Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Wednesday, December 31, 2003

سال نوی میلادی مبارک!

این پیام تبریک را در حالی در وبلاگ می نویسم که ظرفیت پذیرش واحدهای داوطلب پلیس و فوریت های پزشکی تورنتو برای پذیرش کمک های غیر نقدی جهت ارسال برای بی خانمان های زلزله بم پر شده و ایشان از ایرانیان و غیر ایرانیان مقیم انتاریو درخواست کرده اند تا دیگر اجناس کمکی خود را برای اهداء نیاورند و اکنون مشغول جمع آوری پول برای پوشش هزینه های حمل و ارسال کمک ها هستند. یکبار دیگر به همت و عرضه همشهریان تورنتویی ام – ایرانی و غیر ایرانی – افتخار کردم و از استقبال قابل توجه شرکت نفت کانادا و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ انتاریو در ارایه کمک بسیار خوشحال شدم. ضمنا خبر دار شدیم که تا این لحظه صلیب سرخ کانادا موفق شده مبلغ نهصدهزار دلار برای کمک به آسیب دیدگان زلزله جمع آوری کنه.
امیدوارم این چندمین اخطار خونین زمین در دهسال گذشته، از طرف سازمان های ذی الربط در آن خطه زلزله خیز جدی تر گرفته شود و دوباره به بوته فراموشی سپرده نشود چون کمک های انسان دوستانه بین المللی تنها مرهمی کوچک به چنین زخم های عظیمی هستند و هرگز نمی توانند جان های از دست رفته و خون های بر زمین ریخته را جبران کنند.

این هم آخرین لاگ سال 2003

ده تکنولوژی در ده زمینه زندگی بشر که باید در 2004 چشم به انتظار آنها بود!

Home networking
Ultra-wideband
تلویزیونی را مجسم کنید که قادرست بطور همزمان سه برنامه تلویزیونی جداگانه را به سه مانیتور در منزل ارسال کند. این تکنولوژی نه چندان فوق پیشرفته با توان ارسال محدود و مصرف کم در حد های- فای های امروز بازار اکنون آماده ورود به بازار مصرف خانگی شده است.

Supply chain
RFID
برچسب های شناسایی رادیویی اجناس – فارغ از بارکد- بطور جدی توسط وال مارت از اواخر سال 2004 بکار گرفته خواهند شد و وجود آنها کنترل موجودی انبار و شناسایی پالت های اجناس را در حمل بین انبار ها و نیز فروشگاه و انبار آسان خواهد کرد.

Wireless broadband
802.16
تکنولوژی وای – مکس شبکه های بیسیم را قادر می کند تا مسافت 30 مایل – بیش از 48 کیلومتر – با سرعتی بیشتر از شبکه های دی اس ال به انتقال دیتا و صوت و تصویر بپردازند. این تکنولوژی خصوصا مورد توجه آی اس پی ها – ارایه کنندگان خدمات اینترنت – یی است که در نواحی کم جمعیت که کابل کشی و راه اندازی شبکه های دی اس ال مقرون به صرفه نیست، مایل به عرضه خدمات ارتباطی با اینترنت هستند.

Energy
Micro fuel cells
بزرگترین شرکت خدمات تلفنی و مخابرات ژاپن – معروف به انتیتی دوکومو – در نظر دارد از سال آینده اقدام به عرضه تلفنهای همراه – سلفونهایی- با باطری هیدروژنی و متانولی نماید که از باطری فعلی بادوام تر بوده و ضایعات کمتری دارند. این تکنولوژی بزودی بشکل لوازم جانبی گرانقیمت برای کامپیوترهای لپ تاپ و پام تاپ نیز عرضه خواهد شد.

Household products
Gecko tape
مارمولک ها با بکارگیری چسبندگی مکانیکی میلیون ها موی ریز در کف دست و پاهایشان قادرند تقریبا به هر نوع سطحی بچسبند و از آن بالا بروند. اکنون بکارگیری نمونه مصنوعی این موها در نوارهای مخصوص گیکو موجب تولید نوارهایی شده است که بدون داشتن ماده چسبنده تقریبا به هر نوع سطحی می چسبند. دستکش های نمونه تولید شده کارگران را قادر میسازد تا از سطوح شیشه ای صاف بالا بروند. گیرنده ای ساخته شده با این نوار به سازندگان میکروپروسسور ها در جابجا کردن تراشه های در خلاء کمک می کنند و چسب های زخم بندی جدید روانه بازار خواهد شد.( فکر کنم قبل از همه گیر شدن این تکنولوژی نمونه هایی از این وسایل را در فیلم بعدی جیمز باند ببینیم!)

Software
Antispam software that works
اگر قبلا از نرم افزار فیلتر کننده ایمیل های مزاحم استفاده کرده اید احتمالا هنوز هم دارید از این ایمیل ها دریافت می کنید. سیستم جدید شناسایی فرستنده که وی را مجبور به شناسایی دقیق خود به سیستم پیش از پذیرش ایمیل می کند کمک بزرگی به پاکیزه نگاهداشتن صندوق های پستی الکترونیکی خواهد کرد.

Consumer electronics
OLEDs
دیود های نورانی آلی – ساخته شده از عناصر ارگانیک کربن و هیدروژن و نیتروژن و اکسیژن – بسیار کم مصرف تر از نمونه های موجود هستند و نوردهی بیشتری دارند و برای بکارگیری در تلفن های همراه و دوربین های دیجیتالی و حتی نسل جدیدی از مونیتور های مسطح ارزان قیمت بسیار مناسب هستند.

