروع دوره طولانی دیگری از سرما و بارش و متعاقب آن یخبندان است. بازار راکد پوشاک زمستانی دوباره رونق می گیرد و فروشگاههایی که هنوز محصولات زمستانه خود را به معرض فروش نگذاشته اند از این هفته تغییر دکور را شروع خواهند کرد.

در این میان عده ای که تابستان برایشان کافی نبوده هنوز سعی در حفظ ظاهر تابستانه و ظاهر شدن در خیابان با تی شرت و دامن کوتاه و صندل و دمپایی خواهند داشت. این عده با شدت گرفتن سرما کمتر و کمتر می شوند تا کم کم به عده ای انگشت شمار تبدیل می شوند. جالب اینکه حتی در سرمای 25- هم هنوز اشخاصی را با همین وضعیت مشاهده می کنید.

اگر مهاجر تازه وارد هستید و هنوز اسلحه خانه زمستانه تان را تجهیز نکرده اید زودتر به فکر باشید چون تا شش ماه دیگر با سرما سرگرم خواهید بود. خرید کلاه پشمی، دستکش و شالگردن پشمی هم توصیه می شود. یادتان باشد که در تورنتو هر قدر خرج پوشاک زمستانی کنید ارزشش را دارد و در روزهای پر سوز و یخ به خودتان درود خواهید فرستاد.

موفق باشید.




Link to this log     لینک به این نوشته - 11:35 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Friday, September 24, 2004



دیوید میلر، شهردار هنر پرور

شهردار تورنتو در مراسم افتتاح "هفته هنر" از طرح این سازمان برای "جشن بی پایان" از آغاز سال 2006 به بعد خبر داد.

در سالهای اخیر، برگزاری جشن ها و مراسم متعدد هنری – فرهنگی توسط و یا با حمایت شهرداری تورنتو با استقبال خوب مردم روبرو شده است و موجب افزایش تعداد و تنوع روزافزون این جشن ها گردیده است.

دیروز، پنجشنبه بیست و سوم سپتامبر، دیوید میلر در سخنرانی خود در میدان شهرداری – ناثان فیلیپس اسکوور – با شور و حرارت همیشگی اش به تشریح برنامه های در دست اجرا و طرح راه اندازی جشن های بدون انقطاع برای افزایش انعطاف فرهنگی و ترویج شادی و رنگ بخشیدن به زندگی روزمره ساکنان این شهر، پرداخت. وی گفت که دوره تاریکی (!) در این شهر به پایان رسیده و موقع آن است که نور و انرژی در شهر بیش از پیش جریان یابد.

افزایش جشن های رایگان و برنامه های تحت حمایت مالی، راه اندازی و توسعه ساختمان اپرای تورنتو و موزه انتاریو، دعوت از تمام گروههای زبانی و فرهنگی مقیم در شهر با توزیع مناسب برنامه های فرهنگی و هنری در محله های تورنتو، از جمله این طرح ها هستند که اکنون نیز در جریانند.

هوای خوب و ملایم دیروز به همراه آفتاب درخشان به افتتاحیه جشن هفته هنر با هنرمندی "سیرک دو سولی" جلوه بیشتری بخشید و شهردار هم با بخشی از نمایش همراهی کرد.

برای دیدن جزییات برنامه هفته هنر به این لینک مراجعه کنید.


ضمنا جشنواره انگور و شراب نیاگارا که از جمعه قبل در پارک مونته بلو در شهر سنت کاثارینز با حضور دهها غرفه متعلق به تاکستان های سرشناس انتاریو آغاز شده بود، تا غروب یکشنبه ادامه خواهد داشت. برای رفتن به این پارک باید بزرگراه "کیو ای دبلیو" را به سمت "نایاگرا فالز" ادامه بدهید و با استفاده از خروجی 47 وارد "آنتریو استریت" بشوید. (دقت کنید که فقط از این شماره خروجی استفاده کنید و اشتباها وارد خروجی مجزای دیگری برای خیابانی به همین نام نشوید). بعد از رسیدن به تقاطع خروجی با خیابان انتاریو به سمت راست (جنوب) ادامه مسیر بدهید و آنقدر ادامه بدهید تا پارک مونته بلو را در سمت چپ مشاهده کنید که چندین چادر سفیدرنگ در آن در کنار هم نصب شده اند (حدود 2.5 کیلومتر به سمت جنوب). برای پارک اتومبیل می توانید از پارکینگ بیمارستان (تقریبا مقابل پارک با هزینه 4$) و یا پارکینگهای دیگر در کوچه های اطراف استفاده کنید که بعضی در روزهای آخر هفته رایگان و بعضی دیگر با تخفیف کار می کنند.

