Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Friday, July 29, 2005

آخر هفته طولانی و پر برنامه

این ویکند از کارناوال مفصل Caribana – بزرگترین فستیوال خیابانی در آمریکای شمالی - غافل نشوید! دسته های متعدد از کشورهای لاتین با لباس های فانتزی و موسیقی و رقص و پایکوبی – به سبک این کشورها- در روز شنبه سی ام جولای برنامه راهپیمایی چند کیلومتری خود را در Lakeshore Blvd به انجام می رسانند و روز یکشنبه در کنار دریاچه انتاریو بازار محلی و اجرای نمایش موزیکال خواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و زمان و مکان دقیق برنامه ها، اینجا کلیک کنید.

Fort York

پادگان تاریخی یورک این دوشنبه مراسم رژه و پرچم و شلیک با تفنگ های سرپر Musket و توپ دارند و موزه جالب و دیدنی این پادگان نیز بروی علاقه مندان باز خواهد بود. این پادگان که در سال 1793 ساخته شده در دو یورش نیرو های آمریکایی از شهر یورک – تورنتوی فعلی- دفاع کرده است. در 27 آوریل 1813 این پادگان – بعنوان نگهبان شهر یورک مورد هجوم نیروهای آمریکایی قرار گرفت و پیش از سقوط توانست صدها نفر از نیروهای مهاجم را از پای درآورد و پیشروی آنها ساعت ها به تعویق بیاندازد تا مردم شهر فرصت تخلیه و فرار به سمت نواحی شمالی را بدست آورند. نیروهای آمریکایی در ادامه این عملیت به سمت اتاوا حرکت کرده و پارلمان کانادا را به آتش کشیدند. سپس با فرارسیدن زمستان معروف کانادا مجبور به عقب نشینی شدند.

نیروهای انگلیسی به تلافی این تجاوز و تخریب، در سال بعد، واشنگتن – پایتخت ایالات متحده – را فتح کردند و کاخ ریاست جمهوری آمریکا را به آتش کشیدند.

محوطه و ساختمان های پادگان یورک، بعد از ترمیم، به شکل اصلی خود بخوبی نگهداری شده اند و البسه و اسلحه و تجهیزات و محل زندگی افسران و سربازان حفظ شده است. سالن اصلی غذاخوری و اجتماعات اکنون میزبان جشن ها و گردهمایی ها است و در روزهای آخر هفته – که مراسمی در جریان نیست- عروس و داماد برای گرفتن عکس به این محل می آیند.

مراسم روز دوشنبه، از ساعت ده صبح تا چهار عصر در چند نوبت تکرار خواهند شد. مهمترین بخش این برنامه بازسازی جنگ به سبک متداول آن دوره است که تنها یکبار و در ساعت دو نیم بعد از ظهر انجام خواهد شد. بازیگران نقش سربازان و افسران معمولا پرسنل ارتش کانادا هستند که برای این نمایشات تعلیم دیده اند.

با توجه به آفتابی و احتمالا گرم بودن روز توصیه می شود کلاه و عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب و بطری آب فراموشتان نشود. این پادگان بین خیابان های Bathurst و Strachan واقع شده و نزدیک مکان نمایشگاه ملی کاناداست. پارکینگ آن رایگان است و با TTC نیز قابل دسترس می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مکان و آدرس دقیق به این لینک مراجعه کنید.

ویکند بعدی همین محل میزبان Toronto Festival of Beer با شرکت بیش از 200 تولید کننده خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این لینک مراجعه کنید.

خوش بگذرد!


Link to this log     لینک به این نوشته - 1:53 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Monday, July 18, 2005



سرقت هویت Identity Theft

مهاجری که پا به خاک کانادا می گذارد، وارد دنیای پیشرفته تر از آنچه وی به زندگی در آن خو گرفته است می شود. این پیشرفت پیچیدگی خاص خود را نیز به زندگی بخشیده است. این پیچیدگی نقاط حساس و مهم جدیدی به زندگی شخص می بخشد که باید آنها را بشناسد و محافظت کند. یکی از مهمترین این نکات، تلاش برای حفظ اطلاعات مهم شناسایی فردی و ممانعت از دستیابی افراد ناباب به این اطلاعات است.