Lighting
LED lightbulbs
دیود های نوری از خطر انقراض نجات پیدا کردند. ال ای دی های لاکسیون ساخت کمپانی فیلیپس از اولین نمونه های نسل جدیدی هستند که بین 10 تا 50 برابر لامپ های معمولی منازل عمر می کنند و ضمن عرضه نور برابر آنها در مصرف انرژی تا 80 درصد صرفه جویی می نمایند.

Computer memory
MRAM
تراشه های حافظه مگنتو رزیستیو، بیش از 1000 بار سریعتر از تراشه های حافظه نان والتایل – تراشه هایی که با قطع برق اطلاعاتشان از دست نمی رود – و بیش از 10 سریعتر از تراشه های دی – رم هستند. به این قابلیت مصرف کمتر انرژی آنها را اضافه کنید و منتظر ظهور آنها در نسل بعدی کامپیوترهای خانگی و تلفن های همراه و اسباب بازی های الکترونیکی باشید.

Medicine
Bioinformatics
ساخت مدل های پروتینی پیچیده جدید در مرکز تحقیقات علوم حیاتی در آی بی ام به کارشناس امور دارویی کمک شایانی در کشف داروهای موثر علیه عوامل بیماری زا می کند و مدل های جدید که به کمک کامپیوتر معماری و ساخته شده اند به افزایش سرعت، و دقت عملکرد داروهای نسل جدید کمک بزرگی خواهند نمود.

برای مطالعه اصل خبر به این لینک مراجعه کنید

سال نوی میلادی را سالی پربار و پربرکت آرزو می کنیم و برای تمام دوستان خوبمان آرزوی سعادت و کامرانی داریم.



Link to this log     لینک به این نوشته - 10:54 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Monday, December 29, 2003

زمین لرزه و از دست رفتن هزاران جان،

این هفته با خبر شدیم که زمین لرزه ای به قدرت 6.3 ریشتر در بم خرابی و تلفات سنگینی ببار آورده است و ده ها هزار نفر جان خود را از دست داده و یا بی خانمان شده اند و چندین هزار نفر داغدار شده اند. خسارات و صدمات مالی وارده نیز بسیار سنگین برآورد شده است. مراتب همدردی خود را با تمامی ایرانیان داخل و کشور اعلام می داریم و برای ایشان صبر و برای رفتگان آمرزش از درگاه خداوند طلب می کنیم.

در این مورد گفتنی بسیار است اما این وبلاگ جایی برای بحث در این مورد ندارد. خداوند به همه زندگان برکت و شادمانی و توانگری عطا فرماید و به همه رفتگان توشه راه و آمرزش و آسایش روحانی.

اگر کسی از دوستان مایل است از طریق صلیب سرخ کمک مالی ارسال کند به این لینک مراجعه نماید. اگر هم مایل هستید کمک مالی خود را برای دوست عزیز و معتمدی که در تورنتو مشغول جمع آوری کمک مالی برای این امر و ارسال مستقیم پول به منطقه است، ارسال کنید به وبلاگ او با این لینک مراجعه نمایید.

اگر هم کسی در تورنتو مایل به اهدای خون است با تلفن زیر تماس بگیرد و یا به این لینک مراجعه نماید. هر چند طبق آخرین اخبار ایران بیش از مقدار مورد نیاز اهدای خون دریافت کرده و اکنون یخچال های نگهداری خون ها پر شده اند و خون های اهدایی جدید را نمی تواند بپذیرد:

18882DONATE
18882366283



Link to this log     لینک به این نوشته - 9:56 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Wednesday, December 24, 2003

