Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Friday, January 30, 2004

این ویکند تو شهر چه خبره؟ بابا چه خبره !!!!

Honest Ed's Annual "10 cent" Sale
581 Bloor St. W.
Toronto, ON M6G 1K3
Tel:4165371574
حراج سالانه ده سنتی فروشگاه بزرگ آنست اد (اد درستکار)
امسال نیز حراج مخصوص این فروشگاه بزرگ در روزهای شنبه و یکشنبه این هفته از ساعت ده صبح تا شش بعد از ظهر برگزار خواهد شد و ده ها قلم از اجناس فروشگاه به بهای نقدیه 10 سنت فروخته خواهند شد. اغلب سایر اجناس هم حراج هستند و در مجموع بزرگترین حراج این فروشگاه در سال به حساب می آید. احتمالا صف طویلی در مقابل فروشگاه در خیابان بلور – تقاطع بت هرست نزدیک ایستگاه متروی بلور- بت هرست - تشکیل خواهد شد.

Wintercity Festival
Jan 30 - Feb 12
Tel:4163380338
فستیول زمستانی تورنتو از امروز – جمعه سی ام ژانویه- در شهر آغاز شده است و به مدت دو هفته با برنامه های گوناگون ادامه خواهد یافت. افتتاح رسمی جشن در میدان ناثان فیلیپس ساعت هفت بعد از ظهر امروز خواهد بود و در آن از طرف سیرک "زیرو گرویتی" نمایشات آکروباتیک و آتش بازی برپا خواهد شد. از دیگر نمایشات کنسرت آتش – ترکیب موسیقی با آتش بازی- در همین میدان در روزهای 30 و 31 ژانویه و اول فوریه (ساعت هفت عصر) و نمایش انسان متحرک در میدان یانگ-داندس (مقابل مرکز خرید ایتون سنتر) در روزهای 5 و6 و7 فوریه (ساعت هفت عصر) خواهد بود.

نمایش ها و برنامه های مرکز خرید (ایتون سنتر) عبارتند از:

Table for Two with host Joanne Meral
January 31st. - 2 & 4 pm
Hearty Winter Soups with Ken Kostick
February 1st. - 2 & 4 pm
Tips, Treats and Tablescapes with Nik Manojlovich
February 2nd. - 2 & 4 pm
Inversion - high-flying acrobatic feats and gravity-defying artistry
from these Nevada performers
February 3rd - 6th. - 2 & 6:30 pm, February 7th & 8th - 1 & 5 pm

برنامه های مخصوص بچه ها در این مدت به همراه مکان برگزاری آنها:

Creature Trail Adventures with the Kratt Brothers
Yonge-Dundas Square, February 1st - 11 am & 1 pm
Sesame Street Sing-Along
Yonge-Dundas Square, February 8th - 11 am & 1 pm
Babar and The Museum of Art
Mel Lastman Square, January 31st - 11 am & 2:30 pm
Strawberry Shortcake & Friends
Mel Lastman Square, February 7th - 11 am & 2:30 pm
Warm Up With Enbridge
Mel Lastman Square, January 31st & February 7th - 12 - 1:30 pm
که در برنامه آخری به هر نفر یک هات داگ و یک هات چاکلت داغ مجانا هدیه داده می شود.

برنامه های اسکیت و کباب پارتی (باربیکیو) با موزیک در میدان شهرداری (ناثان فیلیپس)

January 30th & 31st - 6 pm to 10 pm
Downstroke - Motown and Funk classics.

February 1st & 2nd - 6 pm to 10 pm
Naked Brunch - Top 40 hits

February 3rd - 6 pm to 10 pm
Who's Your Daddy - Disco/Funk

February 4th & 7th - 6 pm to 10 pm
Dave Murphy Band - Classic Rock and Top 40 favourites

February 5th & 6th - 6 pm to 10 pm
McKenna - Celtic rock and Top 40 tunes

February 8th - 12 to 6 pm
Winterlicious BBQ - live music at the skating rink and
international sizzling food from the grill

یکی دیگر از برنامه های جالب امسال، فستیوال "وینتر لیشر" یا "زمستان لذیذ" است که با مشارکت 80 رستوران و بار و کافه شهر برگزار می شود که و تمامی آنها قیمت منوی غذای خود را روی مبلغی بسیار کمتر از قیمت عادی آن ثابت کرده اند و علاقه مندان می توانند از قیمت های ارزانتر در این دو هفته استفاده کنند. برای مشاهده اسامی و آدرس رستوران ها و کافه ها و نیز نقشه محل آنها به این لینک مراجعه کنید.

