Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Monday, March 08, 2004

ویزای کاری

توضیح: مطلبی را که می خواهم در اینجا راجع به آن صحبت کنم را بسیار جدی بگیرید و از گرفتار کردن خود و زن و فرزندتان و از بین بردن دستمایه یک عمر زحمت و تلاش خود و احیانا فروپاشی خانه و خانواده تان به صرف علاقه مندی شدید برای دیدن کانادا و زندگی در خارج از کشور خودداری کنید:

دوستان تا بحال چندین بار از طریق ایمیل مطرح کرده اند که وکیلی در تهران پیدا کرده اند که با دریافت چند میلیون تومان (بین 2 تا 10 میلیون تومان بسته به وکیل و مبرز بودن و سابقه موفقیت او) برای علاقه مندان به آمدن به کانادا ویزای کاری میگیرد و خیلی سریعتر از مهاجرت و فقط طی 3 الی 6 ماه ویزا را بدست شخص می رساند. بنظر شما این خوب است و ما اقدام کنیم یا خیر؟

بیایید نگاهی داشته باشیم به مزایا و معایب این روش آمدن به کانادا:

مزایا:
1- سریعتر به انجام می رسد و در صورت کارآمد بودن وکیل و مناسب بودن اوضاع سیاسی صدور ویزای کار برای ایرانی ها ظرف سه تا شش ماه ویزا آماده می شود.
2- معمولا مصاحبه ای درکار نیست و قرار نیست کسی در مورد مناسب بودن فرد برای پذیرفته شدنش بعنوان عضو جدید جامعه کانادا بررسی کند و تصمیم بگیرد.

معایب و نکات مهم:
1-" وکیل" – که غالبا سررشته ای هم از وکالت ندارد عملا دلالی است که در تهران پول و سفارش را از مردم می گیرد و بخشی از آن را بعنوان حق الزحمه خود برمی دارد و بقیه را برای همکارانش در کانادا می فرستد- و عملا نمی تواند هیچ تضمین قطعی ای در مورد موفقیت در اخذ ویزا به شما بدهد. در صورت عدم موفقیت بخشی از پول بعنوان کارمزد عملا از بین رفته است.

2- روش کار این است که همکاران "وکیل" در کانادا چند شرکت بدون واقعیت فیزیکی – یعنی قلابی - به ثبت رسانده اند و یا با چند شرکت کوچک ارتباط دارند و با پرداخت رشوه از آنها یک برگ اعلام نیاز به نام شخص متقاضی می گیرند. سپس روی این برگ بعنوان نماینده حقوقی شخص اقدام می کنند و برای او تقاضای ویزا می کنند و اگر موفق به گرفتن ویزا شوند به شخص اعلام می کنند تا برای دریافت آن در تاریخی معین به سفارت کانادا در تهران مراجعه کند.

3- از آنجا که غیر از خود ویزا بقیه ماجرا واقعیتی ندارد، وقتی شخص به خاک کانادا پا می گذارد کاری در انتظارش نیست و باید خودش ضمن پوشش هزینه های زندگی – برای یکنفرلااقل 1500$ و برای یک خانواده سه نفره لااقل 2000$ در ماه بغیر از هزینه های اولیه - از پس انداز خود، باید بدنبال کار بگردد. این ویزا شش ماه اعتبار دارد و در پایان آن باید شرکتی که شخص را استخدام کرده درخواست تمدید ویزای کار او را به جریان بیاندازد و گرنه با ابطال ویزای کار شخص قانونا ملزم به بازگشت به مبدا خواهد بود. در این وضعیت از طرف اداره ناظر به اتباع خارجه برای اقدام جهت دستگیری و دیپورت شخص خاطی دستور کاری به پلیس داده می شود و چنانچه شخص تا این موقع از کانادا خارج نشده باشد فراری بحساب آمده و علاوه بر اخراج از کانادا جزای نقدی و حتی زندان می تواند در انتظارش باشد. – ضمن اینکه دیگر تقریبا محال خواهد بود که بعد ها دوباره به این شخص ویزایی برای ورود به کانادا بدهند.