تاریخچه کریسمس

جشن گرفتن بپایان رسیدن نیمه تاریک و طولانی زمستان و آغاز دوره طولانی تر شدن مجدد روزها به زمانی بسیار قبل از تولد عیسی مسیح باز می گردد. اولین آثار این مراسم را می توان در اسکاندیناوی یافت که سپری شدن طولانی ترین شب سال را از 21 دسامبر به مدت ده و گاهی دوازده روز جشن می گرفتند و به ضیافت و پایکوبی می پرداختند. در آلمان نیز مردم خدای بخت و برکت "اودن" را گرامی می داشتند و به افتخارش جشن می گرفتند.
پایان دسامبر در اغلب نقاط اروپا مناسبترین زمان برای برپایی جشن بود زیرا در این زمان بخش اعظم ذخایر علوفه دام ها به پایان رسیده بود و برای آنکه مجبور به تهیه خوراک برای آنها نباشند بیشتر آنها را سلاخی می کردند و به لطف سرمای شدید هوا می توانستند تا هفته ها گوشت مصرف کنند.
در امپراطوری روم نیز که زمستان به شدت و سردی شمال اروپا جریان نداشت، به پایان رسیدن ماه دسامبر مقارن بود با فراوانی ذخایر کشاورزی و مشروبات و احشام و به همین مناسبت برای بزرگداشت ساترن خدای کشاورزی و گله داری جشنی بنام "ساترنالیا" برپا می گردید. در این امپراطوری همچنین در میان اشراف رسم بود تا به افتخار تولد "میترا" خدای خورشید تسخیر ناپذیر جشنی در 25 دسامبر برگزار گردد. برای بعضی از رومیها این روز مقدس ترین روز سال بشمار می آمد.
در قرن چهارم میلادی، یعنی زمانی که امپراطوری روم رسما دین مسیحیت را به رسمیت شناخت تنها جشن مسیحی عید پاک یا "ایستر" بود و جشنی برای تولد عیسی وجود نداشت. در واقع هیچکس نمی دانست – و هنوز هم روشن نیست- که عیسی چه روزی متولد شده بود. بنا به روایاتی تولد وی می بایستی در اوایل بهار رخداده باشد – رجوع کنید به ماجرای شبان و گوسفندان و اینکه در زمستان گله برای چرا برده نمی شود. در انجیل هم اشاره ای به تاریخ تولد عیسی نشده است.
سرانجام پاپ ژولیوس اول، 25 دسامبر را به عنوان جشن تولد عیسی از طرف کلیسا اعلام کرد و تمام سرزمینهای تحت پوشش امپراطوری روم موظف به توقف جشن "ساترنالیا" و جشن تولد "میترا" شدند و قرار شد این روز بعنوان روز تولد عیسی جشن بگیرند. این رسم کم کم در تمامی نواحی اروپا متداول گشت و بعضی فرق مسیحی در مورد زمان دقیق این تولد اختلاف نظر پیدا کردند و اکنون شاخه ارتودکس سیزده روز بعد از مسیحیان کاتولیک جشن می گیرند.
در زمان قدرت گرفتن پیوریتن ها در انگلستان و روی کار آمدن آلیور کرامول در 1645 این مراسم فسخ و ممنوع شد. اما بعد از درگذشت کرامول و روی کار آمدن چارلز دوم بنا به استقبال عامه دوباره رایج گردید.
اولین مسیحیان تندرویی که به قاره آمریکا پای گذاشتند، شاخه جدایی طلب از کلیسای انگلستان بودند که در 1620 شروع به تاسیس مهاجر نشین ها کردند و ایشان نیز مراسم کریسمس را منافی با اصول دینداری تشخیص داده و ملغی نمودند و بنا براین در آمریکای شمالی در اوایل کار اثری از کریسمس وجود نداشت. بعد از گذشت چند دهه در بعضی شهرهای دیگر که توسط افراد غیر تندرو ساخته شدند این مراسم کم و بیش جریان داشت و بیشتر به شکل یک مراسم درون خانوادگی و خصوصی برگزار می گردید. بعد از جنگ های استقلال آمریکا، انگلیسی ها و مراسم و جشن های آنها نیز اقبال عمومی را از دست دادند و کریسمس نیز مدتی به فراموشی سپرده شد بطوری که نه تنها این روز تعطیل رسمی نبود که حتی کنگره آمریکا در 25 دسامبر 1789 رسما تشکیل جلسه داد. این روال ادامه داشت تا سرانجام در 26 ژوین 1870 – یعنی بیش از هشتاد سال بعد - روز کریسمس تعطیل عمومی اعلام گردید.
تبدیل شدن کریسمس به شکل جشن گروهی به همراه تشویق مردم به شرکت در امور خیریه ماحصل زحمت اندیشمندان و هنرمندانی مانند چارلز دیکنز و واشینگتون ایروینگ در قرن نوزدهم میلادی است که با آثار ادبی خود موجب گردیدند ایده کمک به همنوع و فعالیت در امور خیریه در این ایام به اذهان عمومی راه یابد و کم کم بشکل بخشی از فرهنگ عامه در این ایام ظاهر شود.
در نیمه اول قرن بیستم و قوت گرفتن موج تولیدات کارخانه های و خط تولید، از سوی تولید کننده روش های متعددی برای تبلیغ این ایام و تشویق مردم به خرید و اهدای هدایا و برپایی جشن بکار گرفته شد و موجب گردید تا جشن کریسمس کم کم به بزرگی و تفصیل امروز خود برسد و هر سال به جلوه و بزرگی آن افزوده شود.

و اما مختصری در مورد بابانویل یا سانتا کلاز:
دورترین سرنخ های این شخصیت مجازی به راهبی مهربان و نیکوکار بنام سنت نیکولاس بازمیگردد که بنا به بعضی منابع تاریخی در سال 280 میلادی در نواحی نزدیک به ترکیه کنونی متولد شد. او که وارث ثروت قابل توجهی بود با انفاق به نیازمندان و انجام امور خیریه و عام المنفعه در طول مدت زندگی خود به هزاران نفر از مردم دردمند و فقیر کمک کرد و واتیکاس به پاس این خدمات به او لقب سنت – یا قدیس- داد. روز فوت او – ششم دسامبر- از سوی مردمی که او را می شناختند و یا راجع به او از پدران خود شنیده بودند بزرگداشت برپا می شد.
محبوبیت این سنت بحدی بود که حتی در دوران رنسانس و زوال شدید قدرت کلیسا هم همواره کارهای نیک وی بزرگ شمرده می گردید و خصوصا مهاجران هلندی ایکه به آمریکا می رفتند سالروز فوت وی را برپا می داشتند.
نام سانتا کلاز، از روی نام هلندی این قدیس – سنتر کلاوس- وارد زبان انگلیسی گردید و با رشد محبوبیت این شخصیت، کم کم جایی در کریسمس برای او در نظر گرفته شد. در سال 1822 کلمنت کلارک مور، اسقف وقت، شعری برای اطفال سرود تحت عنوان "ماجرای ملاقات با سنت نیکلاس" و در آن ماجرای تخیلی پرواز سنت نیکلاس در هوا و آوردن هدیه برای بچه های خوب و آمدنش از طریق لوله بخاری و ... را برای اولین بار به ذهن خیال پرداز کودکان معرفی کرد. این شعر و داستان آن محبوبیتی تاریخی پیدا کرد و شالوده باور کودکان امروز و هسته اصلی هزاران داستان و شعر و فیلم و ... گردید.