آخر هفته خوبی داشته باشید و تا می توانید از جشن لذت ببرید و افسردگی سرما و برف را بدر کنید!



Link to this log     لینک به این نوشته - 11:33 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Thursday, January 29, 2004

نکاتی پیرامون پارو کردن برف و حفظ سلامتی

اتحادیه فیزیوتراپ های کانادا هر سال طی بیانیه ای از مردم درخواست می کند که پیش از پارو کردن برف بدن خود را برای این فعالیت فیزیکی سنگین – که می تواند منجر به وارد شدن صدمات جسمی سنگین موقت یا دایمی و حتی در مواردی منجر به مرگ شود- آماده سازند.

بسته به شهری که در آن زندگی می کنید و میزان بارشی که بطور هفتگی و روزانه وجود دارد، فشار بدنی ناشی از پارو کردن برف را می توان تا حد دویدن 15 کیلومتر در ساعت برابر دانست. هر چند پانزده دقیقه پارو کردن برف می تواند تمرین خوبی برای یک قلب سالم بشمار بیاید. میزان فشار وارده به فیزیک بدن نباید دست کم گرفته شود. در مواقعی که برف خیس باشد هر پاروی پر از برف می تواند تا 11 کیلوگرم وزن داشته باشد. در برخی نواحی بارش برف به بیش از 339 سانتیمتر می رسد و تعجبی ندارد چرا هر زمستان هزاران نفر با درد کوفتگی استخوانی و عضلانی کمر و شانه و بازو ها و نیز درصد قابل توجهی با عوارض دیسک و درد سیاتیک به دکتر مراجعه می کنند.

فیزیوتراپ های انجام یکسری تمرینات برای آماده سازی جسمانی قبل از اقدام به برف روبی را توصیه می کنند.

نرمش : در سرما عضلات بطور طبیعی متراکم و جمع هستند و آمادگی بیشتری برای ابتلاع به کشیدگی و درد های ناشی از آن دارند، بنابراین یک تمرین خوب برای آماده سازی آنها این است که حرکات زیر را سه مرتبه هربار به مدت 10 تا 15 ثانیه انجام دهید (یادتان باشد که در جهت مخالف هم آنها را انجام دهید):
- مچ های دستتان را به چپ و راست بچرخانید. همین حرکت را با مچ های پا نیز انجام دهید.
- به آهستگی با خم کردن گردن به پهلو، گوش سمت راست را به شانه سمت راست نزدیک کنید و بازگردانید.
- به آرامی دست راستتان را مثل یک خط صاف روی سینه خود بگیرید و با دست چپ آرنج دست راست را بگیرید و به سمت چپ بکشید.
- به پشت دراز بکشید و زانو ها را در وضعیت قایم نسبت به زمین قرار دهید. حالا به آرامی زانوی راست را با جمع کردن شکم به سمت سینه خود جمع کنید و باز گردانید.
- در حالت ایستاده زانوی سمت چپ را کمی تا کنید و وزن خود را روی آن بدهید و سپس زانوی پای سمت راست را به بالا بیاورید و به سمت شکم بیاورید. در این حالت تمرکز خود را به کشش پشت عضلات پای راست معطوف کنید.
- در وضعیت ایستاده و با تکیه به یک صندلی یا دیوار روی پای راست خود بایستید و سعی کنید از پشت با دست راست خود مچ پای چپ خود را گرفته و آنرا به سمت باسن خود بکشید.
- رو به دیوار بایستید و کف دستان خود را به دیوار بگذارید. اکنون سعی کنید با وارد آوردن فشاربه پشت پاشنه های پاها در عضلات پشت ساق ها احساس کشش ایجاد کنید.