غرفه های فروش غذا و دسر هم وجود دارند و چندین چادر در محوطه حاشیه پارک به فروش صنایع دستی و مربای خانگی و آثار هنری و ... مشغولند. برای سرگرمی کودکان نیز امکاناتی در نظر گرفته شده است.

برای دیدن تصاویر این جشن در سال گذشته به این لینک مراجعه کنید.

آخر هفته خوبی داشته باشید و برای سلامت خودتان و دیگران از "درینک اند درایوینگ" پرهیز کنید.



Link to this log     لینک به این نوشته - 11:42 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Thursday, September 23, 2004

دعوای 200 میلیون دلاری بخاطر قفل دوچرخه!

هفته پیش شخصی در سایت خود به مردم نشان داد که چطور با استفاده از یک خودکار بیک می توانند قفل ایمنی دوچرخه ها را باز کنند.

این هفته، ویلیام بیتی از تورنتو، پرونده ای تسلیم دادگاه کرد تا برای تمام خسارات وارده به دوچرخه دارهای آمریکای شمالی و سایر نقاط جهان تقاضای غرامت شود. مبلغ پیشنهادی وکلای مسوول مدعیان، 200 میلیون دلار است!

نقطه ضعف فنی مذکور سالها پیش در یکی از نشریات تجاری گوشزد شده بود ولی نه شرکت سازنده اقدامی برای رفع آن انجام داد و نه فروشندگان از عرضه آن دست برداشتند.

ویلیام بیتی که در صنعت فیلم سازی کانادا فعال است و علاقه زیادی به دوچرخه دارد ابتدا طرح خود را با دفتر امور حقوقی میچل مطرح کرد و سپس با موافقت وکلای این دفتر اکنون در حال آماده کردن لایحه اصلی جهت تسلیم به دادگاه، طی 30 روز آینده می باشد.

قفل مذکور که کریپتونایت نام دارد و در بازار بین 50$ تا 100$ (بسته به مدل) قیمت گذاری شده بود، یکشبه ارزش تجاری و حفاظتی خود را از دست داد. این شکواییه برای پوشش هزینه پرداختی توسط مردم برای خرید اولیه قفل و نیز اجبار آنها به استفاده از سایر وسایل نقلیه - در صورت تمام شدن سایر مدل های قفل در بازار و عدم امکان استفاده از دوچرخه – می باشد. در این پرونده اشاره ای به هزاران دوچرخه به سرقت رفته نشده است چرا که ثابت کردن علت دزدیده شدن دوچرخه کاری خارج از زمان و توان وکلای مذکور است.

علاوه بر شرکت کریپتونایت، نام تولید کنندگان دیگری نظیر نارکو و بایک گارد هم در فهرست متهمین دیده می شود. فروشگاه های بزرگ دوچرخه و لوازم ورزش نیز در این شکواییه نامبرده شده اند.

با توجه به وسعت پرونده و میزان مبلغ مورد درخواست مدعیان، برای به نتیجه رسیدن شکایت و ختم دادرسی به ماهها وقت نیاز خواهد بود.

روز خوش




Link to this log     لینک به این نوشته - 4:00 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Wednesday, September 22, 2004

نمایشگاه کاریابی با 3500 فرصت شغلی در
Vaughan Mills indoor mega-mall
#8540 Jane St.,
(at Langstaff Rd.)

این هفته روز پنجشنبه و جمعه بیست و سه و بیست چهارم سپتامبر، در محل مرکز خرید بزرگ منطقه وان که هنوز ساختمان آن به اتمام نرسیده نمایشگاه کار تشکیل خواهد شد. این نمایشگاه از ساعت 11 صبح تا 8 شب باز است و پیش بینی می شود هزاران نفر از جویندگان کار برای تحویل رزومه های خود و پر کردن فرم های درخواست به این مکان مراجعه کنند.

