Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Tuesday, April 20, 2010

چرا می خواهید کانادایی باشید

یک کلیپ جالب که دو آماتور در مورد دلایل تمایل به کانادایی بودن درست کرده اند. این ویدیو را سال قبل برای روز استقلال کانادا درست کرده بودند. برای تماشای این کلیپ اینجا کلیک کنید.


Link to this log     لینک به این نوشته - 8:53 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

2  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Monday, April 05, 2010

سیزده بدر به سبک انتاریو

روز قبل از سیزده بدر با چند تا از دوستان قدیم - که قدمت دوستی باایشان به زمان دانشگاه در ایران برمی گردد - در یک رستوران هندی جمع شدیم تا در سال جدید خورشیدی دیداری تازه کرده باشیم. برنامه سیزده بدر دوستان را که بررسی کردیم دیدیم عده ای می روند به ساحل دریاچه سیمکو در یکساعتی شمال تورنتو - در کنار شهر BARRY - و عده ای برنامه شان را برای جمع شدن در پارک سانی بروک معروف به پارک لزلی تنظیم کرده اند و عده ای نیز خیال دارند بروند به آبشار نیاگارا. برنامه دریاچه و پارک به راه انداختن منقل و درست کردن جوجه کباب و بلال و صرف انواع خوراکی و نوشیدنی در هوای باز منتهی می شود و برنامه آبشار بیشتر برنامه گردشی است و چون امکان راه انداختن بساط کباب در نزدیکی آبشار وجود ندارد، لاجرم باید به رستوران یا اغذیه فروشی بسنده کرد.

ما برنامه آبشار داشتیم و شب را هم در هتلی در مرز آمریکا ماندگار شدیم و صبح زود با استفاده از خلوت بودن مرز - در حد بودن تنها 10 اتومبیل جلوی ما توی صف - به ایالت نیویورک و شهر نیاگارا فالز این ایالت رفتیم و بعد از مقداری خرید و صرف ناهار دوباره به کانادا برگشتیم.

جالب است که در شهری زندگی کنید که دو ساعت با مرز زمینی کشوری دیگر فاصله داشته باشد. آن هم آمریکا که یک اقیانوس با آسیا و اروپا فاصله دارد.

از زمان روی کار آمدن دموکرات ها دیگر از سختگیری مرزبانی در مورد متولدین ایران خبری نیست و نه در مرز هوایی و نه در مرز زمینی از شما سوال و جواب و پرکردن فرم و ... نمی خواهند و با یکی دو سال ساده و سطحی می فرستندتان تو.

البته منظور ایرانی های دارنده گذرنامه کانادایی است.

هوا هم که همکاری ارزنده ای در این چند روز از خود نشان داد و سیزده بدر و بقیه آخر هفته سه روزه را به بهترین شکل و لطیف ترین هوا برگزار کرد.

امیدوارم تعطیلات به همه خوش گذشته باشد
ایام بکام


Link to this log     لینک به این نوشته - 2:56 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

2  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................