هنگام برف روبی: سعی کنید تا حد امکان برف را با پارو هل بدهید و از بلند کردن پاروی پر خودداری کنید. روی خود را به سمت برفی که پارو می کنید نگاهدارید و پشت را صاف کرده و زانو ها را در وضعیت نیمه خمیده حفظ کنید. از چرخاند کمر و ریختن برف به پشت سر احتراز کنید. برای خالی کردن پارو به سمت محل تخلیه بروید و رو به آن بایستید و بعد پارو را خالی کنید.

کم کم به فعالیت خود اضافه کنید: پانزده دقیقه برف روبی معادل یک وعده ورزش معقول و سالم است. در روزهایی که برفی برای پارو کردن وجود ندارد با ورزش در منزل، باشگاه، اسکی و سایر فعالیتهای فیزیکی آمادگی جسمانی خود را حفظ کرده و توسعه دهید.

فشار جسمانی را کاهش دهید: غالب صدمات به پایین کمر وقتی رخ می دهند که برای بلند کردن پارو خم می شوید و یا برای خالی کردن آن می چرخید. سعی کنید با خم و راست کردن زانو ها – و حفظ صافی پشت اینکار را انجام دهید و کمر را بهنگام حمل پارو نچرخانید. در موقع هل دادن یا برداشتن برف پا ها گشاد بگذارید و موقع تخلیه برف به جلو خم نشوید و دست ها را از خود دور نکنید. پارویی در حد توان خود بردارید و وقتی پارو را بلند کرده اید کمر خود را ده درجه به عقب متمایل کنید. پاروهای ارگونومیک با دسته های خمیده بهتر هستند و از نظر سلامت استفاده مورد آزمایش و تایید قرار گرفته اند و باعث نیاز کمتر به خم شدن می شوند. وقتی پارو را در دست میگیرید دقت کنید که دست هایتان حداقل 12 اینچ با هم فاصله داشته باشند تا خاصیت اهرمی پارو کمک بهتری بشما کند. در صورت امکان در آغاز صبح – که بدنتان خشک و بی حس و است و غضروف های کمرتان از نرمی و انعطاف کمتری برخوردارند – خودداری کنید. برف را در دو یا سه مرحله بردارید و اگر ضخامت برف زیاد است از تلاش برای پاک کردن مسیر با هر ضربه اول پارو خودداری کنید. هر لحظه که احساس فشار یا خستگی کردید به خود استراحت بدهید و در صورت امکان کمی نرمش کنید. کمر و پاهای خود را بخوبی بپوشانید و گرم نگاهدارید.

ضمنا اگر مشکلات جسمانی دارید از دیگران کمک بگیرید و از برف روبی پرهیز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت این اتحادیه – که از ده هزار کارشناس و دانشجوی داوطلب تشکیل شده است – نیز مراجعه کنید.

مراقب سلامت خود باشید. یادتان باشد بهار آینده تمام این برف ها ناپدید خواهند شد و شما باید برای لذت بردن از زیبایی گل ها و سرسبزی طبیعت سالم و شاد باشید.



Link to this log     لینک به این نوشته - 1:52 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Wednesday, January 28, 2004



Sir Bill Gates

بیل گیتس، ثروتمند ترین مرد جهان و رییس هیات مدیره و معمار ارشد مایکروسافت بزودی از طرف ملکه انگلستان به پاس خدماتش در راه رشد و گسترش شرکتها و موسسات از طریق نرم افزار، به درجه شوالیه گری نایل خواهد شد و لقب "سر" خواهد گرفت.

وی که چندین بار ثروتنمد تر از ملکه انگلستان می باشد اظهار داشت که تنها چیزی که از این مراسم می داند نمونه هایی است که در فیلم های سینمایی دیده است.

باید دید لقب جدید وی چه تاثیری در بازار محصولات این شرکت و سایر رقبا خواهد داشت.