بیش از 60 شرکت بزرگ خدماتی، فنی، تاسیساتی، صنایع غذایی و اموراداری برای جذب نیرو اعلام آمادگی کرده اند و در این دو روز به جمع آوری اطلاعات مربوط به سوابق کار و تحصیلات علاقه مندان خواهند پرداخت( توجه داشته باشید که لزوما محل خدمت هیچیک از این مشاغل منطقه وان نخواهد بود).

برای تردد به این محل می توانید از سرویس اتوبوس های منطقه یورک استفاده کنید. برای داونلود نقشه خطهای اتوبوس این منطقه اینجا کلیک کنید.

فایل نقشه مسیرها به فرمت پی دی اف است. برای نصب برنامه بازکننده این فایل اینجا کلیک کنید.

روز خوش



Link to this log     لینک به این نوشته - 10:42 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Wednesday, September 15, 2004



سالروز اولین استفاده از تانک در جنگ

در سپیده دم پانزدهم سپتامبر 1916 سربازان آلمانی که در سنگرهای خود در فرانسه، مابین دهکده های فلور و کرسلت موضع گرفته بودند با شنیدن صدایی عجیب و ناآشنا از درون سنگرهای خود سرک کشیدند و با دیدن قوطی زره پوشی که با گرد و خاک فراوان تلو تلو خوران به سمت آنها در حرکت بود از ترس سرجایشان یخ زدند. در پشت سر این قوطی لرزان که بدون هیچ مشکلی به سمت آنها شلیک می کرد و هیچ گلوله ای به آن کارگر نبود، گروهی از سربازان انگلیسی بهم فشرده شده بودند.

با رسیدن این تانک ابتدایی به سنگر دشمن، آلمانی ها پا به فرار گذاشتند و این پیروزی آسان برای همیشه در تاریخ نبرد های مدرن جایی برای استفاده از نیروی زرهی بازکرد.

خالی از لطف نیست بدانیم که در آن هنگام برای برقراری ارتباط بین تانک و واحد های دیگر جنگی از کبوتر نامه بر استفاده می کردند.

برای دیدن برش طولی یک تانک آلمانی مربوط به اواخر جنگ اول جهانی اینجا کلیک کنید

تانک در سال 1936 توسط ارتش کانادا برگزیده شد و اولین آموزشگاه کاربری آن، همانسال در نزدیکی شهر لندن در انتاریو به آموزش اولین گردان زرهی کانادا مشغول شد. جالب آنکه تا تابستان سال 1939 هنوز هیچ تانکی به خدمت ارتش درنیامده بود و هنرجو ها با تانک های "ام کی سیکس" آموزشی تمرین می کردند.

با شدت گرفتن ناآرامی ها در اروپا و پیش بینی آغاز درگیری در این قاره، کانادا ورود انبوه این مدل را آغاز کرد و تمرین گسترده ارتش با آنها شروع شد. در هفدهم سپتامبر 1939 کانادا به آلمان اعلان جنگ داد و تانکهای کانادایی به همراه سربازان پیاده و واحد های توپخانه آماده نبرد طولانی و پر تلفات جدیدی شدند.

در حال حاضر تانک لیوپارد تنها مدل رسمی جنگی در خدمت ارتش کاناداست (تصویر بالای متن). برای دیدن تصاویر واحد های زرهی ارتش کانادا می توانید اینجا کلیک کنید.

روز خوش



Link to this log     لینک به این نوشته - 1:43 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Thursday, September 09, 2004



Resident Evil: Apocalypse

قسمت دوم داستان رزیدنت ایول، که بیشتر صحنه های آن در تورنتو فیلم برداری شده و در آن از ساختمان شهرداری و برج های منطقه مالی شهر استفاده زیادی شده است این جمعه – دهم سپتامبر- به روی پرده سینما های آمریکای شمالی می آید.

داستان فیلم – که ماجرای نشت ویروسی مهلک به بیرون از محیط آزمایشگاه یک مرکز تحقیقات بیوشیمیایی و فراگیر شدن آن در کل مرکز زیرزمینی تحقیقات شرکت آمبرلا و ورود یک تیم ویژه تحقیق برای بررسی عمق فاجعه وبه تبع آن انتشار بیشتر آلودگی به بیرون از سازمان و آلودگی کل شهر به این عارضه بود اکنون با میدان دید وسیع تری – در سطح شهر تورنتو که در فیلم بنام رکون سیتی شناخته میشود- با بکارگیری هنرپیشه اصلی زن قسمت اول – میلا یو و ویچ- و چند چهره جدید ساخته شده و بروی پرده می رود. میلا قبلا در فیلم های ژاندارک (1999) و عنصر پنجم (1997) بازی کرده است.

