Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Friday, April 27, 2007

سخنی با خریداران خانه،

همانطور که احتمالا در اخبار مالی پیگیر بوده اید، بازار ساخت و ساز در ایالات متحده وارد رکود شده و قیمت املاک بعد از مدتی توقف در رشد، مسیر نزولی پیدا کرده اند و در حال پایین آمدن هستند. دولت آمریکا در تلاش است تا از سرایت این رکود به بقیه بخش های اقتصادی جلوگیری کند و مانع از بروز یک رکود همه جانبه اقتصادی – یعنی Recession – شود.

امروز اطلاعات رسمی سه ماهه اول GDP (مخفف Gross Domestic Products) در ایالات متحده منتشر شد و رقمش معادل 1.3% (حتی پایین تر از پیش بینی قبلی یعنی 1.8% بود). شاخص مصرف هنوز مثبت است – که نشاندهنده عدم سرایت رکود به بخش تولید است، اما در بخش سرمایه گزاری در ساختمان های تجاری سقوطی غیر منتظره رخداده.

شاخص ضد تورم – Deflator- از 1.8% در سه ماهه قبلی به 2.2% در سه ماهه اخیر افزایش یافته (ضدتورم یکی از نشانه های منفی در اقتصاد است و رشد آن به این معنی است که تولید کنندگان قادر نیستند افزایش هزینه های مواد اولیه و خدمات خود را از طریق گران کردن کالاها و خدماتشان به مشتری منتقل کنند و یا ضرر دادن را شروع کرده و یا بزودی وارد ضرر و زیان می شوند).

صادرات خالص و نیز نرخ رشد پس اندازها بعد از سقوط تدریجی ولی باثبات در سال گذشته، امسال با بی ثباتی در نرخ رشد/سقوط کار را آغاز کرده و در تشنج است.

شاخص انبار ها (یعنی میزان بادکردگی کالاها در انبار ها) در حال عبور از مرز ثبوت و ورود به فاز رشد است.

تمامی این نشانه حکایت از شروع سقوط قیمت خانه ها و ادامه این سقوط در سه ماهه دوم دارد. بانک مرکزی ایالات متحده در تلاش است تا با بکارگیری ابزار های تنظیم میزان نقدینه در بازار، بازار مسکن را تا پایان سه ماهه دوم به ثبات برساند و مانع از سقوط بیشتر آن شود.

حالا اینها که گفتیم چه دخلی به شما که می خواهید خانه یا آپارتمان بخرید دارد؟

اقتصاد کانادا و ایالات متحده به هم پیوند خورده است . بیش از 70% صادرات کانادا و وارداتش با آمریکاست. این اتصال اقتصادی، باعث می شود هر اتفاقی در بازار تولید و مصرف در ایالات متحده رخ می دهد با اندکی تاخیر سر از کانادا درآورد.

یعنی اگر دقت کرده باشید بانک مرکزی کانادا در سه دوره متوالی از افزایش نرخ بهره بانکی امتناع کرده است (یعنی درخواست برای وام بانکی سقوط کرده و نمی شود انتظار داشت مردم بهره بالاتری بپردازند چون رقابت چندانی بر سر گرفتن وام در بازار نیست). این امر نشاندهند تلاش بانک مرکزی کانادا برای به تاخیر انداختن سقوط بازار املاک در کاناداست. از آنجاییکه این بازار اثر تولیدی و مصرفی چشمگیری در بقیه شاخه های صنعت دارد، معمولا بلافاصله بعد از شروع رکود در آن، وضعیت بقیه بازار هم خراب می شود.

جدای از اینکه تلاش بانک مرکزی کانادا تا اینجا تا حدی متوانسته مانع از سقوط شدید قیمت املاک شود، ولی پیش بینی نمی شود بتواند کاملا مانع از شروع ریز قیمت املاک بشود.

فارسی اش اینکه اگر ما خیال داشتیم ملکی بخریم، فعلا این برنامه را تا شش ماه (شاید هم یکسال) به تعویق می انداختیم.

البته هر کسی صاحب اختیار تصمیم خودش است پس لطفا از زدن ایمیل در این رابطه خودداری کنید و بقیه ماجرا را خودتان از طریق اخبار مالی جویا شوید. ضمنا هیچ پیش بینی آماری قطعیت ندارد و همیشه بر احتمالات تکیه می کند.

خودتان برای خودتان تصمیم بگیرید.

موفق باشید


Link to this log     لینک به این نوشته - 11:00 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Friday, April 20, 2007

اخبار درهم برهم

امروز از تمامی ساکنان تورنتو دعوت شده تا بیست دقیقه از وقت آزاد خود در عصر جمعه را اختصاص به پاکسازی فضای اطراف منزل خود – از برگ های باقیمانده از پاییز یا کاغذ و خرده و ریز های زباله- کنند. شهروندان تورنتو می توانند کیسه های مخصوص جمع آوری این زباله ها از شعبات Pizza Pizza و McDonnalds بگیرند.

ضمنا، طبق پیش بینی هواشناسی، این آخر هفته هوای ملایم و خوبی خواهیم داشت و اگر تازه مهاجر هستید و از دست هوای سرد و متغیر تا بحال فرصت نداشته اید روزهای آخر هفته بیرون بروید و از مناظر و هوای خوب لذت ببرید، این ویکند اولین آخر هفته ملایم و خوب امسال خواهد بود. اگر نمی دانید کجا بروید می توانید یکی از چندین پارک و مسیل پر درخت و رودخانه این شهر را انتخاب کنید. جزایر تورنتو در دریاچه انتاریو هم انتخاب خوبی هستند – می روید به ایستگاه متروی یونیون و با یک استریت کار می روید به کوئینز کی و می روید آنطرف خیابان و با شش هفت دلار سوار کشتی مسافربری می شوید و یکربع بعدش در جزیره هستید (ولی فعلا تا اواسط ژوئن برای اینکار دست نگهدارید چون هنوز برای رفتن به آنجا هوا بقدر کافی گرم نیست!)