4- شرکت های کانادایی در شرایط فعلی که نیروی کار مهاجر و سیتیزن با سابقه کار کانادایی و احیانا تحصیلات کانادایی آماده به کار وجود دارد از استخدام نیروی کار خارجی با ویزای کار امنتاع می کنند زیرا برای ایشان بار حقوقی و هزینه بیشتری دارد. این امر در تمامی رشته های تخصصی از آی تی گرفته تا تمامی زیرشاخه های مهندسی و فنی یکسان است. کار کردن در شاخه ای غیر از رشته ای که برای آن ویزای کار دریافت شده نمی تواند ویزای شخص را بعد از شش ماه تمدید کند و باید ویزای جدید دیگری برای او و آنهم در خارج از خاک کانادا درخواست شود.

5- شخصی که با ویزای کاری وارد کانادا شده امکان تبدیل ویزایش را به ویزای تحصیلی یا مهاجرت ندارد و برای هرگونه تغییر ویزا باید ابتدا خاک کانادا را ترک کند و سپس از طریق یکی از سفارتخانه های کانادا در خارج از این کشور برای این امر اقدام کند. بدیهی است که در صورت ترک کانادا برای اقدام جهت تعویض نوع ویزا دیگر امکان بازگشت به کانادا با همان ویزای کاری وجود نخواهد داشت.

6- شخصی که با ویزای کار به کانادا می آید فاقد بیمه خدمات درمانی دولتی است و در صورت بروز مشکل جسمانی و سلامتی متکی به موجودی نقدی خود خواهد بود. ضمنا فاقد بیمه بیکاری انتاریو هم می باشد و در صورت بیکاری و گذشتن موعد تمدید ویزا باید به کشور مبدا بازگردد.

بطور کلی از زمستان سال 2000 تا امروز و احتمالا تا چهار سال دیگر بازار کارآمریکای شمالی کمبود نیروی کار نداشته و نخواهد داشت. در واقع بنظر می رسد با توجه به داغ شدن بازار آوت سورسینگ و ارسال بخش های
پیاده سازی پروژه ها به کشور های دارای نیروی کار ارزان – نظیر هندوستان و چین- هرگز چنین اتفاقی نیافتد چون سالانه صدها هزار فرصت شغلی به آن کشور ها انتقال می یابد.

بنا براین ویزای کار عملا چیزی نخواهد بود جز راهی برای آمدن به کانادا برای کسانی که علاقه مند به دیدار از کانادا هستند و احتمال موفقیت ایشان برای دریافت ویزای توریستی نمی رود. از سال 2001 تا امروز در آمریکای شمالی ویزای کاری صدها هزار نفر باطل شده و مجبور به بازگشت به کشورشان شدند. برای این عده که یکبار ویزای کاریشان باطل شده گرفتن مجدد ویزای کاری تقریبا غیر ممکن خواهد بود. من چند نفر از این عده را شخصا می شناسم.

بهترین راه رسیدن به کانادا اقدام از طریق کانال مهاجرت است که در آن ویزای دایمی خواهید داشت و اجازه کار بدون هرگونه محدودیت. هم بیمه درمانی دارید و هم امکان دریافت وام برای تحصیل و ده ها مزیت دیگر. اگر امکانات تحصیلی یا مالی یا تسلط به زبان انگلیسی لازم را برای مهاجرت ندارید، بدانید که تقریبا هیچ شانسی هم برای موفقیت با ویزای کاری نخواهید داشت چون فرصتی برای کامل کردن هیچکدام از این نقاط ضعف به شما داده نخواهد شد.

خیلی تلخ و آزاردهنده است و من بسیار از دادن این اطلاعات ناامید کننده ناراحت هستم. ولی از آن ناگوار تر دیدن خانواده های است که با صرف مبالغ کلان و فروش خانه و اتومبیل و هزینه کردن پس انداز یک عمر زندگی مشترک در پی اخباری اشتباه و امیدی واهی که توسط یک دلال ویزا برایشان بوجود آمده راهی بازار کاری می شوند که هیچگونه آمادگی برای ورود به آن را ندارند و بعد از خرج کردن پولشان و فرسوده کردن اعصابشان در جستجوی کار، دست از پا دراز تر به کشور باز می گردند تا دوباره از اول شروع کنند و چه بسا ارکان زندگی خانوادگی شان بر اثر فشار های مالی و روحی این شکست از هم گسسته شده باشد.

با مطالعه و دید باز اقدام کنید و عقل خود را در مقابل احساس خود قرار دهید.

در هر تصمیمی که می گیرید برایتان آرزوی موفقیت دارم


Link to this log     لینک به این نوشته - 12:16 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

1  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................