سهولت انتقال الکترونیکی پول و خرید از راه دور باعث گردیده سرقت هویت اشخاص و تلاش برای دسترسی به منابع مالی آنها و انجام معاملات به نام آنها و ایجاد بدهی برای ایشان تبدیل به یکی از انواع تخلفات رایج دنیای متمدن گردد. بیایید نگاهی دقیقتر به این مشکل و راههای حفاظت از اطلاعات فردی بیاندازیم:

بعضی روشهای متداول سرقت و راههای مقابله با آنها :

شخم زدن زباله های اشخاص برای بدست آوردن اطلاعات در مورد ایشان : هر گونه پاکت نامه که حاوی نام و آدرس شما باشد، برگه صورتحساب که شماره کارت اعتباری شما روی آن نوشته شده باشد، نسخه داروخانه که شماره بیمه شما روی آن نوشته شده باشد، برگه چک شخصی که شماره حساب شما رویش نوشته شده باشد، برگه قبض بانک که موجودی شما رویش نوشته شده باشد، عکس، کارت ویزیت، و ... می تواند برای شبیه سازی هویت شما، خرید به نام شما و حتی بدتر از آن درخواست صدور کارت اعتباری به نام شما ولی با آدرسی متفاوت – و خرید بنام شما- بکار رود. معمولا این اوراق تا اندکی بعد از زمان پرداخت صورت حساب ها نگاهداری می شوند و بعد به دور انداخته می گردند.
راه مقابله:
اگر در واحد مستقل زندگی می کنید – مثلا House - ارتباط دادن این اوراق به آدرس و نام شما بسیار آسانتر از هنگامی است که در مجتمع مسکونی مقیم هستید. این زباله ها را مستقیما در سبد بازیافت نیاندازید. با ماژیک و خودکار اطلاعات فردی و شماره ها و اعداد مهم و حتی بارکد ها را از بین ببرید سپس با دستگاه رشته کن – Shredder- (که به قیمت نازل از فروشگاههای فروشنده لوازم دفتری قابل تهیه هستند) آنها را به همراه مقداری از کاغذ های بیربط مجلات و بروشور ها رشته رشته کنید و هم بزنید و سپس بطور تصادفی آنها را در چند کیسه توزیع کنید و در طی چندین روز آنها را با زباله ها مخلوط کنید و به دور بیاندازید. قوانین مربوط به آلوده کننده های هوا، به شما اجازه نمی دهد بطور دایم در حیاط منزل کاغذ بسوزانید ولی اگر مایلید بعد از رشته رشته شدن شان باز هم مورد تخریب بیشتری قرار بگیرند، آنها را در فضای باز در درون سطل پلاستیکی بریزید و مقداری وایتکس و آب به آن بیافزایید تا بعد از مدتی به خمیری رنگ پریده و غیر قابل تشخیص شوند. مواظب بخار کلر باشید و از استنشاق آن خودداری کنید.

دزدی اطلاعات هنگام استفاده از اینترنت بیسیم (Wireless Modems ): استفاده از مودم های بیسیم در منزل و خارج از آن، به معنای منتشر شدن داده های در حال تبادل روی فرکانس های مشخص است. سارقین اطلاعات قادرند با قرار گرفتن در نزدیکی محل استفاده از این سرویس ها، کل یا بخشی از داده های مورد انتقال را ضبط کنند و بعد برای خواندن و رمزگشایی آنها تلاش کنند.
راه مقابله:
عدم استفاده از روش بیسیم در حد امکان. اگر واقعا مجبور هستید از این روش استفاده کنید از مودم هایی استفاده کنید که قادرند داده ها را پیش از ارسال به رمز درآورند. اگر مجبور هستید در محیط عمومی از این سرویس استفاده کنید و هیچ اعتباری از بابت ایمنی شبکه وجود ندارد، سعی کنید در طول این مدت از لاگین کردن در اکانت های مهم – مثل سرویس Online Banking – اجتناب کنید. اگر همچنان ناچار به تبادل اطلاعات شناسایی در این وضعیت هستید دقت کنید که صفحه وبی که اطلاعات شما را دریافت می کند به SSL مجهز باشد –( این را می توانید با مشاهده علامت قفل در پایین و سمت راست براوز های Internet Explorer متوجه شوید).

دزدی اطلاعات با وادار کردن شما به وارد کردن اطلاعات مهم در اینترنت: گاها ایمیل هایی برای شما می آیند که ادعا می کنند از جانب بانک یا شرکت کارت اعتباری شما فرستاده شده اند و برای چک کردن امنیت اطلاعات شما، و یا نجات شما از دست هکر ها، نیاز دارند شما به صفحه اصلی سایت بانک تان بروید و لاگین کنید و سپس بشما یک کپی بسیار مشابه صفحه واقعی نشان می دهند و سعی می کنند شما را ترغیب به وارد کردن این اطلاعات کنید. حتی ممکن است آدرس اینترنتی وب سایتشان بسیار مشابه آدرس سایتی باشد که شما همیشه به آن می روید.
راه مقابله:
معمولا بانکها و شرکت های کارت اعتباری، به مشترین ایمیل نمی زنند و حتی آدرس ایمیل شما را هم ندارند! اگر هم پیغام مهمی بخواهند بدهند آنرا با پست به آدرس شما می فرستند و یا برایتان پیغام تلفنی می گذارند. پیام های مهم را موقع ورود شما به صفحه اصلی اکانت تان بشما می دهند. اگر پیام تلفنی گرفتید، خود به شماره تلفنی که از بانکتان دارید – و نه شماره ایکه در پیام گفته شده- زنگ بزنید و جویا شوید.

