Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Friday, June 30, 2006



بازهم جشن تولد کانادا شد!

روز اول جولای نزدیک است و مردم و ساکنان کانادا برای جشن گرفتن و یا استفاده از آخر هفته طولانی ایکه به این مناسبت پیش آمده – که اولین تعطیلی بعد از بسته شدن مدارس برای تعطیلات تابستانی نیز هست – آماده شده اند.

هوا عالی است، همه جا سبز و خرم شده و گل و شکوفه سراسر شهر دیده می شود. پیش بینی می شود آخر هفته خوب و ملایمی باشد و هر برنامه ای برای آن ریخته اید به خوبی و خوشی به انجام برسد.

یکبار دیگر به زندگی در میان این مردم فهمیده، مهربان، باهوش و تحصیل کرده و در سرزمینی که بدست چنین مردمی ساخته شده و نگهداری می شود، افتخار می کنیم و از خدای مهربان برای برکات و نعمات گسترده ایکه به این سرزمین و مردمش اهدا کرده تشکر می کنیم و روزافزونی آنها را از درگاهش تقاضا داریم.

ایام بکام


Link to this log     لینک به این نوشته - 3:41 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Wednesday, June 28, 2006



برج ملی کانادا سی ساله شد!

CN Tower یا برج ملی کانادا – واقع در جنوب شهر تورنتو- که با 553متر ارتفاع، بلند ترین بنای مستقل دنیا می باشد، سی ساله شد.

این برج که سمبل شهر تورنتو است و سالانه بیش از دو میلیون توریست از آن بازدید می کنند، در سال 1976 کامل گردید و علاوه بر جاذبه توریستی ( با داشتن چند رستوران – و یک رستوران گردان- و مغازه های فروش سوقات) آنتن مخابرات رادیویی و تلویزیونی نیز می باشد.

بازدید کننده ها می توانند در Observation Deck از مجموعه وسیع پنجره ها – و یا بالکن آن – برای دیدن 360 درجه اطراف خود استفاده کنند. علاقه مندان همچنین می توانند از مجموعه کوچکتر ولی مرتفع تر SkyPod در بالاترین بخش برج – که برای عموم باز است – و در ارتفاع 447 متری منظره اطراف را تماشا کنند.

بخشی از کف محوطه Observation Deck از شیشه ساخته شده است که بازدید کنندگان با دل و جرات تر روی آن پا می گذارند و هیجان ایستادن روی شیشه در ارتفاع 342 متری را تجربه می کنند. شیشه بکار رفته در کف این قسمت دارای مقاومت وزنی ای در حدود 600 پاوند بر اینچ مربع (معادل وزن 12 اسب آبی بزرگسال!!! است).

این برج از فاصله چند کیلومتری قابل مشاهده است و اگر در شهر Niagara-on-the-Lake در سوی دیگر دریاچه انتاریو در محل ورود رودخانه نیاگرا به این دریاچه بایستید قادر خواهید بود با چشم غیر مسلح این برج را ببینید.

آسانسورهای این برج در یک سمت شیشه ای هستند و به بازدید کننده امکان می دهند منظره شهر را در هنگام بالارفتن تماشا کنند.

چند نکته:

- CN Tower سالانه بطور متوسط 78 بار مورد اصابت صاعقه قرار می گیرد.
- در زمان ساخت این برج تنها یک نفر جان خود را از دست داده است.
- سرعت آسانسور های این برج 22 کیلومتر در ساعت است و در کمتر از یک دقیقه مسافران را به محوطه بازدید می رسانند.
- ارتفاع این برج تقریبا دو برابر برج ایفل پاریس است.
- سیستم حفاظتی ضد تروریستی این برج در محل ایست بازرسی از درگاه های ویژه ای ساخته شده است که با مکیدن هوای اطراف بدن، بازدید کننده ها را برای هرگونه رد مواد محترقه و انفجاری، بو می کشد!

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 9:48 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Tuesday, June 13, 2006

توزیع بلیط رایگان برای کودکان

وزارتخانه های فرهنگ و جهانگردی انتاریو در اقدامی مشترک اعلام کردند که دانش آموزان دبستانی مجوزهای پذیرش رایگان به بیش از 15 مرکز تفریحی و دیدنی انتاریو را دریافت خواهند کرد.

ارزش بلیط این مراکز جمعا بیش از 120 دلار کاناداست و این اقدام به جهت تشویق والدین 1.4 میلیون کودک دبستانی مقیم انتاریو به بردن بچه ها به این مراکز و بالابردن سطح معلومات عمومی کودکان در کنار فراهم آوری تفریحات سالم برای ایشان صورت گرفته است.

این مراکز تحت پوشش مجوزهای صادره قرار دارند:

• Art Gallery of Ontario
• Discovery Harbour
• Fort Henry
• Fort William Historical Park
• McMichael Canadian Art Collection
• Niagara Parks Butterfly Conservatory
• Old Fort Erie
• Ontario Place
• Ontario Science Centre
• Royal Botanical Gardens
• Royal Ontario Museum
• Sainte Marie among the Hurons
• Science North
• Uncle Tom’s Cabin Historic Site
• Upper Canada Village
• Ontario Parks

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 3:19 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Wednesday, June 07, 2006



جام جهانی و تب فوتبال در تورنتو

چیزی تا شروع جام جهانی نمونده و از یک هفته قبل تمام بار ها خودشون را برای پذیرایی از علاقه مندان به تماشای بازی ها و کری خوندن و داد و هوار راه انداختن گروهی آماده کرده اند. تنوع ملیتی ساکنان این شهر هم مزید بر علت شده و از الان پاتوق ها مشخص شده اند و رزرو.

به وقت تورنتو، بازی اول ایران – با مکزیک – روز یکشنبه ساعت 11.5 صبح افتاده که بسیار عالیه. هم روز تعطیله هم ساعتش مناسبه و میشه دورهم جمع شد و کلی سر و صدا راه انداخت.

یک هفته است که ملت پرچم تیم های مورد علاقه شون رو روی شیشه ماشین ها نصب کرده اند و این ور و آنور می روند. یکی شون رو دیدم که پرچم ایران و آلمان رو با هم گذاشته بود.

یکی دیگه پنج تا پرچم گذاشته بود! باید بهش گفت بابا گیریم یکیش تیم ملی خودتونه یکیش هم تیمیه که مورد علاقه ات است و فکر می کنی قهرمان امساله. تکلیف اون سه تای دیگه چیه؟

از همین الان شرط بندی ها به اوج رسیده و روی تعداد گل، جمع امتیازها، رده بندی، نیمه نهایی، فینال و ... شرط ها بسته شده و فشار خونها رفته بالا.

برای دیدن زمان پخش مستقیم – و تکرار بازیها - به روش HD و عادی، به این لینک مراجعه کنید.

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 1:08 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................