Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Sunday, March 28, 2004

بازار گران و بدون جای چانه زنی برای خانه و آپارتمان

از آنجاییکه پیش بینی های تهرانتویی معمولا درست از آب در می آیند با روسفیدی به اطلاع می رسانم که دوستانی که بنا به توصیه اینجانب در سه ماه آخر سال گذشته اقدام به خرید منزل نو کرده اند و موفق به گرفتن تخفیف های پنج تا ده درصدی در بازار بادکرده خانه و آپارتمان شدند جزء آخرین خوشبخت هایی بودند که لااقل تا شش، هفت سال دیگر از این شاهکار ها کردند چون شرایط آسانتر وام مسکن و نرخ بهره مناسب در کنار دورنمای رشد اقتصاد آمریکای شمالی دست در دست قرار داده اند و هجوم گسترده مردم برای خرید مسکن را بوجود آورده اند. نتیجه اینکه کسانیکه سه ماه پیش خانه خریده اند می توانند همین الان با پنج تا پانزده درصد استفاده دنبال مشتری برای خانه خود باشند (!) و کسانی هم که الان دنبال خانه می گردند تقریبا هیچ شانسی برای چانه زدن بر سر قیمت ندارند و برای هر منزلی که وارد بازار فروش می شود چند مشتری دست به نقد منتظر ایستاده اند و بر سر خرید به قیمت بالاتر به رقابت با هم مشغولند. برای آن دسته از دوستانی که خانه نخریده اند و هنوز دارند دست دست می کنند توصیه می کنم تا نرخ بهره بانکها هنوز خوب است بشتابند تا اگر از امکان تخفیف گرفتن محروم مانده اند لااقل از امکان وام با بهره پایین جا نمانند که اگر این ممه را هم لولو ببرد باید صبر کنند تا پایین آمدن دوباره آن بعد از تاثیرات رکود بعدی، که به تخمین تهرانتویی می شود طرف های سال 2011- 2012.

در مورد وام مسکن و شرایط درخواست برای آن و نظایرهم با مشاور املاک خودتان مشورت کنید. ( در واقع مشاور شما را به کارگزار وام معرفی می کند و او هم در بازار وام برای شما می گردد تا بهترین شرایط را با مناسب ترین نرخ بهره ممکن از بانکها و یا دیگر موسسات مالی پیدا کند و تقاضای وام شما را آماده کند و به موسسه مربوطه بدهد). خودتان هم می توانید دنبال وام بگردید و از بانکهای مختلف تحقیق کنید.
مامور مشاور مسکن شما کسی است که از طرف دفتر مشاوره املاکی که شما با آن تماس می گیرید مامور می شود تا با شما کار کند و نوع ملک و میزان بودجه و علایق شما را معلوم کند و با شما به دیدن ملک برود و شما را در کارهای لازم بعدی کمک کند. این خدمات برای شما رایگان است و ضمنا تمامی مشاوران املاک از یک بانک اطلاعاتی مشترک استفاده می کنند و همه به کل ملک های روز دسترسی دارند و مجبور نیستید همزمان با چند مشاور کار کنید ( در واقع خلاف مقررات هم هست). کارهای مربوط به ثبت سند و تحقیق در مورد مرتب بودن مدارک ملک و حساب و کتابهای قبلی آن به عهده وکیل است. این وکیل را می توانید به توصیه مشاور املاک خود و یا با معرفی دوستان و آشنایان انتخاب کنید.

موفق باشید.


Link to this log     لینک به این نوشته - 8:42 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................