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 2:27 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Tuesday, January 27, 2004

The Lord of the Rings: The Return of The King

این فیلم برنده سه جایزه گلدن گلوب و الان نامزد یازده جایزه اسکار است. تا از اکران خارج نشده بروید و در سینما ببینیدش. البته خبر رسیده که دی وی دی آن که اکنون در حال آماده شدن است بجای 3.5 ساعت – که در سینما نشان داده می شود – نزدیک به 5 ساعت خواهد بود و یکساعت و نیمی را که اجبارا از فیلم برداشته بودند تا بتوانند آنرا به مقدورات زمانی پخش سینمایی نزدیک کنند، به فیلم ملحق خواهد شد.

ولی یادتان باشد بهترین سیستم صوتی و تصویری خانگی هم نمی تواند عظمت و گیرایی دیدن فیلم در سینما را داشته باشد. ضمنا نگران خسته شدن در این 3.5 ساعت نباشید، چنان در این سه و نیم ساعت مجذوب فیلم خواهید بود که اصلا گذر زمان را متوجه نخواهید شد.

بشتابید !



Link to this log     لینک به این نوشته - 11:01 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Monday, January 26, 2004

سرما و سیگار

در این روزهای بسیار سرد زمستانی تورنتو با سوز مداومی که دمای آن بین منفی 15 تا منفی 35 درجه در نوسان هست تماشای منظره معتادین به سیگاری که بیرون درهای ورودی مراکز خرید یا ساختمان های تجاری در هوای آزاد ایستاده اند و در حالیکه که از شدت سرما مثل بید میلرزند و این پا و آن پا می شوند و صورت هایشان شدیدا سرخ شده با عجله به سیگارشان – مثل یک وظیفه مقدس نانوشته – پک می زنند تا زودتر تمام شود و بتوانند به هوای گرم داخل ساختمان بازگردند مرا به فکر فرو می برد:

"آیا ترک عادات مضر و نادرست اینقدر سخت است؟ آیا دیگر کسی هم در این کره خاکی باقی مانده که نداند سیگار با سلامت و جان انسان چه می کند؟ آیا سیگار کشیدن آنهم به این وضع لذتی هم دارد؟ آیا در دنیایی که ده ها راه برای ترک سیگار وجود دارد دیگر بهانه ای هم برای ادامه دادن به این خودکشی تدریجی باقی می ماند؟ آیا مردن ده ها نفر در هر دقیقه بر اثر عوارض استعمال دخانیات بقدر کافی آگاه کننده و عبرت آموز نیست؟"

مواظب سلامت خود باشیم.



Link to this log     لینک به این نوشته - 12:46 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Friday, January 23, 2004

این ویکند تو شهر چه خبره؟

عجب ویکندی است این هفته!!!

SPEEDORAMA
National Trade Centre,
Exhibition Place
Friday: 10:00a.m. - 10:00p.m.
Saturday: 10:00a.m. - 10:00p.m.
Sunday: 10:00a.m. - 6:00p.m.

نمایشگاه اتومبیل های دست ساز و دختر های خوشگل و خوش هیکل در سه روز جمعه و شنبه و یکشنبه در محل نمایشگاه ملی تورنتو برگزار می شود. اتومبیل های تغییر شکل یافته و مدل های تماما دست ساز به همراه سازندگان آنها و گروههای دختران هوترز و مدل ها و برندگان مسابقات بیکینی و مسابقات محلی ملکه زیبایی در این نمایشگاه حضور دارند. با مراجعه به وب سایت این برنامه علاوه بر مشاهده تصاویر نمایشگاه های قبلی می توانید کوپن تخفیف 5$ برای بلیط ورودی را هم دریافت کنید.


Be My Valentine Show
Metro Toronto Convention Centre
255 Front St. W. (North Bldg.),
222 Bremner Blvd. (South Bldg.)
نمایشگاه مخصوص عشاق و دلداده ها با شرکت فروشندگان هدایا و کارت های تبریک و بسته بندی مخصوص هدایای عاشقانه در ساختمان مترو تورنتو کانونشن سنتر در روز های جمعه و شنبه و یکشنبه برگزار می شود. بهای بلیط برای مجرد ها 15$ و برای هر زوج 25$ است (احتمالا دارند از الان به مجرد ها یاد می دهند بدون مشورت با طرف مقابل کادو برایش نخرند!). در کنار این نمایشگاه برنامه های آموزش روش های مختلف دعوت طرف مقابل – همان دیت گذاشتن- و راههای ابراز عشق و تاثیر گذاری در طرف مقابل نیز در قالب کارگاه هایی برپا می شوند. از دیگر میهمانان این برنامه دو زوج معروف برنامه بچلرت – تریستا و رایان – خواهند بود که برای اولین بار به تورنتو می آیند و در باره ماه عسل و ازدواجشان با مردم صحبت می کنند.

