Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Tuesday, December 18, 2007

برف برف برف !

یکشنبه گذشته رکورد چهل ساله بارش برف در انتاریو شکسته شد و در یک نوبت 35 سانتیمتر برف بارید. البته در این رابطه کسی سوسک نشد و شهرداری با موفقیت معابر را باز و تمیز نگاهداشت و دوشنبه صبح ملت سر کارشان رفتند. نکته جالب این بود که اینبار برف از سمت ایالات متحده به انتاریو آمد و به همین دلیل نواحی جنوبی انتاریو زودتر از نواحی شمالی آن شروع به بارش کردند و در مجموع مقدار بیشتری هم برف دریافت کردند.

نکته اینکه در ماه دسامبر تا این لحظه 55 سانت برف آمده که 5 سانت کمتر از کل بارش زمستان پارسال است! باید شخصا یک بسته زرشک برای دفتر انتشارات کتابچه آلماناک ارسال کنم و این پیش بینی وارونه را به ایشان تهنیت بگویم! امیدواریم لااقل پیش بینی آنها برای ماهها ژانویه و فوریه درست تر دربیاید.

اکنون با توجه به کاسته شدن از میزان ابرهای بارنده و گرم تر شدن هوا، زمزمه هایی برای پیش بینی نبود برف در روز کریسمس شروع شده است. که البته فکر نمی کنم کسی از این بابت ناراحت شود چون آنقدر برف روی زمین مانده که می شود جلوی هر خانه یک گوریل انگوری برفی در اندازه واقعی ساخت! (البته جالب است بدانید که در مورد ارتفاع آدم برفی ایکه می شود ساخت محدودیت قانونی وجود دارد! و دلیل اش رفع خطر ریزش برسر بچه هایی است که در این ایام برف بازی می کنند و ممکن است زیر بهمنی از آدم برفی گیر بیافتند!)

ضمنا اخبار در مورد خطر سکته قلبی بخاطر برف پاروکردن هشدار دارد و گفت که این یکشنبه دو نفر در تورنتوی بزرگ بدلیل حمله قلبی بعد از روبیدن برف درگذشته اند و از مردم خواست قبل از برف روبی حسابی نرمش و گرمش کنند و در صورت احساس کمترین ناراحتی در قفسه سینه فورا به نیروی های امدادی اطلاع دهند. شهرداری تورنتو هم اعلام آمادگی کرد که با همکاری گروههای داوطلب، برف مقابل منازل سالمندان را تمیز کند و از ایشان خواست از دست زدن به پارو خودداری کنند تا مشکلات فیزیکی پیدا نکنند.

ضمنا نوبرانه ایام کریسمس Eggnog (اگ – ناگ) نام دارد که با شیر و زرده تخم مرغ و وانیل و شکر تهیه می شود و در فروشگاهها در قفسه مربوط به شیر و لبنیات فروخته می شود و به زبان فرانسه به آن "شیر مرغ" می گویند و شما می توانید ادعا کنید که در کانادا از "شیر مرغ" پیدا می شود تا ... ! خیلی مقوی و خوشمزه است و کالری اش هم کم بد نیست!

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 10:13 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

22  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................