هر چند داستان این فیلم شدیدا کلیشه ای ایست و از همین الان می توان آخر این قسمت را نیز حدس زد ولی چون فیلم در تورنتو فیلم برداری شده، بی علاقه نیستم برای دیدن بلایی که به سر شهر – با استفاده از جلوه های ویژه- آورده اند به دیدن این فیلم بروم.

آخر هفته خوبی داشته باشید.




Link to this log     لینک به این نوشته - 5:13 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان




فرانسیس و آیوان

باقیمانده طوفان و گردباد مهیب فرانسیس بعد از بهم ریختن سواحل فلوریدا و تخریب صد ها خانه و قطع برق میلیونها نفر از بعد از ظهر دیروز وارد انتاریو شد و لحظه به لحظه به شدت باد و بارانی که با خود به تورنتو و حومه آن آورده است افزوده می شود.

سقوط ده درجه ای دمای هوا و وزش باد هایی با سرعت بالای 30 کیلومتر در ساعت در حال پیوند دادن باقیمانده تابستان ولرم و کوتاه انتاریو با پاییز طولانی و پر بارش آن است.

در این لحظه گردباد و طوفان دیگری بنام مستعار آیوان بعد از در هم کوبیدن گرنادا و از بین بردن هزاران خانه و انهدام تاسیسات برقی این ناحیه تفریحی و وارد آوردن خساراتی شدید به جزایر این منطقه راهی جنوب شرقی آمریکاست.

با رسیدن این جبهه هوای طوفانی و سرد به کانادا، پیش بینی می شود که این بارش و باد شدید در این آخر هفته نیز ادامه یابد.

از بردن چتر و بارانی موقع خروج از منزل غافل نشوید چون وقتی باد به بیش از 40 کیلومتر در ساعت برسد دیگر کار چندانی از چتر بر نمی آید.

موفق باشید



Link to this log     لینک به این نوشته - 9:04 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Thursday, September 02, 2004



Hispanic Fiesta &
Toronto Int'l Film Festival

جشن سالانه ویژه کشورهای اسپانیایی زبان به سالگرد دیگری نزدیک می شود. موسیقی و رقص های محلی و مخصوص این کشور ها. اجرای برنامه های هنری، غرفه های متعدد عرضه صنایع دستی و یادگاری های خاص این ملل، و نیز غرفه های عرضه کننده غذا های محبوب آمریکای جنوبی از جاذبه های این برنامه چهار روزه – از عصر جمعه سوم سپتامبر، تا عصر دوشنبه ششم سپتامبر، خواهد بود.

این جشن در میدان مل لستمن – قابل دسترسی از ایستگاه متروی نورث یورک سنتر- برگزار می شود و نیازی به ورودیه ندارد.

برای دیدن تصاویر مربوط به جشن سال قبل می توانید به گالری عکس مراجعه کنید و یا به این لینک سری بزنید.

برای دیدن سایت رسمی این جشن روی این لینک کلیک کنید.


ضمنا هفته آینده بیست و نهمین فستیوال بین المللی فیلم تورنتو با حضور چهره های معروف هنر سینما – بیشتر از نوع هالیوودی- از روز پنجشنبه نهم سپتامبر تا شنبه هجدهم سپتامبر با پخش فیلم های مطرح اکران شده و نشده در سینماهای منتخب برگزار خواهد شد. سعی خواهم کرد که در این مورد یک لاگ اختصاصی با توضیحات بیشتر بنویسم. برای دیدن وبسایت رسمی این فستیوال اینجا کلیک کنید.
ضمنا با توجه به محدودیت تعداد بلیط های قابل عرضه به عموم پیش خرید آنها ضروری بنظر می رسد که هرچند مشتاقان این جشنواره از ماه آگوست مشغول به پیش ثبت نام برای این بلیط ها بوده اند اما شاید هنوز برای خریدن بلیط فیلم های مورد علاقه تان دیر نشده باشد.

آخرین آخر هفته طولانی تابستانی خوبی داشته باشید. خصوصا که گویا قرارست هوا هم مساعدت کند.





Link to this log     لینک به این نوشته - 9:23 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................