Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Saturday, November 01, 2003

درمان با اندیشه سازنده – قسمت سوم

بیماری های مورد بررسی امروز:

میگرن
خط فکری مولد این عارضه: عصیان در برابر فشار. مقاومت در برابر زندگی.
آنچه باید بخود بقبولانید: من در جریان زندگی می آسایم و می گذارم زندگی همه نیازهایم را به آسانی و
سهولت برآورد. زندگی پشتیبان من است.

میخچه
خط فکری مولد این عارضه: اندیشه های سخت. لجاجت در چسبیدن به رنج و درد گذشته. ترس از
ناکامی در آینده.
آنچه باید بخود بقبولانید: من آزادانه از گذشته جدا می شوم. من ایمن و آزادم و در کمال سهولت به پیش
می روم. به فرایند زندگی اعتماد می کنم و با جریان زندگی به پیش می روم.

برفک (لکه های سفیدرنگ دردناک در دهان)
خط فکری مولد این عارضه: خشم از تصمیم گیریهای نادرست.
آنچه باید بخود بقبولانید: من با محبت تصمیم های خود را می پذیرم و می دانم که برای دگرگونی
آزادم. من ایمن هستم.

بی خوابی
خط فکری مولد این عارضه: ترس. عدم اعتماد به فرایند زندگی. احساس گناه.
آنچه باید بخود بقبولانید: من با محبت روز را رها می کنم و به خوابی آرام فرومی روم و می دانم که
فردا همه چیز به خیر و خوشی پیش خواهد رفت.

ناراحتی های سینه (انواع تومور و سرطان سینه)
خط فکری مولد این عارضه: به خود اهمیت کافی ندادن و دیگران را جایگزین خود کردن. افراط در
احساس مادری و حمایت. حمل بار روحی سنگین بیش از گنجایش خود برای مدت طولانی.
آنچه باید بخود بقبولانید: من اهمیت دارم و به حساب می آیم. اکنون با محبت و شادمانی به روح خود
خوراک می رسانم و از خویشتن مراقبت می کنم. به دیگران این آزادی را می دهم که خودشان باشند.
همه ما ایمن و آزادیم.

قدم نخست – آنچه معتقدم

هر گونه درباره خود بیاندیشیم، برایمان به واقعیت در می آید. ما معتقدیم که که هر کس – از جمله خودمان-
صد درصد مسول همه چیزهایی است که در زندگیش پیش می آید. هر اندیشه ای که از ذهن ما می گذرد،
آینده ما را می آفریند. هر کدام از ما، با اندیشه ها و احساسهایمان، تجربه های خود را می آفرینیم. اندیشه
هایی که به ذهن ما راه می یابند و کلماتی که بر زبان می رانیم، تجربه های ما را می آفرینند.
خود ما اوضاع و شرایط را می آفرینیم، و بعد برای ناکامی خود، دیگران را سرزنش می کنیم و اقتدار
خویش را از دست می دهیم. هیچ کس و هیچ جا و هیچ چیز، بر ما اقتداری ندارد. زیرا "ما" تنها اندیشه ور
ذهن خود هستیم. ما تجربه ها و واقعیت خویش و همه کسانی را که در این واقعیت جا گرفته اند می آفرینیم.
کاینات ما را در هر اندیشه ای که برگزینیم و به آن معتقد باشیم، کاملا حمایت می کند. به عبارت دیگر،
ذهن نیمه هشیار ما، هر اعتقادی را که انتخاب کنیم می پذیرد و این یعنی آنچه درباره خود، و درباره زندگی
معتقدیم، برایمان به واقعیت در می آید. ما برای آنچه می توانیم بیاندیشیم، انتخابهایی نامحدود در اختیار
داریم.
قدرت کاینات هرگز درباره ما قضاوت یا انتقاد نمی کند. این قدرت، تنها ارزش ما را می پذیرد. آنگاه
معتقداتمان را در زندگی باز می تاباند. مثلا اگر بخواهیم که فکر کنیم زندگی یعنی تنهایی، و این که هیچ
کسی دوستمان ندارد، آنگاه همین را در دنیایمان خواهیم یافت. حال آنکه اگر مشتاقانه بخواهیم از این اعتقاد
دست برداریم و موکدانه به خود بگوییم که "محبت همه جا هست و من دوست داشتنی هستم" و به این اعتقاد
بچسبیم و پبش خود مدام تکرارش کنیم، آنگاه برای ما صورت واقعیت پیدا میکند. آن وقت مردمان دوست
داشتنی وارد زندگیمان می شوند و کسانی که از قبل می شناختیم، نسبت بما پر محبت تر می شوند و
می بینیم که ما نیز به آسانی نسبت به دیگران محبت نشان می دهیم.

بیشتر ما درباره اینکه کی هستیم عقاید نادرست، و درباره اینکه زندگی را چگونه باید زیست، قواعد بسیار
بسیار خشکی داریم.

این به معنای سرزنش ما نیست. زیرا در این لحظه، به بهترین کاری که از دستمان برمی آید سرگرمیم. اگر
دانش و فهم و هشیاری بهتری داشتیم، حتما به کاری دیگر دست می زدیم. نکته مهم این است که به دلیل
جایی که در آن قرار داریم، خود را به دیده تحقیر نگاه نکنیم. اگر بین افراد باتجربه تر یا دانش آموخته تری
هستیم، اگر در شهری زندگی می کنیم که بسیاری از ساکنان آن از ما ثروتمندتر هستند، اگر در کلاس درسی
مابین دانش آموزان سریعتر یا مرفه تری هستیم، اگر در شغلی کار می کنیم که با آنچه اکنون خود را شایسته
آن می دانیم فاصله ای زیاد دارد، و ده ها وضعیت دیگر، نباید به هیچکدام از این حالات اجازه دهیم بما
احساس حقارت یا سر افکندگی یا عقب ماندن از زندگی را القاء کنند. قدر خود را بدانید و آگاه باشید که "خود"
شما تمام عوامل بالقوه برای موفقیت روزافزون و رسیدن به جایگاه ممتازی که در ذهن می پرورانید را دارید.
تنها باید عقاید محدود کننده ای را که در طی سالها در جانمان رخنه کرده اند متوقف سازیم و حرکت مثبت را
آغاز کنیم.

در قسمت بعدی به ادامه این موضوع خواهیم پرداخت. ضمنا خواهش می کنم چنانچه مایلید بیماری های خاصی
زودتر مورد بررسی قرار بگیرند در قسمت نظر خواهی به آنها اشاره کنید.

تندرست و توانگر باشید...





Link to this log     لینک به این نوشته - 6:05 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................