Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Thursday, January 29, 2004

نکاتی پیرامون پارو کردن برف و حفظ سلامتی

اتحادیه فیزیوتراپ های کانادا هر سال طی بیانیه ای از مردم درخواست می کند که پیش از پارو کردن برف بدن خود را برای این فعالیت فیزیکی سنگین – که می تواند منجر به وارد شدن صدمات جسمی سنگین موقت یا دایمی و حتی در مواردی منجر به مرگ شود- آماده سازند.

بسته به شهری که در آن زندگی می کنید و میزان بارشی که بطور هفتگی و روزانه وجود دارد، فشار بدنی ناشی از پارو کردن برف را می توان تا حد دویدن 15 کیلومتر در ساعت برابر دانست. هر چند پانزده دقیقه پارو کردن برف می تواند تمرین خوبی برای یک قلب سالم بشمار بیاید. میزان فشار وارده به فیزیک بدن نباید دست کم گرفته شود. در مواقعی که برف خیس باشد هر پاروی پر از برف می تواند تا 11 کیلوگرم وزن داشته باشد. در برخی نواحی بارش برف به بیش از 339 سانتیمتر می رسد و تعجبی ندارد چرا هر زمستان هزاران نفر با درد کوفتگی استخوانی و عضلانی کمر و شانه و بازو ها و نیز درصد قابل توجهی با عوارض دیسک و درد سیاتیک به دکتر مراجعه می کنند.

فیزیوتراپ های انجام یکسری تمرینات برای آماده سازی جسمانی قبل از اقدام به برف روبی را توصیه می کنند.

نرمش : در سرما عضلات بطور طبیعی متراکم و جمع هستند و آمادگی بیشتری برای ابتلاع به کشیدگی و درد های ناشی از آن دارند، بنابراین یک تمرین خوب برای آماده سازی آنها این است که حرکات زیر را سه مرتبه هربار به مدت 10 تا 15 ثانیه انجام دهید (یادتان باشد که در جهت مخالف هم آنها را انجام دهید):
- مچ های دستتان را به چپ و راست بچرخانید. همین حرکت را با مچ های پا نیز انجام دهید.
- به آهستگی با خم کردن گردن به پهلو، گوش سمت راست را به شانه سمت راست نزدیک کنید و بازگردانید.
- به آرامی دست راستتان را مثل یک خط صاف روی سینه خود بگیرید و با دست چپ آرنج دست راست را بگیرید و به سمت چپ بکشید.
- به پشت دراز بکشید و زانو ها را در وضعیت قایم نسبت به زمین قرار دهید. حالا به آرامی زانوی راست را با جمع کردن شکم به سمت سینه خود جمع کنید و باز گردانید.
- در حالت ایستاده زانوی سمت چپ را کمی تا کنید و وزن خود را روی آن بدهید و سپس زانوی پای سمت راست را به بالا بیاورید و به سمت شکم بیاورید. در این حالت تمرکز خود را به کشش پشت عضلات پای راست معطوف کنید.
- در وضعیت ایستاده و با تکیه به یک صندلی یا دیوار روی پای راست خود بایستید و سعی کنید از پشت با دست راست خود مچ پای چپ خود را گرفته و آنرا به سمت باسن خود بکشید.
- رو به دیوار بایستید و کف دستان خود را به دیوار بگذارید. اکنون سعی کنید با وارد آوردن فشاربه پشت پاشنه های پاها در عضلات پشت ساق ها احساس کشش ایجاد کنید.

هنگام برف روبی: سعی کنید تا حد امکان برف را با پارو هل بدهید و از بلند کردن پاروی پر خودداری کنید. روی خود را به سمت برفی که پارو می کنید نگاهدارید و پشت را صاف کرده و زانو ها را در وضعیت نیمه خمیده حفظ کنید. از چرخاند کمر و ریختن برف به پشت سر احتراز کنید. برای خالی کردن پارو به سمت محل تخلیه بروید و رو به آن بایستید و بعد پارو را خالی کنید.

کم کم به فعالیت خود اضافه کنید: پانزده دقیقه برف روبی معادل یک وعده ورزش معقول و سالم است. در روزهایی که برفی برای پارو کردن وجود ندارد با ورزش در منزل، باشگاه، اسکی و سایر فعالیتهای فیزیکی آمادگی جسمانی خود را حفظ کرده و توسعه دهید.

فشار جسمانی را کاهش دهید: غالب صدمات به پایین کمر وقتی رخ می دهند که برای بلند کردن پارو خم می شوید و یا برای خالی کردن آن می چرخید. سعی کنید با خم و راست کردن زانو ها – و حفظ صافی پشت اینکار را انجام دهید و کمر را بهنگام حمل پارو نچرخانید. در موقع هل دادن یا برداشتن برف پا ها گشاد بگذارید و موقع تخلیه برف به جلو خم نشوید و دست ها را از خود دور نکنید. پارویی در حد توان خود بردارید و وقتی پارو را بلند کرده اید کمر خود را ده درجه به عقب متمایل کنید. پاروهای ارگونومیک با دسته های خمیده بهتر هستند و از نظر سلامت استفاده مورد آزمایش و تایید قرار گرفته اند و باعث نیاز کمتر به خم شدن می شوند. وقتی پارو را در دست میگیرید دقت کنید که دست هایتان حداقل 12 اینچ با هم فاصله داشته باشند تا خاصیت اهرمی پارو کمک بهتری بشما کند. در صورت امکان در آغاز صبح – که بدنتان خشک و بی حس و است و غضروف های کمرتان از نرمی و انعطاف کمتری برخوردارند – خودداری کنید. برف را در دو یا سه مرحله بردارید و اگر ضخامت برف زیاد است از تلاش برای پاک کردن مسیر با هر ضربه اول پارو خودداری کنید. هر لحظه که احساس فشار یا خستگی کردید به خود استراحت بدهید و در صورت امکان کمی نرمش کنید. کمر و پاهای خود را بخوبی بپوشانید و گرم نگاهدارید.

ضمنا اگر مشکلات جسمانی دارید از دیگران کمک بگیرید و از برف روبی پرهیز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت این اتحادیه – که از ده هزار کارشناس و دانشجوی داوطلب تشکیل شده است – نیز مراجعه کنید.

مراقب سلامت خود باشید. یادتان باشد بهار آینده تمام این برف ها ناپدید خواهند شد و شما باید برای لذت بردن از زیبایی گل ها و سرسبزی طبیعت سالم و شاد باشید.



Link to this log     لینک به این نوشته - 1:52 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................