دزدی اطلاعات از طریق تلفن زدن به شما: شما تلفنی دریافت می کنید از کسی که خود را نماینده بانک یا شرکت کارت اعتباری معرفی می کند و حتی اسم و آدرس و مقداری از اطلاعات فردی شما را هم می داند. ممکن است برای ترساندن شما و ترغیب تان به شما بگویند که کسی اطلاعات شما را دزدیده – عجب!؟ - و دارد پول از شما می دزدد و یا از شماره کارت شما استفاده می کند و حالا برای کسب اطمینان لازم است شما شماره کارت اعتباری تان را برایشان بخوانید و یا عدد سه رقمی پشت کارت را به ایشان بگویید.
راه مقابله:
اطلاعات ندهید و از ادامه مکالمه امتناع کنید. یادتان باشد آنها خدمتگزار شما هستند نه شما بدهکار آنها! به ایشان بگویید خودتان بعدا به شرکت شان زنگ خواهید زد و بلافاصله بعد از قطع مکالمه با شماره تلفنی که از شرکت مذکور دارید با ایشان تماس بگیرید و مورد را بررسی کنید.

دزدی اطلاعات از طریق گوش دادن به مکالمات شما با تلفن همراه یا تلفن بیسیم: این روش از دزدی امواج – که نوع پیشرفته آن است- تا نوع فالگوش، می تواند پیش آید. شما خود به محل معتبر تلفن زده اید و مشغول گفتن اسم، آدرس، تلفن، شماره بیمه اجتماعی SIN ، و یا حتی شماره کارت اعتباری خود هستید و کسی دیگر در حال ضبط آن در حافظه یا ضبط صوت است.
راه مقابله:
از تلفن های بیسیم ارزان قیمت برای اینکار استفاده نکنید. بسیاری از این دستگاهها بدون هیچ رمزنگاری امواج، از فرکانس های مشترک استفاده می کنند که براحتی امکان دریافت توسط گیرنده های دیگر را دارند. از دادن اطلاعات مهم روی تلفن همراه – در حد امکان- خودداری کنید.

دزدی اطلاعات فردی از روی فرم های درخواست کارت اعتباری: گهگاه به فروشنده هایی برخورد می کنید که در درون فروشگاههای بزرگ شما را دعوت به ثبت نام برای کارت اعتباری تحت پوشش آن فروشگاه می کنند. علاوه بر اسم و آدرس، بعضی از فرم ها از شما می خواهند SIN number خود را نیز وارد کنید. این فرم ها بعد از کامل شدن به شکلی نه چندان امن نگاهداری می شوند و می توانند براحتی توسط رهگذران دزدیده شوند و یا اطلاعات مهمشان توسط ایشان دیده و بعدا رونویسی شوند.
راه مقابله:
بهترین راه آن است که گول هدایای ارزان قیمت باجه را نخورید و اصلا اطلاعات را ندهید و بجایش بروشور آنها را بگیرید و بعد با استفاده از تلفن منزل اقدام به درخواست کنید و یا یک نسخه از فرم را بگیرید و در منزل پر کنید و بعد با پست برای شرکت مذکور بفرستید.

نامه – یا ایمیل - ای دریافت می کنید که به شما می گوید شما در یک قرعه کشی برنده مبلغی پول شده اید: هدف سرقت اطلاعات شخصی شما و یا بریدن گوش شماست! این ابتکار نسبتا جدید، نسل دوم فعالیت کلاهبرداران آفریقایی است که قبلا برای اشخاص نامه می دادند و ادعا می کردند که از بستگان یکی از ارتشیان یا سرمایه گزاران آفریقایی هستند و چند میلیون دلار از پولشان جایی گیر کرده و اگر شما حاضر باشید به ایشان کمک کنید چند میلیونی به جیب خواهید زد و بعد شما را درگیر بازکردن حساب در یک بانک آفریقایی می کردند و از شما می خواستند چند هزار دلار برای هزینه وکیل و ترانسفر بدهید.
راه مقابله:
به عقل خود رجوع کنید! آیا بدون خرید بلیط لاتاری کسی برنده می شود؟ در واقع هر هفته دهها میلیون نفر علیرغم خرید بلیط لاتاری هیچ چیزی نمی برند! حتی اگر واقعا برنده شده باشید خودتان باید با مراجعه به باجه بلیط فروش جویای شماره های برنده شوید و از برد خود مطمئن شوید. به علاوه باجه فروش بلیط هیچ اطلاعی از ایمیل یا شماره تلفن و یا آدرس شما ندارد که با شما تماس بگیرد!