( برای دوستانی که از ایران این مطلب را می خوانند و احتمالا در جریان این برنامه نیستند: اخیرا مد شده که در شبکه های تلویزیونی بصورت مستند یک آقا یا خانم مجرد را انتخاب می کنند و گروهی از داوطلبان آشنایی و احیانا ازدواج با این شخص را هم انتخاب می کنند و در طی چند برنامه تلویزیونی فرد اصلی باید یکی یکی از بین جمع افرادی را انتخاب و از گروه اخراج کند تا در نهایت کسی بماند که او مطابق روحیات و سلیقه خود بیشترین میزان علاقه به ازدواج با او دارد و تریستا – خانم مجرد این برنامه – در نهایت رایان – یک آقای آتش نشان – را انتخاب کرد و با هم ازدواج کردند که هزینه ازدواجشان – که در هاوایی برگزار شد - را هم شبکه تلویزیونی به مبلغ چهار میلیون دلار پرداخت و بعد هم به خرج شبکه تلویزیونی برای ماه عسل به هاییتی رفتند.)

برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

آخر هفته خوبی داشته باشید.




Link to this log     لینک به این نوشته - 10:55 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Thursday, January 22, 2004

باز هم برف و بوران

قراره که امروز و فردا – پنجشنبه و جمعه – 22 و 23 ژانویه برف و بوران ادامه داشته باشه و امید است که تا شنبه هوا باز بشه و ویکند برای برف بازی و اسکیت و اسکی و کاتیج و ماهیگیری روی یخ و خلاصه همه جور برنامه زمستانی راه بیافته. خبر خوب اینکه قرار نیست خیلی سرد بشه و ظاهرا منفی هفده سرد ترین دمایی است که در این مدت خواهیم داشت. مواظب سرما و همینطور یخبندان بعضی معابر باشید.

تا فردا که با اخبار "این ویکند تو شهر چه خبره؟" بر می گردم خداحافظ


Link to this log     لینک به این نوشته - 1:32 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Tuesday, January 20, 2004

یک نکته کوچک زمستانی برای تورنتویی ها

اگر در منزل یخدان دارید – منظور همان ظرف های چهارگوش یا گرد دو جداره است ( با لایه عایق حرارتی ) که در تابستان های گرم تورنتو برای خنک نگهداشتن نوشابه و غذا در پیک نیک استفاده می کردید – آنرا در صندوق عقب ماشین داشته باشید و وقتی خرید می کنید موادی را که ممکن با یخ زدن خراب شوند – مثل میوه و سبزی – و یا بواسطه یخ زدگی بترکند و خرابکاری راه بیاندازند – مثل شیشه آب لیمو و نوشابه قوطی – را در یخدان بگذارید تا از سرمای محیط در امان بمانند!

سرما در بعضی از روزها بحدی است – تا منفی 30 درجه سانتیگراد- که می تواند در چند دقیقه صدمه شدیدی به مواد غذایی بزند. یکراه دیگر هم گذاردن کیسه خرید در درون اتاق اتومبیل است که مشکلات خودش را دارد.

این هم کاربردی دیگر از یخدان در کانادا.

خوش باشید.


Link to this log     لینک به این نوشته - 3:48 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Friday, January 16, 2004

این ویکند تو شهر چه خبره؟

MTERO HOME SHOW
Metro Toronto Convention Centre
North Building
255 Front St West.
Tel: 4165858000
این نمایشگاه که از پنجشنبه این هفته آغاز شده و تا ساعت 6 عصر یکشنبه ادامه خواهد داشت امسال میزبان بیش از 300 تولید کننده لوازم و عرضه کننده خدمات دکوراسیون و تغییرات و تعمییرات منازل می باشد. کارگاه های آموزش و برنامه های اجرایی توسط چهره های سرشناس دکوراسیون و معماری داخلی منازل و دفاتر کاری نیز برگزار خواهند شد. بهای بلیط برای بزرگسالان 12$ است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به این لینک مراجعه کنید.

