Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Tuesday, March 29, 2005



اعتصاب کارکنان تی تی سی

کارکنان تحت پوشش اتحادیه کارگری پیشتر اعلام کرده بودند که بعد از دو هفته مذاکره بدون نتیجه با مقامات برای افزایش حقوق و مزایا، روز جمعه این هفته دست به اعتصاب خواهند زند و شبکه حمل و نقل شهری را فلج خواهند کرد.

کارکنان تی تی سی در یک رای گیری که در اوایل این ماه انجام شد با طرح دولت برای تمدید پنجساله قرارداد کارکنان با شرط افزایش دو درصدی در حقوق سه سال اول قرارداد و بهبود مزایا مخالفت کردند و آن را ناکافی دانستند.

در حال حاضر رانندگان اتوبوس ها – بسته به سابقه شان بین 18$ تا 24$ در ساعت دریافتی دارند و این در حالیست که کارمندان دفتری تی تی سی کار خود را از ساعتی 16$ شروع می کنند. پر درآمدترین پرسنل اتحادیه ای در تی تی سی را پرسنل تعمیرات فنی تشکیل می دهند که بین 28$ تا 30$ دریافت می کنند.

خبر خوب اینکه امروز از سوی اتحادیه اعلام شد که مذاکرات خوب پیش می روند و اگر به همین روال "سازنده" ادامه داده شود، به احتمال قوی از اعتصاب خبری نخواهد بود.

در مذاکرات قبلی کارکنان تی تی سی که در سال 2002 اتفاق افتاد پرسنل این مجموعه به مدت به هفته بدون داشتن قرارداد در سر کار خود حاضر شدند و سرانجام قراردادی را امضاء کردند که متضمن رشد سالانه 3 درصد در میزان پرداختی به ایشان گردید. این گروه در سال 1999 به مدت دو روز از حاضر شدن در محل کار خود امتناع کردند.

باید دید نتیجه چه خواهد شد. بنظر می رسد با افزایش درآمد دولت انتاریو و وضع مالی رضایت بخش شهر، امید زیادی به نتیجه مثبت این مذاکرات وجود داشته باشد. بسیاری از مردم از همین هفته برای تردد خود در صورت بروز اعتصاب نقشه می کشند.

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 11:02 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Thursday, March 17, 2005



تبلیغات اتومبیل

حتما شما هم تا کنون ده ها تبلیغ برای مدل های مختلف اتومبیل های آماده فروش در تلویزیون های کانادا دیده اید.

وجوه مشترک آنها:
تصاویر دستکاری شده دیجیتالی برای زیباتر نشان دادن خودرو در کنار به اغراق کشانیدن قابلیت های فیزیکی آن – در حدی که از جانب رقبا به جرم دروغگویی به دادگاه کشانده نشوند – به انضمام تاکید بر شرایط ایمنی و خدمات بعد از فروش.

وجه افتراق آنها:

اتومبیل سواری آمریکایی:

شکستن دیوار صوتی، ویراژ در جاده های پر پیچ خم در یک سانتیمتری لبه پرتگاه، گاز بستن به جان ماشین در حد انفجار موتور دستکاری شده تقویتی و به هوا بلند کردن کلی گرد و خاک و همزمان با آن نشان دادن یک خط یادداشت ریز در پایین صفحه به این مضمون که این اتفاقات دارد در یک مسیر بسته با هنرمندی یک راننده حرفه ای اتفاق می افتد و شما نباید این وحشی بازی ها را در خیابان و جاده امتحان کنید!

جالب اینکه پلیس آمریکای شمالی با اضافه سرعت شوخی ندارد و جریمه های تخلف از محدودیت های سرعت شهری – سقف 40 کیلومتر در ساعت در منطقه مسکونی، 50 کیلومتر در خیابان اصلی بدون تابلوی سرعت و 60 کیلومتر در ساعت در خیابان های اصلی بشرط وجود تابلوی سرعت، 80 کیلومتر در ساعت در جاده های فرعی (بشرط وجود تابلوی سرعت) و 100 کیلومتر در ساعت در بزرگراه ها – می تواند منجر به باطل شدن دایمی گواهینامه رانندگی شخص و حتی به زندان افتادن او بشود!