دیدن یک آگهی در براوزر به این مضمون که شما بازدید کننده شماره ... هستید و همین الان برنده .... شده اید! و بردن شما به فرمی که باید با اطلاعات شخصی تان پر کنید تا به صفحه نخود سیاه بروید.
راه مقابله:
این آگهی ها را نخوانده ببندید و وقتتان را تلف نکنید.

دریافت ایمیل از دوستان هالوی تان که گول متن ایمیل مبنی براینکه بیل گیتس – یا فلان ثروتمند- در حال بررسی این است که چه کسانی این ایمیل را می فرستند و از بین آنها تعدادی را انتخاب خواهد کرد – احتمالا به عنوان ابله نمونه!- و به ایشان جوایز نقدی می دهد! مدل دیگر آن دریافت ایمیل از دوستان خرافی / هالو بر این مضمون که اگر این ایمیل را برای ده نفر بفرستید مثل بیل گیتس پول دار می شود – اصلا او خودش به همین دلیل پولدار شد!؟- و اگر نفرستید آسمان روی سرتان خواهد افتاد و زندگی تان چنان خواهد شد. بزرگترین خاصیت این ایمیل های زنجیره ای برای کلاهبرداران، شناسایی ایمیل های فعال متعلق به افراد کم هوش، کم اطلاع و خرافه پرست است تا بعدا در لیست حملات بعدی قرار بگیرند.
راه مقابله:
خودتان را برای دادن توضیح به دوستان خسته نکنید! صرفا آنها را حذف کنید ( البته اگر خواستید، قبلش آنها را بخوانید و بخندید!)

ظاهرا از جانب موسسه ای خیریه زنگ می زنند و حسابی برایتان داستان می بافند و دلتان را می سوزانند و از شما می خواهند به ایشان کمک مالی کند. این تلفن کننده ها معمولا کنه های ورزیده ای هستند و وجدان شنونده را می چلانند.
راه مقابله:
به ایشان بگویید آدرس وب سایت و تلفن و آدرس پستی شان را به شما بدهند. هرگز اطلاعات کارت اعتباری را به ایشان ندهید. اگر خواستید و بنظر معتبر می آمدند برایشان چک بفرستید.

شما برای پرداخت وجه کالایی که انتخاب کرده اید به پای صندوق می روید و همان موقع تلفن صندوقدار زنگ می زند و صندوق دار به شما می گوید که از طرف حراست فروشگاه و یا شرکت کارت اعتباری تلفن شده و از شما می خواهد اطلاعات شخصی تان را بگویید و حتی شماره کارت اعتباری تان را نیز از صندوق دار می پرسند. بعد معلوم می شود چنین شخصی در کار نبوده و صرفا جناب کلاهبردار از دور مشغول پاییدن شما بوده و به محض اینکه شما کارتتان را برای پرداخت از جیب آورده اید با تلفن همراه به صندوق زنگ زده.
راه مقابله:
به محض اینکه دیدید به صندوق دار تلفن شد و او دارد از شما اطلاعات می پرسد و یا در نظر دارد اطلاعات کارت شما را پای تلفن بگوید، فورا از او بخواهید کارت را به شما پس دهد و Security را صدا کند. به هیچوجه پای تلفن اطلاعات ندهید!

یک ایمیل یا نامه به آدرس شما می آید به این مضمون که "... متاسفانه ما کارت شما را از تاریخ ... فسخ خواهیم کرد چون بر طبق اطلاعات ما کارت شما در تاریخ ... برای مصارف غیر قانونی استفاده شده و طبق قانون ... اصل ... ما موظف به بستن این حساب این کارت هستیم..." و شما هم که طبعا هم فشار خونتان بالا رفته و حسابی عرق کرده اید به شماره تلفنی که در نامه ذکر شده زنگ می زنید و مجبور می شود کلی اطلاعات فردی تان را به کلاهبرداری که در نقش مسئول شرکت مذکور پای تلفن نشسته بدهید.
راه مقابله:
به شماره تلفن مندرج در پشت کارت اعتباری خودتان زنگ بزنید و با مسئولین مربوطه صحبت کنید.

ممکن است مشابه همین حقه را در مورد مالیات بردرآمد شما بزنند و از شما بخواهند از طریق اینترنت و یا تلفن به ایشان توضیحاتی بدهید. برای تماس گرفتن به اداره مالیات از شماره تلفن های موجود روی فرم های مالیاتی خودتان و یا از طریق آنها در اینترنت استفاده کنید.