لازم به ذکر است که در اروپا اسامی دیگری با داستان های مشابه برای این شخصیت نیز قایل هستند که کم و بیش از همین محتوا برخوردارند.

ایام کریسمس بر همه خوش باد.




Link to this log     لینک به این نوشته - 12:48 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Monday, December 22, 2003

The Lord of the Rings: The Return of the King

اولین هفته از آغاز اکران این فیلم در حالی ادامه دارد که تا این لحظه بیش از 125 میلیون دلار فروش بلیط این فیلم را در صدر فیلم های ایام کریسمس و نیمه دوم دسامبر قرار داده است. نسخه ای که ما دیروز در سینما دیدیم 3.5 ساعت طول کشید و به نحوی تدوین شده بود که اگر کسی قسمت های قبلی را ندیده باشد تا حدودی در جریان داستان قرار می گیرد.

طبق شایعات برای اکران قسمت سوم مجبور شده اند نزدیک به یکساعت و نیم از فیلم را حذف کنند و این باعث گردیده بعضی بخش های کم اهمیت تر داستان بنظر مبهم برسند و اتصالشان به بقیه ماجرا کمی باعث سردرگمی بیننده بشود که با این وجود بدلیل دست نخورده مانده پیکره اصلی داستان لطمه ای به گیرایی و هیجان انگیزی این اثر بیاد ماندنی تاریخ سینما نمی گذارد.

قسمت سوم این فیلم از مجموع قسمت های اول و دوم فیلم هیجان و اکشن و حرکت بیشتری دارد و پایان درخور توجهی برای این داستان سه قسمتی است. ضمنا بزرگترین میدان جنگ و صحنه نبرد بین نیروی های خیر و شری که در تاریخ سینما بیاد دارید را با مدرن ترین افکت های تصویری و صوتی و داستان پردازی ارایه کرده است.

دیدن این فیلم را به علاقه مندان قسمت های قبلی بسیار توصیه می کنم. برای دیدن پیش پرده این فیلم و نیز بخش های منتخب از داستان به این لینک مراجعه کنید.

شاد باشید و ایام شاد و پر انرژی و معجزه آفرین کریسمس روزگار زیبایی برای شما به ارمغان بیاورد.




Link to this log     لینک به این نوشته - 10:55 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Thursday, December 18, 2003

برنده ها و بازنده های تکنولوژیک بازار در سال 2003

مجله فرچون در مقاله ای به بررسی برنده ها و بازنده های بازار الکترونیک مصرفی در سالی 2003 پرداخته که خلاصه ای از این گزارش را – که مربوط به برنده هاست- دراینجا ملاحظه می کنید:

Apple iTunes Music Store
که سرویسی است برای ذخیره سازی و اشتراک فایل های موسیقی که با همکاری دو طرفه اپل و شرکت های بزرگ موسیقی آمریکا راه اندازی شده و آرشیوی متجاوز از 400000 فایل موسیقی را به بهای 99 سنت برای هر فایل در اختیار علاقه مندان می گذارد تا راهی برای کاهش شدت درگیری صنعت موسیقی با کاربران اینترنتی علاقه مند به داونلد موسیقی از این شبکه ایجاد نماید.

Canon Digital Rebel ($999 with lens, $899 body only)
Kyocera FineCam SL300R ($380)
دوربین 6.3 مگاپیکسلی کنون اولین دوربین حرفه ای تک لنز رفلسکی است که زیر 1000$ به بازار آمده و دوربین 3 مگاپیکسلی کایوسرا بخاطر ابعاد کوچک و سرعت عکسبرداری متوالی اش توجه علاقه مندان را بخود جمع کرده است.

IBM ThinkPad T40 ($2,400 and up)
این لپ تاپ با پردازنده اینتل پنتیوم ام، ابعاد کوچک ( ضخامت کمتر از 2.5 سانتی متر و وزن کمتر از 2.5 کیلوگرم)، باطری درونی با عمر طولانی بین شارژها (تا 6 ساعت)، با وای-فای و اینترفیس شبکه بلوتوث، مانیتور 14 اینچ و کامبو درایو در صنعت لپ تاپ استاندارد جدید بوجود آورده است.

Apple Power Mac G5 ($1,799 and up)
مجهز به پردازنده 64 بیتی پاورپی سی جی فایو (ساخت آی بی ام)، شاهکار طراحی و عملکرد بشمار میآید. این دستگاه با سیستم انتقال داده فوق سریع خود و بهره گیری از پردازنده دوقلوی 2 گیگا هرتزی جی فایو سریعتر ماشین موجود در کره زمین برای مصرف کننده خانگی و تولید کنندگان گرفیک کامپیوتری به حساب می آید.

Palm/Handspring Treo 600 ($600)
بهترین ترکیب پی دی ای و تلفن شخصی که تا کنون بوجود آمده با صفحه کلید مناسب و مانیتور عالی و تسهیلات ارتباطی با اینترنت.

Gateway 42-inch HD Plasma TV ($4,000)
این پلازما تی وی هم از کیفت مطلوبی برخوردارست و هم قیمت آن نزدیک به نصف بهای رقبای آن در بازار می باشد. مدل 50 اینچ این تلویزیون به قیمت 5000$ در بازار موجود است.