اتومبیل سواری ژاپنی:

اسلوموشن خرامیدن اتومبیل - واکس خورده با سه بار پولیش ماشینی زیر نور پروژکتور سفید با فیلتر مه آلود رقیق - در خیابان و لانگ شات مردم با دهان های باز. دوربین ترجیحا از ارتفاع پایین تصویر می گیرد تا عظمت اتومبیل در تصویر چند برابر شود. جای زیاد در صندوق عقب. مصرف کم. و البته حضور اطفال در صندلی عقب و اینکه ما چقدر جمع و جوریم و توی هر سوراخ سمبه می توانیم پارک کنیم یا از هر معبر تنگی می توانیم رد بشویم.

اتومبیل سواری کره ای:

آهای مردم ما پوز همه دنیا را در ایمنی زده ایم. از پنج ستاره استاندارد ما شش تا و نصفی ستاره و دو تا صدآفرین گرفته ایم و فلان مجله – که احتمالا مال خودشان است – هم شاهد است! بعد گروه گروه جوان مدل بزک کرده می آیند و کلی قربان صدقه ماشین شان می روند. معمولا این اتومبیل را بیشتر در وضعیت ساکن یا اسلوموشن نشان می دهند. بعد همه کلی قسم و آیه می خورند که اتومبیلشان از تمام اتومبیل های دنیا بهتر است. آگهی با نشاندادن قیمتی غیر قابل باور از ارزانی پایان می یابد در حالیکه یک پارگراف یادداشت در مورد چند و چون و اما و اگر مربوط به این قیمت های غیر واقعی در سایز مورچه برای مدت دو ثانیه در پایین صفحه ظاهر می شود که تار و مبهم است و غیر قابل خواندن.

اتومبیل سواری آلمانی (به غیر از محصولات فولکس واگن):

یک صحنه از یک فیلم علمی تخیلی – ساینس فیکشن – که با کلی دستکاری گرافیکی دیجتالی روی مناظر واقعی طبیعت بوجود آمده. بعد تصویر اتومبیل در حال گازیدن – معمولا به خط مستقیم- روی این مسیر تخیلی، در حالیکه گوینده از کیفیت و دقت عملکرد سیستم ها صحبت می کند و معمولا هیچ اشاره ای به ضریب امنیت یا قیمت محصول نمی شود. از بچه ها معمولا در تصویر خبری نیست و جوانک ها هم پشت فرمان نیستند. این آگهی ها معمولا کوتاهترین آگهی ها هستند.

محصولات فولکس واگن:

همان تبلیغات اتومبیل های ژاپنی ولی با مدل های گلف و پاسات و جتا.


اتومبیل های انگلیسی (جگوار و لندرور):

شاید هر دو سال یکبار، یک آگهی چند ثانیه ای، فقط برای یک مدل، آنهم برای مدت کوتاهی یخش شوند.

شاد باشید.


Link to this log     لینک به این نوشته - 10:47 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Tuesday, March 15, 2005

بانک اطلاعات منزل اجاره ای

اگر در حال بستن چمدان به سوی تورنتو هستید، یا بتازگی وارد شهر شده اید و بدنبال اولین منزل اجاره ای خود می گردید، شاید این لینک بکار شما بیاید.

این سایت که متعلق به مجله ای رایگان به همین نام است و در تورنتو می توانید آنرا از جعبه های مخصوص آنها در سر تقاطع ها و داخل بعضی فروشگاهها بردارید، موتور جستجو و بانک اطلاعات بزرگ و بروزی از انواع منازل اجاره ای دارد.

با استفاده از موتور جستجوی این سایت می توانید بر اساس منطقه و ناحیه مورد نظر، هزینه اجاره ماهانه، نوع منزل و تعداد اتاق خواب – و یا ترکیبی از این اطلاعات به جستجوی منزل مورد نظر خود بروید.