از طرف EBay و یا شرکتی مشابه ایمیلی دریافت می کنید به این مضمون که "... سفارش شما آماده شده و بزودی برای شما ارسال خواهد شد و مبلغ ... دلار به حساب کارت اعتباری شما منظور خواهد شد. اگر مایل به کنسل کردن این سفارش هستید به این آدرس در اینترنت بروید و ..." و شخص که هرگز چنین سفارشی نداده بوده هر چه سریعتر به سایت مذکور مراجعه می کند و اطلاعاتش را مجانا در اختیار کلاهبرداران می گذارد.
راه مقابله:
از آدرس وب ایکه به شما داده اند استفاده نکنید. مستقیما به وب سایت شرکت مذکور رفته شماره تلفن آنها را بدست آورید و به ایشان تلفن کنید و موضوع را جویا شوید.


آنچه بررسی شد فهرستی بود از مهمترین و متداولترین روش های متداول برای سرقت اطلاعات شخصی و مالی افراد. در دنیای اطلاعات، مشخصات فردی شما همانقدر حایز همیت و نیازمند به محافظت است که پول نقد توی جیب شما!

موفق باشید


Link to this log     لینک به این نوشته - 4:01 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Thursday, July 14, 2005

تورنتو، شهری به وسعت هفتاد درجه

شهر وارد گرمترین دوران خود در سال شده است. گرمایی که با فاکتور رطوبت گاها به 40 درجه بالای صفر می رسد.
اگر در این ایام مهمانی از ایران برایتان بیاید باور کردن اینکه زمستان اینجا حتی به منفی 37 درجه هم می رسد برایش ممکن نیست. حتی ممکن است از تصور وجود سوز و سرما احساس خوشایندی هم به او دست بدهد. درجه حرارت این شهر در سال بیش از 70 درجه جابجا می شود.

در رسانه ها به مردم توصیه می شود از راه رفتن طولانی مدت زیر آفتاب و توقف در گرما خودداری کنند. بطری آب با خود حمل کنند و بچه ها را حتی برای یک دقیقه هم تنها در اتومبیل خاموش رها نکنند. اگر مهمان دارید این توصیه را به او منتقل کنید و استفاده از کلاه و عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، و لباس خنک و سبک را نیز به آن بیافزایید.

خوشبختانه تمام مراکز خرید مجهز به سیستم تهویه مطبوع قوی و کارآمد هستند و سرپوشیده بودن آنها، بازدید کننده ها را از آفتاب محافظت می کند. اگر واحد استیجاری شما فاقد تهویه مطبوع است با مراجعه به Canadian Tire خواهید توانست خیلی ارزان و سریع خود را به پنکه مجهز کنید.

تابستان تا اواسط August با ما خواهد بود و بعد برای دوره کوتاهی هوا ملایم و بعد ملس و بعد مورمور خواهد شد و با پاییزی کوتاه سر از سرما در خواهد آورد.

از تفریحات آبی غافل نشوید

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 11:35 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Tuesday, July 12, 2005

اسامی انگلیسی ادویه ها و گیاهان خوراکی

یکی از اولین نیازمندی های مهاجرانی که تازه به کانادا می آیند، پیدا کردن معادل مواد خوراکی ایست که در ایران بطور معمول سر سفره خود داشته اند. تنوع چندین برابر محصولات غذایی در مقایسه با بازار ایران، تفاوت مارک، طعم، ترکیب، رنگ و اندازه مواد خوراکی با آنچه شخص قبلا با آن خو گرفته او را وارد دنیای "آزمون و خطا"یی یکساله – و گاها بیشتر- می کند تا کم کم معادل و یا جایگزین عناصر سفره ایرانی خود را بیابد.

در این میان البته عناصر جدید متعددی نیز هستند که کم و بیش به ذائقه ایرانی می خورند و با کمی حوصله و آزمایش می شود تنوع زیادی به برنامه غذایی داد.

شخصا بارها به ایرانی های تازه مهاجر – یا والدین مهاجرینی که برای دیدن فرزندانشان به کانادا آمده اند- در سوپر مارکت کمک کرده ام تا موادی مثل "کره مشابه کره پاک" و یا "رب مشابه رب یک و یک" و زردچوبه و برگ بو و ... را پیدا کنند. البته آسانترین راه برای حل این مشکل، مراجعه به چند بقالی ایرانی است که در سطح شهر وجود دارند، ولی اولا تعداد آنها زیاد نیست و ممکن است از محل اقامت شما فاصله زیادی داشته باشند و خرید کردن به معضل تبدیل شود، و ثانیا تنوع مواد غذایی آنها به وسعت سوپرمارکت ها نیست و ثالثا قیمت اغلب اجناس آنها از سوپرمارکت های بزرگ بیشتر است.

