Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Friday, February 27, 2004

چی بخوریم؟ از کجا بخریم؟ کجا زندگی کنیم؟

دامنه بحث در این مورد بحدی وسیع است که اگر شما بعد از دو تا سه دهه زندگی در تهران نمی توانید به یک نتیجه گیری جامع و کلی که پاسخگوی همه افراد با سلایق و علایق مختلف باشد، برسید، تکلیف مهاجر تازه از راه رسیده به شهری که از نظر تنوع قومی و نژادی و تبع آن گستردگی طیف خوراک و پوشاک و محلیت ده بار مفصل تر از فضای تهران است، دیگر معلوم است!

در مورد اینکه کجا برای پیدا کردن منزل اجاره ای توصیه می شوند قبلا صحبت کرده ایم. نورث یورک و اسکاربارو و مارکام و میسی ساگا و ... همگی تنها اسم نواحی مختلف تورنتوی بزرگ (جی تی ای) هستند و در درونشان دهها محله با درجات تناسب کم و زیاد و خوب وجود دارد. مهمترین نکته برای مهاجر تازه وارد دسترسی راحت به مترو (یا ساب وی) است زیرا سریعترین و راحت ترین وسیله تردد در تورنتو است خصوصا برای هفته ها و شاید ماههای اول که ماشین ندارید. نقاط پیشنهادی در لاگ قبلی همگی دسترسی نسبتا راحت به ساب وی دارند و در عین حال آپارتمان های اجاره ای خوبی هم دارند.

من پیشنهاد خود را دادم. حق انتخاب، مثل همیشه، با شماست.

اسامی فروشگاههای مناسب برای خرید مواد خوراکی و لوازم مصرفی منزل (مثل صابون و خمیردندان و مایع ظرفشویی و لامپ و...) را هم قبلا توصیه کرده ام. در این فروشگاهها هم گوشت با ذبح عادی می فروشند هم ذبح حلال و هم کوشر و غالبا آنهایی که به محله های مورد علاقه ایرانی ها نزدیک هستند (مثل منطقه دان میلز و شپرد و همینطور خیابان یانگ از نقاطع ایستگاه متروی نورث یورک سنتر تا چهار راه یانگ و استیلز – که حدود سه چهار کیلومتر طول دارد) فروشگاهها مقداری از فضای قفسه ها را به ترشیجات و نان های مورد علاقه ایرانی اختصاص می دهند که در این میان نان ها (نظیر نان بربری و سنگک و لواش و شیرمال و قندی ) در خود تورنتو یا حومه آن پخته می شود و اغلب بقیه آنها وارداتی هستند.

کالباس و سوسیس در تورنتو دهها نوع و مدل دارد و اگر یکسال تمام وقت بگذارید باز هم نمی رسید همه را امتحان کنید. ضمنا انواع زیادی پنیر از نوع لیقوان و تبریز گرفته تا خوشمزه ترین پنیرهای هلندی و فرانسوی در بسته بندی های مختلف و اندازه های گوناگون وجود دارند. تخم مرغ در دو رنگ سفید و محلی و در سایز بندی های کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ در بسته بندی های شش و دوازده تایی عرضه می شوند. دهها نوع بستنی و کیک و شکلات و چیپس و پفک و پاستیل و چندین مدل نوشابه گازدار و بدون گاز با ترکیباتی از آب میوه و یا بدون آنها را هم به این مجموعه اضافه کنید. کره وشیر و ماست هم در اندازه های و مدل های مختلف هستند و ظرف مدت کوتاهی مجموعه دلخواه خود را پیدا و انتخاب خواهید کرد و برنامه خرید برای آشپزخانه شکل خواهد گرفت.

پس نه تنها امکان آشنایی با منوی مواد خوراکی موجود در تورنتو را دارید که حتی می توانید مواد اولیه لازم برای پخت غذاهای باب میل ذایقه ایرانی ها را نیز نظیر آش و کوکوی سبزی و خورش های مختلف، خریداری کنید و یا اگر ترجیح می دهید آنها را آماده بخرید تعدا قابل ملاحظه ای فروشگاه غذای آماده ایرانی مشتمل بر انواع خورش و پلو و بستنی زعفرانی و دوغ و کباب و ... وجود دارند که البته در مقایسه با غذای خانگی هم گرانتر هستند و هم چاق کننده تر.

رستوران های ایرانی متعددی هم در سطح شهر وجود دارند و از کله پاچه و حلیم گرفته تا کشک بادمجان و میرزاقاسمی و انواع چلوکباب و پلو خورش را سرو می کنند.

قیمت گوشت و مرغ مشابه هزینه آنها در تهران است (با تبدیل به دلار کانادا) و مثل همه نقاط دنیا محصولات پروتینی گرانترین بخش لیست خرید را تشکیل می دهند. طیف کاملی از حبوبات به شکل بسته بندی شده و تمیز و حاضر و یا کنسروهای عالی پخته و ساده و یا با سس و رب موجودند. کنسرو ماهی تن از 60 سنت به بالاست و معمولا کیفیت آنها خوب و مشابه هم است. رب گوجه فرنگی هم به شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارد و در بسیاری از موارد استفاده از سس پاستا (که حاوی سیرکبابی یا سبزیجات معطر هم باشد) همان کار را انجام می دهد.
آب لوله کشی شهری قابل شرب است و طبق آمار اداره هایدرو (سازمان آب و برق) هر 40 ثانیه یکبار از نظر کیفیت بهداشتی چک می شود. بعضی های بنا به علاقه شخصی از پارچ های دارای فیلتر قابل تعویض استفاده می کنند و بعضی نیز فیلتر های مخصوصی که مستقیما سر شیر آشپزخانه نصب می شوند ترجیح می دهند. البته دهها مارک آب معدنی با گاز و بدون گاز و با املاح اضافه و بدون آنها در اندازه های کوچک و متوسط و بزرگ هم وجود دارد و بسیار ارزان هستند.
با یک برآورد ساده برای یک نفر محاسبه هزینه خرید مواد خوراکی معادل 150$ در ماه می تواند خیلی خوب باشد. این هزینه برای دو نفر به 250$ و به ازای هر نفر بیشتر اضافه کردن 50 تا 80 دلار می تواند خوب باشد. غذای آماده بیرون منزل اگر از فروشگاه خریداری شود در حدود 2 برابر و اگر در رستوران صرف شود لااقل 3 برابر هزینه تهیه آن در منزل خواهد بود.

مواظب باشید اضافه وزن پیدا نکنید چون شیرینی و کیک و شکلات هم فراوان است هم ارزان و هم خیلی خوشمزه!



Link to this log     لینک به این نوشته - 1:36 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................