Pioneer DVR-810HS DVD Recorder With TiVo ($1,000)
سری تیو و بقیه ضبط کننده های دیجیتالی تصاویر امسال ضربه بزرگی به بازار نوار های ویدیویی وارد کردند ولی تا کنون مشکل پرشدن هارد دیسک این وسایل و نیاز به حذف اجباری برنامه های ضبط شده قبلی وجود داشت. با آمدن این مدل، می توان برنامه های ضبط شده مورد علاقه را روی دی وی دی ذخیره کرد و هارد دیسک را برای ضبط برنامه های دیگر خالی کرد.

Hewlett Packard OfficeJet 7130 ($500)
این مجموعه کارآمد محصول هیولت پاکارد خدمات چاپ رنگی – اینکجت- را با سرویس اسکنر و فتوکپی رنگی و فکس در یک جا گردآورده و علاوه برآن امکان چاپ عکس بدون وصل شدن به کامپیوتر را هم دارد.

برای مشاهده اصل مقاله به این لینک مراجعه کنید.

شاد باشید.



Link to this log     لینک به این نوشته - 4:08 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Monday, December 15, 2003

تک مضراب فنی

دی وی دی پلیر و رکوردر های مجهز به هارد دیسک روانه بازار شدند.

باین ترتیب دارندگان آنها می توانند بدون نیاز به کامپیوتر شخصی، بخش های مورد علاقه خود از دی وی دی ها را مستقیما روی حافظه دستگاه ذخیره کنند و بعدا این بخش ها را برای خود دوباره پخش یا کپی کنند. با این حرکت تولید کنندگان دی وی دی دارند به برنامه دیرینه خود برای جایگزین کردن این مدیا بجای فیلم های وی اچ اس جامه عمل می پوشانند.

قیمت این مدل هنوز گران است و تولید آن هم بطور محدود شروع شده است و کم کم خواهد رفت تا بازار ویدیو های وی اچ اس را از بین ببرد.

برای مطالعه بیشتر در این مورد به این لینک مراجعه کنید

موفق باشید



Link to this log     لینک به این نوشته - 12:59 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Friday, December 12, 2003

این ویکند تو شهر چه خبره؟

جشن اسکیت بازی در میدان ناثان فیلیپس

از طرف دولت کانادا، و با همراهی ایستگاه رادیویی کانتری 95.3 امروز و فردا عصر – جمعه و شنبه - در پیست اسکیت میدان مقابل شهرداری تورنتو با شرکت عموم مردم و همراهی گروه های موسیقی پاپ و کانتری جشن برپا می شود. شرکت برای عموم رایگان است و اگر لوازم اسکیت ندارید می توانید همانجا کرایه کنید. ضمنا لباس گرم را فراموش نکنید. دکه های هات داگ و نوشیدنی گرم هم وجود خواهند داشت.

باله فندق شکن
The Nutcracker
Hummingbird Centre
4163459595
باله معروف فندق شکن در هامینگبردسنتر – تقاطع یانگ و فرانت – از شنبه سیزدهم دسامبر به مدت یک هفته با هنرنمایی باله ملی کانادا برگزار می گردد. موسیقی این باله یکی از آثار ارزنده چایکوفسکی است و تنظیم اجرای این نسخه آن در کانادا و در سال 1995 توسط مدرسه ملی باله کانادا انجام شده است. بهای بلیط از 121$ تا 35$ بسته به موقعیت صندلی تغییر می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه به این لینک و برای داونلود بروشور این برنامه به این لینک مراجعه کنید.

خبر دیگری نیست بغیر از ده تا نمایش کمدی موزیکال و چند کنسرت و تعدادی مهمانی کریسمس که شرکتها برای پرسنل خود تدارک دیده اند و نظایرهم.

آخر هفته خوبی داشته باشید.



Link to this log     لینک به این نوشته - 2:10 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Wednesday, December 10, 2003

فرهنگ اصطلاحات مخفی زبان فارسی

دکتر سید مهدی سمایی، محقق زبان شناس ایرانی، با صرف وقت و حوصله بسیار اولین نسخه از کتاب راهنمای اصطلاحات روزمره رایج و روزافزون در قشر جوان و نوجوان جامعه ایرانی را بنام "فرهنگ لغات زبان مخفی" منتشر و روانه بازار کرد. این حرکت که در آمریکای شمالی چند دهه قدمت دارد به فهم عبارات ساخته شده و یا جابجا بکار رفته توسط سایرین کمک می کند.
زبان چیزی است که مردم به آن تکلم می کنند و زبان مخفی، علیرغم نامانوس بودن بسیاری از این عبارات و مضحک نمودن بسیاری از آنها، وقتی رواج عام پیدا کنند نیازمند منبع و مرجعی برای مطالعه و آشنایی می باشد. علت شکل گیری این زبان به کاربرد آن در جامعه وابستگی دارد. تلاش برای مخفی ماندن منظور از گوش های غریبه، حرکت برخلاف سیستم موجود، ابراز مخالفت با نسل پیشین و ... از جمله عوامل وجود تمایل در ایجاد و بکارگیری این عبارات هستند. در اغلب زبان های دنیا بکارگیری زبان مخفی رواج دارد و بیشترین علاقه مندان به آن را نوجوانان، جوانان و افراد خلاف کار تشکیل می دهند.