لازم به ذکر است که بعضی ادویه ها و مواد خوراکی – به دلیل محدود بودن بازار مصرف آنها به ساکنان ایرانی تبار و گاها یکی دو ملیت دیگر- در سوپر مارکت ها پیدا نمی شوند و باید حتما آنها از بقالی های ایرانی بخرید. بعضی سوپر مارکت ها که در نزدیکی محل زندگی ایرانی ها هستند بعضی اقلام ایرانی پسند را دارند ( این را خودتان باید کشف کنید، و در مجموع بعد از یکی دو سال چند و چون آنرا بدست خواهید آورد ).

دانستن معادل انگلیسی مواد خوراکی مصرفی مهمترین بخش از این جستجو است. البته یادتان باشد چون شما معادل صحیح انگلیسی یک ادویه یا گیاه خوراکی را می دانید به این معنی نیست که فروشنده هم بداند شما دنبال چه چیزی می گردید! ممکن است او این ماده خوراکی را نداشته باشد و اصلا در تمام عمرش هم این اسم را نشنیده باشد! اگر خیلی گیر کردید یک ایمیل به من بزنید ببینم چکار می شود کرد!

نکته دیگر اینکه از بعضی محصولات – مثلا پرتقال، قارچ، کاهو و ...- چندین نوع وجود دارد که هر کدام اسم خاص خود را دارند. که بهتر است خودتان آنها را از نزدیک ببینید و امتحان کنید.

در اینجا فهرست مختصری از معادل انگلیسی این مواد را ملاحظه می کنید:

ادویه و سبزی خشک
---------------------
جعفری Parsley
دارچین Cinnamon
رازیانه Fennel
زرد چوبه Turmeric
زرشک Barberry
زعفران Saffron
زنجبیل Ginger
سماق Sumac
شوید Dill
فلفل قرمز Red pepper, Chili pepper
فلفل سیاه Black pepper
عناب Jujuba
کنجد Sesame
میخک Clove
نعناء Peppermint
هل Cardamom



حبوبات و آجیل
---------------
آفتاب گردان Sunflower
بادام Almond
بادام زمینی Peanut
بادام هندی Cashew
بلوط Oak
پسته Pistachio
عدس Lentil
فندق Hazelnut
گردو Walnut
گردوی جنگلی Pecan
لپه Spleat Peas
لوبیا چیتی سRomano bean
لوبیا قرمز Red Kidney beans
لوبیا چشم بلبلی Black-eyed beans
نخود Chick peas


سبزیجات و میوه جات (مواد گیاهی)
----------------------------------
آلو Plum
اسفناج Spinach
انبه Mango
انگور Grapes
انجیر Fig
انار Pomegranate
بادمجان Egg-plant
باقلا Faba beans
به Quince
پرتقال Orange
پیاز Onion
پیازچه Onion Greens
پونه Spearmint
تره Chives
ترب Radish
تربچه Baby Radish
جو Barley
جو دو سر Oat
خرما Dates
خیار سالادی Cucumber
خیار مجلسی Gherkins
ذرت Corn
ریحان Basil
زردآلو Apricot
زیتون Olive
سیب Apple
سیب زمینی Potato
سیر Garlic
شلیل Nectarine
شلغم Turnip
شنبلیله Fenu Greek
طالبی Melon
فلفل دلمه ای Bell pepper
فلفل سبز Sweet green pepper
فلفل سبز تند (تلفظ کنید هالاپی نو) Hot green pepper, Jalapeno
قارچ Mushroom
کاهو Lettuce
کدو سبز Squash
کدو حلوایی Pumpkin
کلم Cabbage
گریپ فروت Grapefruit
گشنیز Coriander
گلابی Pears
گندم Wheat
گوجه فرنگی Tomato
لیمو ترش سبز Lime
لیموترش زرد Lemon
موز Banana
نارنگی Tangerine
نخود فرنگی Green Peas
هلو Peach
هندوانه Watermelon
هویج Carrot


گیاهان دارویی (به فروشگاه ایرانی مراجعه کنید)
----------------------------------------------
سنبل الطیب Valerian
گل گاوزبان Borage
بابونه Chamomile
اسطوخودوس Lavender
شیرین بیان Licorice
خاکشیر Flixweld

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 11:37 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Thursday, July 07, 2005

زنگ تفریح

دیروز یک کلیپ آگهی در مورد کنسرو ماهی آزاد دیدم که کلی خندیدم. تصمیم گرفتم که به شما هم نشونش بدم. می تونین اون رو از اینجا داونلد کنید یا مستقیم باز کنید و ببینید.

