Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Friday, February 13, 2004

این ویکند تو شهر چه خبره؟

بدک نیست این ویکند! خودتون یک نگاهی بکنید:


The Canadian International Autoshow

Metro Toronto Convention Centre
and
SkyDome
نمایشگاه بین المللی خودرو در کانادا
بزرگترین و سرگرم کننده ترین نمایشگاه خودروی کانادا با شرکت تمامی خودرو سازان سرشناس دنیا از اروپا، ژاپن، کره، و آمریکای شمالی از ساعت ده و سی دقیقه صبح امروز جمعه آغاز شده و هر روز سر همین ساعت شروع خواهد شد و تا یکشنبه هفته بعدی (یعنی 22 فوریه) ادامه خواهد داشت. علاقه مندان می توانند از نزدیک خودرو ها را مشاهده و لمس کنند و حتی در بسیاری از آنها بنشینند و امکانات آنها را از نزدیک ببینند بهای بلیط برای بزرگسالان 18$ و با کوپن تخفیف – که می توانید شرایط آنرا در اینجا بیابید، 13$ است. بلیط برای بچه ها هفت تا دوازده سال 7$ و برای بچه های شش ساله و کمتر رایگان است.

Canadian International Food & Beverage Show
International Centre
6900 Airport Rd.
همانطور که دوست خوبمان نادر خبر دادند، نمایشگاه بین المللی غذا و نوشیدنی کانادا در روزهای یکشنبه و دوشنبه و سه شنبه برگزار می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ مهندسی شام و نهار مراجعه نمایید.

Interior Design Show
National Trade Centre
and
Exhibition Place
Lakeshore Blvd. نمایشگاه طراحی درون بنا، بزگترین نمایشگاه مخصوص کارشناسان و علاقه مندان به دکوراسیون و فضاسازی و طراحی درونی منازل و دفاتر، امسال در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ده صبح تا هفت عصر در مکان نشنال ترید سنتر برگزار خواهد شد و در روز یکشنبه اگزیبیشن پلیس هم میزبان بخش دیگری از نمایشگاه خواهد بود. بهای بلیط 15$ می باشد.

Valentine's Day
ضمنا این شنبه روز معروف والنتاین هم هست که روز ابراز علاقه عشاق به یکدیگر و ابراز محبت بین دوستان از طریق هدیه گل و شکلات و کادو های گوناگون است و در این روز صدها هزار نفر در دنیا به شخص مورد علاقه شان پیشنهاد ازدواج می دهند.

در مورد تاریخچه آن مختصرا می توان گفت: بنظر می رسد که ریشه جشن گرفتن مهر و محبت در ماه فوریه به قبل از مطرح شدن داستان سنت والنتاین و به زمان روم باستان و مراسم سنتی فرهنگ چند خدایی ایشان باز گردد. اکنون در تاریخچه کلیسای کاتولیک سه قدیس با نام والنتاین یا والنتینوس وجود دارد که همگی در راه تبلیغ دین جان خود را فدا کرده اند. معروف ترین داستانی که درباره این قدیس وجود دارد درمورد کشیشی است که در قرن سوم میلادی و در زمان امپراطور کلادیوس دوم زندگی می کرده که از نظر سرباز گیری برای لشکر کشی های روم در مضیقه بوده و اعتقاد داشته که مردان مجرد – بدلیل نداشتن وابستگی- سربازان بهتری هستند و به همین منظور برای مدت ها ازدواج را در سراسر امپراطوری ممنوع اعلام کرده بود. این ظلم آشکار توسط کشیش والنتین مترود گردیده و او مخفیانه عشاق را به عقد هم در می آورد و این امر ادامه داشت تا اینکه امپراطور از این کارشکنی آگاه شد و دستور به زندان انداختن و قتل وی را صادر کرد. گفته می شود که او در زندان عاشق دختر زندان بان گردید که مرتب به او در حبس سر می زد و گاه بگاه برایش نامه ای می نوشت و آنرا با این عبارت امضاء می کرد:
From your Valentine
و این عبارت اکنون نیز بسیار متداول است و اهدا کننده هدیه پای نامه همراه را با همین جمله امضاء می کند. با متداول شدن جشن محبت در این روز، و با قدرت گرفتن کلیسا در امپراطوری روم، کلیسا تصمیم گرفت برای مسیحی کردن جشن رومی "لوپرکالیا" – جشنی به افتخار فاونوس (خدای باروری) - که در نیمه ماه فوریه برگزار می شد، مردم را تشویق به برگزاری یادبود برای سنت والنتاین کند. در مورد جشن رومی لوپرکالیا می دانیم که در این روز موبدان بز هایی را برای باروری و سگانی را برای تطهیر قربانی می کردند و اطفال قطعاتی از پوست بز را بریده و در خون سگ می خیساندند و سپس در معابر راه می رفتند و آنرا به مردم و گندم زار ها می مالیدند. زنان رومی از این رسم استقبال می کردند چون باور داشتند برخورد این نظر قربانی با بدنشان باعث می شود در سال جاری باروری بهتری داشته باشند. در پایان جشن هم اسامی دختران و پسران مجرد شهر را در دو خمره جداگانه می ریختند و و سپس بطور تصادفی از هر خمره اسمی را بیرون می آوردند و جفت منتخب باید آن سال را با هم مرواده و رفت و آمد می کردند و در بسیاری از موارد نیز امر ازدواج آنها منتهی می گردید.
پاپ گلاسیوس در سال 498 میلادی برای همیشه این جشن را برچید و سیستم قرعه کشی عشق را برانداخت و مردم را موظف به جشن گرفتن روز والنتاین کرد. قدیمی ترین نامه عشقی موجود که در روز والنتاین به رشته تحریر درآمده، در سال 1415 میلادی نوشته شده و مربوط به شارل، دوک اورلیان می شود که در نبرد اجینکورت به اسارت نیروهای انگلیسی در آمد و در مدتی که در زندان معروف برج لندن اسیر بود برای همسرش نوشت.

ویکند خوبی داشته باشید.


Link to this log     لینک به این نوشته - 11:35 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................