عباراتی چون:

دودره کردن ، ببو یاب، حال اخذ کردن، سر کسی رو گول مالیدن، مخ کسی رو گذاشتن تو فرقون، سرپيچ را به دست کسی دادن، مخ کسی را تيليت کردن، ایزوتوپ سنگین تلیتیوم، زاخار، زيدوفسکی، دوخی، زینگول، تصادفی، کينگ کونگ، آنتن، آمار گرفتن، کاکتوس، کيو دادن، ريسيور، سات لايت، شيرين پلو، لاو ترکاندن، باحالز، توکار کسی بودن، فاز دادن، تريپ لاوی شدن، آماردادن، حال پخش کردن، آويزان، تاول، زيگيل، گيرسه پيچ، کليک کردن، سريش، اشکول تپه، عمرنات، پشندی، اف جی اس، ممد آرنولد اینا، آرنولد فشرده، لات سی سانتی، ام الجواد، فول جواد سيستم، جواد مخفی، منيجه، رپ مخفی، اعصاب کسی را تيليت کردن، افتادن تو میکسر، بی کلاج، تو حس بودن، چت اوغلی، روغن ريزی داشتن، قاط زدن، دامبولی، شيويل، تاپاله، دونبش، شلغم، چپول، دنبه، قاق، غضنفر، پژو حسرتی، پژو کارمندی، جواد مخفی ( پژو آردی )، حاصل ازدواج فاميلی، جا صابونی، کوالا، رنو تحصيل کرده و دوو منگل ( ماتيز ) ،عروس دهاتی ( پژو پرشيا )...

و صدها نمونه دیگر از این دسته هستند.



Link to this log     لینک به این نوشته - 10:56 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Monday, December 08, 2003

دختر شایسته ایرانی الاصل کانادا به مقام دوم جهان دست یافت.

چین بعد از نیم قرن تحریم هر گونه فعالیت منسوب به کاپیتالیسم بالاخره برای بدست آوردن دل مشتریان بین المللی محصولات تولیدی روزافزون صنعت رو به رشدش از خر شیطان پایین آمد و علاوه بر اینکه پذیرفت داخل کشورش و در سطح ملی مسابقات انتخاب دختر شایسته برای تعیین دختر شایسته چین انجام شود، کلی هم خرج کرد و پارتی بازی راه انداخت که مسابقه امسال آن در کشورش انجام شود. تاثیر مثبت این حرکت در وجهه بین المللی چین و نتایج خوب آن در جلب اعتماد و سرمایه های خارجی به این کشور در توسعه طرح های اقتصادی اش در سال آینده کمک قابل توجهی خواهد کرد. این امر خصوصا در آغاز دوره رشد فزاینده مثبت اقتصاد آمریکای شمالی – و به تبع آن اقتصاد جهانی – حرکتی بسیار هوشمندانه بود.

نازنین افشین جم، نماینده کانادا در این مسابقات، که از ابتدای طفولیت خارج از ایران زندگی کرده و علیرغم دوری از ایران، زبان فارسی را یاد گرفته و از یاد نبرده، فارغ التحصیل رشته روابط بین الملل و علوم سیاسی از دانشگاه بریتیش کلمبیاست و اکنون در شاخه خبرنگاری به ادامه تحصیل سرگرم است. او در طی دوران تحصیل تقدیر نامه های متعدد دریافت نموده و از بورس های تحصیلی در فرانسه و انگلستان نیز استفاده کرده است. ا و در کنار فعالیت های تحصیلی و شغلی خود، با صلیب سرخ هم در آموزش کودکان همکاری می کند. به زبانهای انگلیسی و فرانسه و فارسی تسلط دارد و قادر به مکالمه بزبان اسپانیایی نیز هست. خلبانی هواپیمای تک موتوره و نیز گلایدر از دیگر توانایی های او بشمار می آید و او به بالاترین درجه غیرنظامی در نیروی هوایی سلطنتی کانادا رسیده است.

برای دیدن تصاویر این مسابقه به این لینک مراجعه کنید. برای مراجعه به وب سایت نازنین افشین جم به این لینک بروید.

موفق باشید.



Link to this log     لینک به این نوشته - 11:57 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Friday, December 05, 2003

لینک های سمت راست سامان دهی شدند و فهرستشان هم بزرگتر شد.

سلام،
بنا به تقاضای مکرر دوستانی که از ایران و از طریق ایمیل با من در تماس هستند، مجموعه بزرگی از لینک های مفیدی که برای متقاضیان مهاجرت به کانادا و مهاجران مقیم در انتاریو می تواند مفید باشد در ستون سمت راست وبلاگ اضافه گردید.
بعدا در فرصتی مناسب یک سامان دهی مجدد به لینک ها خواهم داد و دسته بندی دقیقتری خواهم کرد.
امیدوارم پاسخگوی سوالات دوستان باشد.

موفق باشید.



Link to this log     لینک به این نوشته - 11:52 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان


این ویکند تو شهر چه خبره؟

از هفته پیش نمایش کمدی موزیکال "قصر افسون شده زیبای خفته" در کازا لوما و "نمایشگاه و فروش منحصر به فرد" آثار هنری و تزیینی در نشنال ترید سنتر در این ویکند هم ادامه خواهند داشت.