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 9:13 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Tuesday, July 05, 2005



روز ملی کانادا و آخر هفته سه روزه

یکصد و سی هشتمین سالروز تولد کانادا مبارک!

بیش از پیش به زندگی در میان مردمی باهوش، پرتلاش، منظم، و هدفمند افتخار می کنیم و خداوند مهربان را برای چنین توفیقی سپاس می گذاریم و رشد و گشترس نعمات و برکاتش را برای همه مهاجران فارسی زبان و غیرآن آرزومندیم.

کانادا، سرزمین آسایش و آزادی و رشد و گسترش، تولدت مبارک!


روز جمعه هفته گذشته به این مناسبت تعطیل رسمی بود و با الحاق آن روز به شنبه و یکشنبه فرصتی سه روزه پدید آمد تا علاقه مندان به سفرهای کوتاه درون کشور بار و بندیل سفرشان را ببندند و راهی جاده ها شوند.

سال گذشته ما از این فرصت برای دیدار مونترال استفاده کردیم و امسال تصمیم گرفتیم سری به شبه جزیره Bruce و شهر Tobermory – در فاصله تقریبی 300 کیلومتری تورنتو- بزنیم. می دانستیم که فاکتور های مهمی نظیر لانگ ویکند بودن آخر هفته مورد نظر و همزمانی آن با کنسرت Live 8 ترافیک بزرگراه 400 را سنگین خواهد کرد، بهمین دلیل هم از ترکیب بزرگراهها 401 و 410 و 10 و 6 استفاده کردیم – که چون سه بزرگراه اخیر در امتداد هم هستند مسیر پیچیده ای نخواهد بود. یکراه دیگر استفاده از ترکیب بزرگراههای 401 و 6 است که هر چند حدود 30 کیلومتر به طول مسیر اضافه می کند، بدلیل تعداد کمتر شهرک های میان راه و تعداد کمتر چراغ راهنمایی به تبع آن، در مجموع سریعتر شما را به مقصد می رساند.

این شهر در شمالی ترین نقطه شبهه جزیره Bruce و در انتهای بزرگراه 6 واقع شده است. شبهه جزیره حدود 90 کیلومتر طول دارد و به سمت شمال در دریاچه Huron نفوذ کرده است. در این شبه جزیره و پیش از رسیدن به Tobermory از کنار یکی از مراکز مورد توجه علاقه مندان به کمپینگ و خوابیدن در فضای آزاد - بنام Bruce Peninsula National Park - عبور می کنید که بخش وسیعی از شمال شبه جزیره را در برمی گیرد. علاقه مندان به این پارک می توانند از مسیرهای متعدد پیاده روی و نقاط مناسب برای قایق سواری و ماهیگیری استفاده کنند.

جاده 6 روی شبه جزیره تا حدودی خسته کننده و یکنواخت است – یعنی دو طرف جاده درخت های بهم فشرده کیلومترها کشیده شده اند – که البته به خسته کنندگی جاده های کویری یکنواخت نیستند. این جاده ها شب ها محل تردد حیوانات این مناطق است و جنازه راکن ها، جوجه تیغی ها و سمور های زیر ماشین رفته در طول مسیر به کرات دیده می شوند.

تمام خستگی راه با پدیدار شدن منظره Georgian Bay و دریاچه آبی رنگ و تمیز و زنده Huron با ورود به مرکز Tobermory از تن شما بیرون می آید. آب شفاف و زلال این دریاچه آب شیرین و طبیعت سرسبز انبوه آن مکان فوق العاده ای برای استراحت و آرامش بدور از حال و هوای شهر است.

مهمترین مرکز توریستی Tobermory در مسیری به شکل U در حاشیه خلیج و لنگرگاه کوچکی بنام Little Tub متمرکز شده است. در این ناحیه بیشتر هتل ها، متل ها، رستوران ها، سوغاتی فروشی ها و فروشگاههای مواد خوراکی واقع شده اند. این خلیج کوچک لنگرگاه کشتی های مسافربری توریستی برای تور های دیدار از دریاچه و جزایر متعدد آن نیز هست. معروف ترین این قایق ها به شرکت Blue Huron تعلق دارند که در کف آن پنجره هایی برای دیدن مناظر جالب زیر آب – خصوصا کشتی های غرق شده در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم – نصب شده اند.


ماهی سفید معروف Georgian Bay مشهورترین غذای این منطقه است و تقریبا در تمام رستوران ها عرضه می شود. بسیار تازه و لذیذ تهیه می شود و تیغ قابل ملاحظه ای هم ندارد. تعداد این ماهیان در این فصل بحدی زیادست که اگر به لنگرگاه نگاه کنید می توانید تعدادی از آنها را در حال پرسه زدن ببینید.

