Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Sunday, December 19, 2004

سرمایی که در آن عقل آدم یخ می زند!

امروز یکشنبه نوزدهم دسامبر، سوز هوا در ساعت یک بعد از ظهر، با اختلاف درجه ای حدود بیست و هفت درجه نسبت به دیروز در همین ساعت، به منفی 29 درجه رسید.

عابران پیاده ای که اشتباه کرده و درجه هوا را پیش از خروج از منزل چک نکرده بودند، با صورت های کبود از سرما مشغول دویدن به سمت مقصد خود بودند و رانندگان بعضی از خودرو ها بخاطر یخ زدگی شیشه های عقب و پهلو از توی اتاق، قادر به دیدن و ناوبری درست به هنگام رانندگی نبودند. بعضی با سرعت مورچه حرکت می کردند و بعضی دیگر بدون دید می پیچیدند و یا وارد تقاطع می شدند.

سطح آسفالت خیابان ها و پیاده رو ها را پودر یخ مخلوط با نمکی که در این درجه دیگر توان مایع نگاهداشتن آب را ندارد پوشانده بود و دود و بخار متراکم و سفید رنگی از دودکش ها و هواکش های منازل قابل رویت بود که این امر مختص روزهای بسیار سرد است. آسمان، البته تمیز و آبی و شفاف درخشان و آفتاب شدیدی که گویا گرمایش را بیرون جو جاگذاشته و تنها نورش را به زمین می فرستد.

احساس عجیب یخ بستن درون بینی در کمتر از 3 ثانیه، به محض ورود به فضای باز. اگر قصد پیاده روی داشته باشید چند قدم آنطرف تر شالگردنتان از بیرون یخ می زند و بخار بازدمی که از آن بیرون می زند بشکل برفک به جداره بیرون آن می ماسد...

زیاد نترسید! همانطور که قبلا گفته بودم هوای این شکل در یک وضعیت گیر نمی کند و جان مردم را به لبشان نمی آورد: طبق پیش بینی ها فردا هوا ملایم تر می شود و از شدت سرمایش به شکل چشمگیری کاسته خواهد شد.

یادداشت تکمیلی: الان که این خطوط را اضافه می کنم، نیمه شب است و سوز هوا رکورد جدیدی را برای زمستان امسال بجا گذاشته که امیدوارم آنرا نشکند. در این لحظه دمای سوز هوا 36- درجه سانتیگراد است یعنی نزدیک به سه برابر سرمای داخل فریز منزل شما. اگر می توانید از پارک کردن خودرو در فضای باز خودداری کنید و فردا صبح با دستکش به دستگیره در اتومبیل دست بزنید تا پوست دستتان به فلز نچسبد.

توصیه های ایمنی را جدی بگیرید!



Link to this log     لینک به این نوشته - 5:42 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................