Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Friday, October 31, 2003

درمان با اندیشه سازنده – قسمت دوم

یک توضیح بسیار مهم:

اجازه بدهید صاف و پوست کنده برویم سر اصل مطلب. شما میخواهید راهکار رفع مشکلات فیزیکی را
بدانید و بهترین راه برای اینکار عمل کردن است، آن هم از ابتدای کار. پرداختن به توضیحات جانبی این
قضیه به همان اندازه لازم است که تمرین عملی در کنار آن.

اجازه بدهید ذهن شما را هم نسبت به نکته ای مهم روشن کنم. همه شما به یک اندازه از این مطلب استفاده
نخواهید کرد. دلیل آن نه لزوما تنبلی و زرنگی و یا وقت داشتن و نداشتن، که در عاملی نهفته است بنام
"توان جذب روحانی" که مانند نوعی آی کیو در زمینه های معنوی عمل می کند. همگی ما در سیر تکامل
خلقت خود با توانی نزدیک به صفر برای اولین بار بدنیا آمده ایم و بعد ها با کسب تجربه در طی قرن ها
اندک اندک به سطوح گوناگونی رسیده ایم که اکنون در قرن بیست و یکم میلادی به همراه داریم. از آنجا
که نه زمان تولد آدم گونه نخستین ما یکی است و نه راه تکاملی که طی کرده ایم مشترک، هر یک از ما
به میزانی از این "توان جذب" بهره مندیم و بقدر همان توان هم خواهیم توانست از این مطالب استفاده کنیم.
از آنجا که این توان در حال رشد و شکوفایی است، تمرین و ممارست و نیز خواست قلبی شما برای درک
این مفاهیم می تواند تحول مثبت قابل ملاحظه ای در این دوره از حضور شما در میان زندگان ایجاد کند و
ارتقاء شایسته ای بدست آورد. رشدی که با شما می ماند و توشه ادامه راهتان خواهد بود.

از این پس، در لاگهای این مبحث هم به بررسی پایه و اساس نظری پشت صحنه این روش درمانی خواهیم
پرداخت و هم چند بیماری را معرفی می کنیم و الگوی ذهنی و رفتاری مولد آن را مشخص خواهیم کرد و
عبارات روان چرخان – عباراتی که مسیر ذهنی را در جهت توقف رشد بیشتر عارضه و حرکت بسمت
ترمیم می گردانند- مربوط به آنها را نیز نشان خواهیم داد.

یادتان باشد، صرفنظر از اینکه چقدر پذیرش کارساز بودن این روش برای شما آسان – یا دشوار- باشد،
این عبارات را برای خود بنویسید و روزانه ده ها و صد ها بار بخود بگویید. رونوشت هایی از آن را در
جیب خود همراه داشته باشید و در گوشه و کنار منزل یا محل کار در معرض دید خود قرار دهید. حتی اگر
مایل هستید آنها را پس زمینه ویندوز روی دستگاهتان کنید. یادتان باشد این روش مثل هر روش درمانی دیگر
باید با جدیت و خواست قلبی دنبال شود. ضمنا دلیلی وجود ندارد که خود را ملزم به ارایه توضیح به دیگران
بدانید. کار خودتان را بکنید و بدانید که نتیجه اش را هم خودتان دریافت خواهید کرد.

برای آخرین بار تکرار می کنم. ما از این روش ها استفاده کرده ایم و نتیجه مثبت گرفته ایم. چندین نفر دیگر
از دوستان و آشنایان هم بهره مثبت برده اند و هیچ دلیلی وجود ندارد که بپذیریم شما نتوانید از آنها برای رفع
مشکلات استفاده کنید. اما شروع تاثیرات اولیه آن ها بستگی به آمادگی ذهنی خود شما برای پذیرش این روش
ها و میزان اشتیاق شخصی شما و ممارست و پایداری شما در ادامه تمرینات خواهد بود و دیگر هیچ.

ضمنا همانطور که محققان این علم تجربی هم اشاره می کنند. این روش ها نباید جایگزین روش های درمانی
ای تلقی شوند که همین حالا برای مشکلات و عوارض خود پیگیری می کنید و باید در این مرحله بعنوان کمک
موازی برای رفع هر چه سریعتر و موثر تر این بیماری ها بکار گرفته شوند. اینکه بعد ها چقدر در بکارگیری
این روش ها برای جلوگیری از بازگشت این بیماری ها ویا آغاز تالمات جدید، موفق باشید به تلاش خودتان
بستگی خواهد داشت.

قسمت دوم – آغاز خانه تکانی در ذهن و باورهای شما

بیماری های مورد بررسی امروز:

ریزش موی سر
خط فکری مولد این عارضه : ترس. فشار. کوشش برای تسلط بر همه چیز. عدم اعتماد به فرایند زندگی.
آنچه باید بخود بقبولانید: من ایمن هستم و به زندگی اعتماد دارم. من خود را دوست دارم و تایید می کنم.

درد و سوزش معده و نیز زخم معده
خط فکری مولد این عارضه: ترس. ترس چنگ زننده. اعتقاد به اینکه آنقدر که باید خوب نیستید. اضطراب
دایم برای جلب رضایت دیگران. وحشت از چیزهای جدید. ناتوانی از هضم چیزهای جدید.
آنچه باید بخود بقبولانید: من آزادانه و کامل نفس می کشم. من ایمن هستم و به فرایند زندگی اعتماد می کنم.
زندگی بر وفق مراد من است و هر لحظه تازه هر روز را هضم می کنم. همه چیز نیکوست.

سرماخوردگی
خط فکری مولد این عارضه: اشتغال به امور فراوان. آشفتگی ذهنی. بی نظمی. آزارهای کوچک.
آنچه باید بخود بقبولانید: می گذارم ذهنم بیاساید و آرام باشد. درون و برونم را هماهنگی فراگرفته است.
همه چیز نیکوست.

سنگ کلیه
خط فکری مولد این عارضه: خشم مفرط و بجا مانده.
آنچه باید بخود بقبولانید: من همه مشکلات گذشته را به آسانی حل می کنم. من به آسانی می بخشم و گذشته
را رها می کنم.

چاقی (بطور عمومی)
خط فکری مولد این عارضه: حساسیت مفرط. ترس. نیاز به حمایت. لایه پوشانی خشم های نهفته و مقاومت
برای عفو و بخشایش.
آنچه باید بخود بقبولانید: عشق الهی از من حمایت می کند و همواره ایمن هستم. مشتاقم رشد کنم و مسولیت
زندگیم را به عهده بگیرم. دیگران را می بخشم و اکنون زندگی دلخواهم را می آفرینم.

برای ممانعت از بزرگ شدن زیاد این لاگ – بخاطر بخش نسبتا طولانی توضیح ابتدای آن – بخش بررسی
نظری خانه تکانی ذهنی را به لاگ مرتبط بعدی موکول می کنیم. ضمنا سعی خواهیم کرد در روز های ویکند
هم این بحث را ادامه دهیم پس لطفا در روزهای شنبه و یکشنبه هم به این وبلاگ سر بزنید. برای پیگیری
آسانتر بحث بخشی جدید در ستون سمت راست وبلاگ ایجاد شده که لینک هر لاگ مربوط به این مبحث را
می توانید در آن بخش بیابید.

تمرین را شروع کنید..




Link to this log     لینک به این نوشته - 10:40 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................