نمایشگاه موتور سیکلت تورنتو
Metro Toronto Convention Centre
255 Front St. W. (North Bldg.),
222 Bremner Blvd. (South Bldg.)
Toronto, ON
Tel: 4166950311
بزرگترین نمایش موتورسیکلت ها در کانادا که محصولات تمامی سازندگان صاحب نام را در یک مجموعه بزرگ گرد آورده است به همراه لوازم جانبی و لباس و دستکش و عینک و ... در این سه روز – جمعه و شنبه و یکشنبه- در مترو تورانتو کانونشن سنتر – در فاصله پیاده روی از ایستگاه متروی یونیون – برقرار است. ساعات بازدید در روزهای جمعه و شنبه از 10 صبح تا 9 شب و در یکشنبه از 10 صبح تا 5 عصر می باشد. بهای بلیط برای بزرگسالان 11$ و برای بچه ها 6$ است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

ضمنا فیلم "آخرین سامورایی" تام کروز هم از امشب اکران میشه.

دیگه خبری غیر از ده ها نمایش درام و کمدی و باز بودن چند صد دیسکو و بار و کلوپ و چند تا برنامه کنسرت راک و پاپ و کلاسیک و نظایرهم نیست. بروید خوش باشید.


Link to this log     لینک به این نوشته - 10:55 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Monday, December 01, 2003

نگاه به زندگی از زاویه ای دلپذیر (قسمت هفتم)

اصل عدم دلبستگی

"در عدم دلبستگی، حکمت عدم یقین نهفته است...در حکمت عدم یقین، رهایی از گذشته و شناخته شده نهفته است که زندان شرطی شدن در گذشته است. و در اشتیاقمان به گام نهادن در ناشناخته – حوزه تمامی امکانات – خود را به ذهن خلاقی می سپاریم که هر آهنگ کاینات را همنوا می سازد"