دریاچه Huron چندین جزیره کوچک و بزرگ و نیز تعداد زیادی جزیره نیمه غرق شده دارد. بزرگترین جزیره آب شیرین دنیا بنام Manitoulin در این دریاچه واقع شده است که خود دارای دریاچه های متعدد می باشد و بعضی از آن ها نیز خود داری جزایر متعدد هستند! دیدار از این جزیره ازطریق شمال دریاچه با استفاده از پل ارتباطی از طریق Espanola و از جنوب دریاچه ( Tobermory ) با استفاده از بزرگترین کشتی مسافری / باری آب شیرین دنیا بنام Chi-Cheemaun "بزبان سرخپوستان محلی قبیله Ojibwe ، یعنی قایق بزرگ" امکان پذیر است.

این کشتی ظرفیت حمل 638 مسافر و 143 اتومبیل را دارد و می تواند انواع اتوبوس، تریلر و کاراوان را نیز در خود جای دهد، مسافت بین Tobermory و South Baymouth – بندر اصلی جزیره Manitoulin - را در یکساعت و چهل و پنج دقیقه طی می کند و دارای رستوران و فروشگاه نیز است.

برای دیدن زمان بندی تردد کشتی بین این دو بندر به این لینک مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که با احتساب زمان پیاده و سوار شدن خودرو ها و مسافرها بیش از دو ساعت برای رفت یا برگشت باید در نظر گرفته شود، بنابراین چنانچه مایل به دیدار جزیره هستید بهتر است یک روز کامل را برای این امر اختصاص دهید و شب را در یکی از متل ها در یکی از شهرک های روی این جزیره بگذرانید.

رستوران های Tobermory سرویس خوبی عرضه می کنند، هزینه هایشان معقول است و در فروشگاههای فروش سوغاتشان از اجناس بنجل تجاری – به سبک Niagara Falls – خبری نیست. دو Pub مهم در شمال غربی خلیج کوچک وجود دارند که در نزدیکی تنها سوپرمارکت ناحیه – که نسبتا بزرگ و پر از جنس است- قرار گرفته اند. بهترین بستنی و قهوه شهر را در Sweet Shop – واقع در ضلع جنوبی خلیج کوچک – پیدا خواهید کرد. LCBO فروشگاه کوچک ولی پر رونقی در امتداد خیابان ضلع جنوبی دارد و در کنار آن با کلاس ترین هتل و رستوران شهر بنام Princess قرار دارند. لابلای رستوران ها و هتل ها و متل ها را نیز فروشگاههای متعدد فروش یادگاری و سوغات پرکرده اند. تعداد معدودی نیز فروشگاه و کرایه دهنده لوازم غواصی در همین حوزه مستقر هستند که کلاس های فشرده نیم روزه، یک روزه و سه روزه آموزش غواصی نیز دارند. در شمالی ترین نقطه شهر خیلج بزرگتری قرار دارد بنام Big Tub که فانوس دریایی معروفش برای غواصان این منطقه نقطه آموزش مناسبی است. صخره های زیرآب پای این فانوس به همراه لاشه غرق شده کشتی هایی که در خلیج بزرگ به خواب ابدی رفته اند جذابیت ویژه ای برای تازه غواصان دارد.

جزایر Fathom Five در دریاچه Huron پارک ملی آبی کانادا را تشکیل می دهد و غواصان ماهر تر این منطقه را برای بازدید انتخاب می کنند.

جزیره معروف Flower Pot که نام خود را از دو صخره آهکی با شکلی مشابه گلدان در ساحل سنگی اش گرفته، یکی دیگر از نقاط مورد توجه علاقه مندان به کمپینگ و چادر زدن است. کشتی های متعددی در طی روز مسافران را به این جزیره می آورند و باز می گردانند و عده ای نیز شب را در جزیره می مانند. این جزیره نسبتا بزرگ مسیرهای متعددی برای پیاده روی و نواحی زیادی برای برپا کردن چادر و راه انداختن باربکیو دارد ولی فاقد رستوران، هتل و یا فروشگاه است.

در طول مدت اقامت ما در Tobermory ظاهرا ما تنها ایرانی – کانادایی های مقیم شهر بودیم و به نمایندگی از جامعه ایرانیان مقیم کانادا به کشف امکانات شهر سرگرم بودیم. تعداد نسبتا زیاد چینی ها یادآور تعداد اندک ایرانی ها در مقابل این عده از مهاجران به کانادا بود.

برای داونلد کردن کاتالوگ توریستی این شبه جزیره و شهر اینجا کلیک کنید.

برای دیدن تصاویر متعددی که از Tobermory و دریاچه Huron و جزایر متعدد آن گرفته ایم به گالری عکس سر بزنید.

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 3:57 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................