با آماده شدن نتیجه جستجو – که ممکن است چندین صفحه باشد – می توانید خلاصه اطلاعات مربوط به هر مورد را مشاهده کرده و در صورت علاقه به مشاهده بقیه اطلاعات، نظیر آدرس دقیق محل و تلفن دفتر مدیریت ساختمان، فهرست انواع آپارتمان های موجود – با هزینه هر یک- و امکانات هر یک ( به همراه امکانات عمومی نظیر استخر سرپوشیده، اتاق بدنسازی، سالن اسکواش، زمین تنیس و ...) و نیز امکانات محلی نزدیک به ملک – نظیر مدرسه، سرویس حمل و نقل عمومی، مرکز خرید و ... را نیز مشاهده کنید.

این اطلاعات می توانند ملاک خوبی برای مقایسه انتخابهای موجود جهت پیدا کردن منزل استیجاری شما باشند. بخاطر داشته باشید نزدیک بودن به ساب وی (مترو) و اینکه ملک به یک شرکت تعلق داشته باشد ارجح است. اولی به این خاطر است که مجبور به پیاده روی طولانی در هوای سرد یا گرم نباشید و دومی به این علت است که املاکی که به شرکتهای اجاره دهنده ملک نعلق دارند معمولا از نظر خدمات تعمیراتی – در صورت نیاز- سریعتر و دقیقتر و بهتر عمل می کنند.

در این میان شرکتهای زیر کارنامه خوبی داشته اند:

Homestead

GreenWin

موفق باشید و عیدتان مبارک


Link to this log     لینک به این نوشته - 12:40 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Thursday, March 10, 2005



نوروز در تورنتو

هر سال با نزدیک شدن پایان سال خورشیدی و تحویل سال، جامعه ایرانی های ساکن انتاریو بوی نوروز می گیرد. در بیشتر مغازه های ایرانی آثار عید پیدا می شود و سبزه و سمنو و ماهی دودی و کارت های تبریک عید دوباره ظاهر می شوند.

بازار مخصوصی نیز به نام "بازار نوروزی" از گردهمایی فروشگاهها و وارد کننده های اجناس ایرانی مخصوص این ایام در فضایی سرپوشیده تشکیل می شود تا کسانیکه وقت دارند برای خرید ملزومات نوروزی – به هزینه بهتر- به آنجا مراجعه کنند.

برنامه های کوتاه، کم بودجه و آماتوری تلویزیونی فارسی زبان تورنتو که کم کم بعد از مدتها اجرای ضعیف و سوتی های متعدد، دارند به آهستگی به سمت مرتب و سازمان یافته شدن حرکت میکنند، به استقبال عید می روند و روز عید هم برنامه های طولانی تری دارند.

نزدیک بودن چهارشنبه سوری به تحویل سال موجب می شود بازار فروشندگان آجیل چهارشنبه سوری نیز در این ایام داغ باشد. این مراسم که معمولا در پارک سانی بروک – شمال شرقی تقاطع خیابان های اگلینتون و لزلی- از غروب سه شنبه – امسال 15 مارس- برگزار می شود با پوشش امنیتی شدید پلیس و آتش نشانی و نیروی امداد رسان پزشکی همراه است. پیدا کردن جای پارک از زمان تاریک شدن هوا به بعد تقریبا غیرممکن می شود و ترافیک سنگین ورود به پارک آدم را بیاد راه بندان های تهران می اندازد. در اینحالت با پر شدن تمام پارکینگ ها و حاشیه معابر، پلیس مانع از ورود اتومبیل ها می شود و چاره جز پارک خودرو در حاشیه خیابان لزلی نخواهد بود.

بعد از تحویل سال، پیامهای تبریک کوتاهی از سوی نخست وزیر کانادا، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا، شهردار تورنتو، و نماینده های مجلس انتاریو برای فارسی زبانان برگزار کننده عید پخش می شوند. از آنجاکه امسال این مراسم به تقویم و ساعت تورنتو بامداد روز یکشنبه نوزدهم مارس خواهد بود امکان جشن گرفتن آن بدون نیاز به درخواست مرخصی کاری یا جیم زدن از کلاس دانشگاه، وجود خواهد داشت.

هر روزتان نوروز، نورزتان پیروز باد!


Link to this log     لینک به این نوشته - 10:36 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................