دیپاک چوپرا

ششمین اصل معنوی موفقیت، اصل عدم دلبستگی است. این اصل می گوید که برای حصول هر چیز در عالم مادی، باید از دلبستگی خود به آن چیز دست بکشیم. این بدان معنا نیست که از قصد آفرینش آرزویمان دست می کشیم. این یعنی از دلبستگی به ثمره آن دست برمی داریم.
این عملی است بسیار قدرتمند. لحظه ای که دلبستگی به ثمره را رها می کنیم – به طور همزمان قصد تک بین را به عدم دلبستگی می آمیزیم – و صاحب آنی می شویم که آرزومندش هستیم. هر آنچه که خواهانیم می تواند از طریق عدم دلبستگی بدست آید، زیرا عدم دلبستگی مبتنی بر اعتقاد بی تردید به قدرت ضمیر راستین خودمان است.
حال آنکه دلبستگی مبتنی بر ترس و احساس عدم امنیت است – و نیاز به امنیت مبتنی بر عدم شناخت ضمیر راستین. منشاء ثروت و فراوانی یا هر چیز در عالم مادی، ضمیر است. این معرفت الهی است که می داند چگونه هر نیاز را برآورد. هر چیز دیگر – اتومبیل و خانه و حساب بانکی و لباس و هواپیما و ... – تنها یک نماد و مظهر است.
مظاهر موقتی هستند: می آیند و می روند و دایم در تغییر و تحول هستند. دویدن از پی مظاهر، مثل این است که به دنبال سایه بدویم. اضطراب می آفریند و این احساس را در وجودمان ایجاد می کند که درونا خالی و تهی هستیم، زیرا ضمیر راستین خود را با مظاهر آن معاوضه می کنیم.
دلبستگی زاییده آگاهی از فقر است، زیرا دلبستگی همواره از پی مظهر می رود. عدم دلبستگی مترادف آگاهی از ثروت است، زیرا آزادی آفرینش به همراه دارد. فقط با مشغولیت عاری از دلبستگی می توان شادی و خنده داشت. آنگاه مظهر ثروت نیز بطور خود انگیخته و بی تکاپو ایجاد می شود. بدون "عدم دلبستگی"، زندانیان عجز و نومیدی و نیازهای دنیوی و نگرانیهای جزیی و یاس خاموش هستیم: ویژگی های مشخص معیشت متوسط روزمره و آگاهی از فقر.
آگاهی از ثروت راستین، توانایی تملک هر چیز است در هر زمان که می خواهیم و بدون تکاپو. برای استقرار در این تجربه باید در حکمت عدم یقین استقرار بیابیم. در این عدم یقین، آزادی ایجاد هر چه را که خواهانیم خواهیم یافت.
مردم مدام امنیت می جویند، و دریافته ایم که جستجوی امنیت عملا چیزی بسیار زود گذر است. حتی دلبستگی به پول نشانه عدم امنیت است. شاید بگوییم: "هرگاه این رقم ... میلیون دلار را داشته باشم، آنگاه ایمن خواهم بود. آنگاه از نظر مالی مستقل خواهم بود و بازنشسته خواهم شد. آنوقت به همه کارهایی خواهم پرداخت که به راستی می خواهم." اما این امر هیچگاه پیش نمی آید: هیچ گاه!
جویندگان امنیت یک عمر از پی آن می دوند، بی آنکه هرگز آن را بیابند. گریزا و گذرا بجا می مانند زیرا امنیت هیچگاه نمی تواند فقط حاصل پول باشد. دلبستگی به پول – به رغم هر مبلغ پولی که در حساب داشته باشیم – همواره عدم امنیت ایجاد خواهد کرد. در واقع، بعضی از افرادی که بیشترین پول را دارند، از بیشترین میزان احساس عدم امنیت رنج می برند.
جستجوی امنیت یک توهم است. در سنت حکمت باستان، راه حل کل این معما در حکمت عدم امنیت یا عدم یقین نهفته است. این بدان معناست که جستجوی امنیت و قطعیت عملا دلبستگی به شناخته است و شناخته چیزی نیست جز گذشته ما. شناخته، زندان شرطی شدن در گذشته ماست و در آن هیچ تکاملی نیست. و هر گاه تکاملی نباشد، رکود پیشرفت و آنتروپی و از هم گسیختگی و تباهی حضور خواهد داشت.
حال آنکه عدم یقین، خاک حاصلخیز خلاقیت و آزادی مطلق است. عدم یقین یعنی گام نهادن در ناشناخته در هر لحظه از وجودمان. ناشناخته، حوزه تمامی امکانات است، همواره پر طراوت و تازه و همواره گشوده در برابر آفرینش تجلیات تازه. بدون عدم یقین و ناشناخته، زندگی فقط تکرار کسالت بار خاطره های فرسوده است. قربانی گذشته می شویم، و عذاب دهنده امروزمان ته مانده دیروزمان خواهد شد.
دلبستگی به شناخته را رها کنیم. به ناشناخته گام نهیم، تا به حوزه تمامی امکانات گام بگذاریم. در شور و شوقمان برای گام نهادن به ناشناخته، حکمت عدم یقین نهاده در آن را در اختیار خواهیم داشت. این بدان معناست که در هر لحظه از زندگیمان صاحب هیجان و ماجرا و رمز و راز خواهیم بود و شادمانی زندگی را تجربه خواهیم کرد.
هر روز می توانیم هیجان آنچه را که در حوزه تمامی امکانات رخ می دهد بجوییم. نیاز نداریم که بطور خشک و قطعی بدانیم که هفته بعد یا سال بعد چه خواهیم کرد، زیرا اگر آرمان بسیار روشنی داشته باشیم که چه پیش خواهد آمد و سرسختانه به آن دلبسته باشیم، دروازه بسیاری از امکانات را به روی خود خواهیم بست.
یکی از ویژگیهای حیطه تمامی امکانات، همبستگی نامحدود است. این حیطه می تواند بیکرانگی رویدادهای زمان و مکان را همساز کند تا نتیجه منظور را به بار آورد. اما هنگامی که دلبسته ایم، قصدمان در زمینه خشکی قفل می شود و سیلان و خلاقیت و خود انگیختگی را که جزء لاینفک این حیطه است از دست می دهیم. وقتی که دلبسته ایم، آرزویمان را از حالت سیلان و انعطاف پذیری نامحدود در می آوریم و در چهارچوبی خشک و منجمد می سازیم که در کل فرایند آفرینش مداخله می کند.
اصل عدم دلبستگی با اصل قصد و آرزو – تعیین هدفها- منافات ندارد. هنوز این قصد را داریم که در مسیر معینی حرکت کنیم، هنوز هدف داریم. اما می دانیم که میان نقطه یک و نقطه دو، امکانات نامحدودی هست و با عدم یقین نهاده در آن، هر لحظه می توانیم در صورت پیدا کردن آرمانی والاتر یا چیزی هیجان انگیز تر، تغییر مسیر دهیم. وانگهی کمتر این احتمال را خواهیم داشت که بخواهیم راه حلهایی را به زور به مشکلات تحمیل کنیم. مشکلاتی که این توانایی را بما خواهند داد تا در برابر مجالها هشیار بمانیم.
اصل عدم دلبستگی، کل فرایند تکامل را سرعت می بخشد. هرگاه این قانون را دریابیم، احساس نخواهیم کرد که ناچار از تحمیل راه حل هایمان به زندگی هستیم. وقتی راه حلی را به مشکلی تحمیل می کنیم، در دنیای خود مقاومت و فشار ایجاد می کنیم و این می تواند زمینه بروز مشکلات تازه ای گردد و این در حالی است که وقتی توجه ما به عدم یقین معطوف شده باشد، امیدوارانه به انتظار می مانیم تا از میان اغتشاش و آشفتگی ظاهری، راه حل شکوفا شود. آنگاه آنچه شکوفا می شود چیزی بی همتا و هیجان انگیز خواهد بود. این حالت از هشیاری – آمادگیمان در لحظه، در حوزه عدم یقین – هدف و قصدمان را برمی آورد و اجازه می دهد که مجال رادریابیم. مجال در هر بخش از زندگی نهفته است. هر یک از مشکلات یا مقاصدی که در زندگی داریم، بذر مجالی برای موهبتی عظیمتر است. به محض دریافت این ادراک، در برابرمان امکاناتی بیشمار گشوده می شوند و این گشودگی، رمز و راز و شگفتی و هیجان و ماجرا را زنده نگه می دارد.
حاصل این منش اغلب "خوش اقبالی" خوانده می شود. خوش اقبالی چیزی نیست مگر پیوند آمادگیمان با مجال. هر گاه این دو با نظاره هشیارانه اغتشاش به هم آمیزند، راه حلی پدیدار خواهد شد که هم برای خودمان و هم برای کسانی که با آن تماس می یابند، مصلحتی تکاملی خواهد داشت. این کاملترین دستورالعمل برای موفقیت، و مبتنی بر اصل عدم دلبستگی است.

شاد، تندرست و توانگر باشید.



Link to this log     لینک به این نوشته - 2:11 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................