Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Wednesday, December 31, 2003

سال نوی میلادی مبارک!

این پیام تبریک را در حالی در وبلاگ می نویسم که ظرفیت پذیرش واحدهای داوطلب پلیس و فوریت های پزشکی تورنتو برای پذیرش کمک های غیر نقدی جهت ارسال برای بی خانمان های زلزله بم پر شده و ایشان از ایرانیان و غیر ایرانیان مقیم انتاریو درخواست کرده اند تا دیگر اجناس کمکی خود را برای اهداء نیاورند و اکنون مشغول جمع آوری پول برای پوشش هزینه های حمل و ارسال کمک ها هستند. یکبار دیگر به همت و عرضه همشهریان تورنتویی ام – ایرانی و غیر ایرانی – افتخار کردم و از استقبال قابل توجه شرکت نفت کانادا و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ انتاریو در ارایه کمک بسیار خوشحال شدم. ضمنا خبر دار شدیم که تا این لحظه صلیب سرخ کانادا موفق شده مبلغ نهصدهزار دلار برای کمک به آسیب دیدگان زلزله جمع آوری کنه.
امیدوارم این چندمین اخطار خونین زمین در دهسال گذشته، از طرف سازمان های ذی الربط در آن خطه زلزله خیز جدی تر گرفته شود و دوباره به بوته فراموشی سپرده نشود چون کمک های انسان دوستانه بین المللی تنها مرهمی کوچک به چنین زخم های عظیمی هستند و هرگز نمی توانند جان های از دست رفته و خون های بر زمین ریخته را جبران کنند.

این هم آخرین لاگ سال 2003

ده تکنولوژی در ده زمینه زندگی بشر که باید در 2004 چشم به انتظار آنها بود!

Home networking
Ultra-wideband
تلویزیونی را مجسم کنید که قادرست بطور همزمان سه برنامه تلویزیونی جداگانه را به سه مانیتور در منزل ارسال کند. این تکنولوژی نه چندان فوق پیشرفته با توان ارسال محدود و مصرف کم در حد های- فای های امروز بازار اکنون آماده ورود به بازار مصرف خانگی شده است.

Supply chain
RFID
برچسب های شناسایی رادیویی اجناس – فارغ از بارکد- بطور جدی توسط وال مارت از اواخر سال 2004 بکار گرفته خواهند شد و وجود آنها کنترل موجودی انبار و شناسایی پالت های اجناس را در حمل بین انبار ها و نیز فروشگاه و انبار آسان خواهد کرد.

Wireless broadband
802.16
تکنولوژی وای – مکس شبکه های بیسیم را قادر می کند تا مسافت 30 مایل – بیش از 48 کیلومتر – با سرعتی بیشتر از شبکه های دی اس ال به انتقال دیتا و صوت و تصویر بپردازند. این تکنولوژی خصوصا مورد توجه آی اس پی ها – ارایه کنندگان خدمات اینترنت – یی است که در نواحی کم جمعیت که کابل کشی و راه اندازی شبکه های دی اس ال مقرون به صرفه نیست، مایل به عرضه خدمات ارتباطی با اینترنت هستند.

Energy
Micro fuel cells
بزرگترین شرکت خدمات تلفنی و مخابرات ژاپن – معروف به انتیتی دوکومو – در نظر دارد از سال آینده اقدام به عرضه تلفنهای همراه – سلفونهایی- با باطری هیدروژنی و متانولی نماید که از باطری فعلی بادوام تر بوده و ضایعات کمتری دارند. این تکنولوژی بزودی بشکل لوازم جانبی گرانقیمت برای کامپیوترهای لپ تاپ و پام تاپ نیز عرضه خواهد شد.

Household products
Gecko tape
مارمولک ها با بکارگیری چسبندگی مکانیکی میلیون ها موی ریز در کف دست و پاهایشان قادرند تقریبا به هر نوع سطحی بچسبند و از آن بالا بروند. اکنون بکارگیری نمونه مصنوعی این موها در نوارهای مخصوص گیکو موجب تولید نوارهایی شده است که بدون داشتن ماده چسبنده تقریبا به هر نوع سطحی می چسبند. دستکش های نمونه تولید شده کارگران را قادر میسازد تا از سطوح شیشه ای صاف بالا بروند. گیرنده ای ساخته شده با این نوار به سازندگان میکروپروسسور ها در جابجا کردن تراشه های در خلاء کمک می کنند و چسب های زخم بندی جدید روانه بازار خواهد شد.( فکر کنم قبل از همه گیر شدن این تکنولوژی نمونه هایی از این وسایل را در فیلم بعدی جیمز باند ببینیم!)

Software
Antispam software that works
اگر قبلا از نرم افزار فیلتر کننده ایمیل های مزاحم استفاده کرده اید احتمالا هنوز هم دارید از این ایمیل ها دریافت می کنید. سیستم جدید شناسایی فرستنده که وی را مجبور به شناسایی دقیق خود به سیستم پیش از پذیرش ایمیل می کند کمک بزرگی به پاکیزه نگاهداشتن صندوق های پستی الکترونیکی خواهد کرد.

Consumer electronics
OLEDs
دیود های نورانی آلی – ساخته شده از عناصر ارگانیک کربن و هیدروژن و نیتروژن و اکسیژن – بسیار کم مصرف تر از نمونه های موجود هستند و نوردهی بیشتری دارند و برای بکارگیری در تلفن های همراه و دوربین های دیجیتالی و حتی نسل جدیدی از مونیتور های مسطح ارزان قیمت بسیار مناسب هستند.

Lighting
LED lightbulbs
دیود های نوری از خطر انقراض نجات پیدا کردند. ال ای دی های لاکسیون ساخت کمپانی فیلیپس از اولین نمونه های نسل جدیدی هستند که بین 10 تا 50 برابر لامپ های معمولی منازل عمر می کنند و ضمن عرضه نور برابر آنها در مصرف انرژی تا 80 درصد صرفه جویی می نمایند.

Computer memory
MRAM
تراشه های حافظه مگنتو رزیستیو، بیش از 1000 بار سریعتر از تراشه های حافظه نان والتایل – تراشه هایی که با قطع برق اطلاعاتشان از دست نمی رود – و بیش از 10 سریعتر از تراشه های دی – رم هستند. به این قابلیت مصرف کمتر انرژی آنها را اضافه کنید و منتظر ظهور آنها در نسل بعدی کامپیوترهای خانگی و تلفن های همراه و اسباب بازی های الکترونیکی باشید.

Medicine
Bioinformatics
ساخت مدل های پروتینی پیچیده جدید در مرکز تحقیقات علوم حیاتی در آی بی ام به کارشناس امور دارویی کمک شایانی در کشف داروهای موثر علیه عوامل بیماری زا می کند و مدل های جدید که به کمک کامپیوتر معماری و ساخته شده اند به افزایش سرعت، و دقت عملکرد داروهای نسل جدید کمک بزرگی خواهند نمود.

برای مطالعه اصل خبر به این لینک مراجعه کنید

سال نوی میلادی را سالی پربار و پربرکت آرزو می کنیم و برای تمام دوستان خوبمان آرزوی سعادت و کامرانی داریم.



Link to this log     لینک به این نوشته - 10:54 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................