ضمنا این یکشنبه تمام شعب قهوه فروشی Starbucks در انتاریو به مناسب روز زمین قهوه مجانی می دهند و اگر فنجان سفری خود را بهمراه ببرید، هر چند بار که بخواهید برایتان مجانی پر می کنند.

زیاده عرضی نیست جز اینکه برایتان آخر هفته خوبی آرزو می کنیم!

ایام بکام


Link to this log     لینک به این نوشته - 9:31 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Thursday, April 19, 2007

چاله تضمینی و پیتزا!

بنظر می رسد از امروز شهرداری تورنتو طرحی را برای تعمیر چاله های معابر شهر شروع کرده است که در آن شماره تلفنی از طرف شبکه رادیویی 99.9 موج اف ام (بنام Mix FM ) تعیین شده و شهرداری تضمین کرده که چنانچه شهروندی به رادیو زنگ بزند و وجود چاله ای را در خیابان اطلاع دهد، ظرف حداکثر چهارروز آن را پر و تعمیر خواهد کرد و اگر این کار در زمان معین تمام نشود یک پیتزای رایگان به آن شهروند داده خواهد شد!

این لینک ایستگاه رادیویی است شماره تلفن هم هست 4165999090 داخلی 164

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 11:57 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Wednesday, April 18, 2007

دم جماعت زورگو به زور قانون چیده می شود!

سه شنبه آینده قانونی وارد پارلمان انتاریو خواهد شد که مستقیما مساله زورگویی بچه های بزرگتر به بچه های کوچکتر در مدارس را مورد کنترل دقیقتر قرار میدهد.

این مشکل که در هر مدرسه ای در هر نقطه از کره زمین وجود دارد برای همه ما کم و بیش آشناست!

بچه هایی که قلدری می کنند و بچه های از خودشان ضعیت تر را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

زورگویی صرفا به پسر ها محدود نمی شود و دختر بچه ها هم دست به اینکار می زنند. منتهی زورگویی بین پسر ها با تهدید به کتک و دست به یقه شدن و نظایر آن پیش می رود در حالیکه دختر ها بدجنسی و شایعه سازی و غیبت و گاها تهدید فیزیکی می کنند.

بنا بر این قانون دانش آموزانی که – حتی از طریق اینترنت و چت رو- اقدام به تهدید و ارعاب بقیه کنند یا شایع بسازند و موجب آبروبری شوند، مورد توبیخ و تنبیهات متنوع اخلاقی و آموزشی قرار خواهند گرفت و این امر می تواند به تعلیق و یا اخراج از مدرسه منتهی گردد.

این قانون ضمن تعدیل قانون خشک و بدون انعطاف قدیمی مبنی بر "عدم هرگونه انعطاف نسبت به مساله زورگویی" که می توانست منجر به اخراج بلافاصله دانش آموز از مدرسه بشود، ضمن پوشش جزئیات بیشتر، راهکارهای متعددی را نیز برای تلاش در رفع این مضعل از طریق مشاور خانوادگی و روانکاوی در بدو کار و تلاش برای تغییر دادن رفتار کودکان قبل از کشیدن کار به تعلیق و اخراج در خود دارد.


ضمنا از بعد از ماجرای تیراندازی دیروز در دانشگاه فنی ویرجینیا، دانشگاههای انتاریو از نظر پوشش امنیتی و سیستم های اعلام خطر مورد بررسی دقیقتری قرار خواهند گرفت. هر چند محدودیت بسیار زیاد قانونی در کسب مجوز خرید اسلحه گرم و پروسه بسیار طولانی اخذ این مجوز برای شهروندان کانادایی، تعداد اسلحه های موجود در دست افراد را در حد درصد ناچیزی نگاه داشته، اما بازنگری قوانین مربوط به آن نیز بزودی در دستور کار انتاریو و دولت فدرال قرار خواهد گرفت.

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 10:26 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Thursday, April 05, 2007

موج جدید استخدام ها در انتاریو

دوستان تازه مهاجری که جویای کار هستند – و یا مهاجر های قدیمی تری که اکنون شاغل هستند ولی دنبال کار بهتری می گردند – مطلع باشند که با شروع سال مالی جدید، شرکت های خصوصی و دولتی و سازمان های متعدد در سطح انتاریو شروع به جذب نیرو برای پروژه های سال 2007 شان کرده اند.

الان موقع شدت دادن به فعالیتهای کاریابی شماست.

موفق باشید


Link to this log     لینک به این نوشته - 10:47 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Monday, April 02, 2007

معرفی یک سایت کارآمد!

سایت RedFlagDeals سایتی است اختصاصی برای پیدا کردن حراجی ها و تخفیف های ویژه و کوپن های تخفیف که می تواند در صرفه جویی در هزینه ها به مهاجر های تازه وارد کمک بزرگی کنه. البته اشکالش در اینجاست که لزوما جنس مورد نیاز الان شما روی حراج نیست اما اگر لیستی از اقلام مورد نظرتان در ذهن دارید و گهگاه این سایت را بررسی کنید، شاید با کمی شانس بتوانید آنرا در فهرست های موجود آن (شامل پوشاک، لوازم خودرو، کامپیوتر و لوازم الکترونیکی، مواد خوراکی و آشامیدنی، لوازم خانه و باغبانی، نیازمندیهای واحد های صنفی و نیز مسافرتی) پیدا کنید. بخشی نیز به اقلام کاملا رایگان اختصاص دارد.

موفق باشید


Link to this log     لینک به این نوشته - 3:37 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................