مسابقه تراک های غول آسا
Monster Jam Monster Truck Racing
SkyDome
1 Blue Jays Way
12:00 am Saturday, Jan. 17, 2004
2:00 pm Sunday, Jan. 18, 2004
شنبه و یکشنبه این هفته تراک های معروف مانستر با تایر های غول آسای خود در اسکای دم برنامه دارند و به خورد کردن اتومبیل و پریدن از روی موانع و تولید سر و صدا مشغول هستند. گویا قرار است یک مسابقه هم برای کوبیدن و خرد کردن همدیگر داشته باشند. اگر از سر و صدای گاز دادن ماشین های پرقدرت با تایر های 1.5 متری و تماشای خرد و خاکشیر شدن ماشینها لذت می برید، این نمایش مخصوص شماست. هزینه بلیط بسته به موقعیت صندلی از 15$ تا 27$ متغییر است.

خوش باشید.



Link to this log     لینک به این نوشته - 1:13 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Wednesday, January 14, 2004

پایان تولید دوربین های عکاسی غیر دیجیتال

کمپانی ایستمن کداک اعلام کرد که امسال تولید و فروش دوربین های عادی – غیردیجیتال- خود را در آمریکای شمالی و غرب اروپا متوقف خواهد کرد. بنا به این خبر دلیل این امر کاهش شدید تقاضای عامه برای اینگونه دوربین ها و گرمتر شدن بازار دوربین های دیجیتال است.

صرفنظر از اینکه این دلیل تا چه اندازه واقعی باشد، ما را بیاد کلک قدیمی تولید کنندگان تکنولوژی می اندازد که با قطع تولید یک محصول و هدایت بازار بسوی تنها انتخاب های موجود – که معمولا گرانتر هم هستند- کم کم تکنولوژی جدید تر را جایگزین می کنند. البته در این مورد، دوربین دیجیتال با صرفه جویی بسیار در پول چاپ و تکثیر عکس ها برای ما که خوب بود و در سال گذشته – خصوصا برای گالری عکس وبلاگ- ما را از پرداخت صدها دلار برای تهیه بیش از سه هزار عکس – که اکنون نزدیک به هشتصد تصویر منتخب از میان آنها را می توانید در گالری عکس ببینید – راحت کرد.

مواظب باد و بوران برف باشید و ایام را بخوشی بگذرانید.



Link to this log     لینک به این نوشته - 1:43 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Tuesday, January 13, 2004


کاریکاتور امروز روزنامه گلوب اند د میل

در حاشیه اجلاس امریکاز

ضمنا تا اینجای کار نتایج چانی زنی کانادا با آمریکا در این اجلاس:
گرفتن سهمی از فاز دوم بازسازی عراق و نیز شرکت در تولید موشک های چتر دفاعی آمریکای شمالی و استرالیا.

یعنی دورنمای بهتر برای بازار کار در کانادا.

شاد باشید.



Link to this log     لینک به این نوشته - 1:19 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Friday, January 09, 2004



بدون شرح!



Link to this log     لینک به این نوشته - 7:37 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان


چند خبر

هواشناسی اخطاریه ای در مورد سرمای زیاد و سوز بسیار شدید امروز ( که منفی 35 درجه سانتیگراد) است صادر کرد و از مردم خواست از حضور غیرضروری در فضا های باز و معابر روی سطح خودداری کنند و لباس گرم بیشتری بپوشند.

ضمن این ویکند تو شهر چه خبره؟

مسابقه بین المللی ربات ها در سطح دبیرستان ها
Ontario Science Centre
770 Don Mills Rd.
Toronto, ON M3C1T3
Phone: 4166961000
فردا – شنبه دهم ژانویه- آنتریو ساینس سنتر (مرکز علوم انتاریو) میزبان اصلی برگزاری مسابقات رباتیک دبیرستانی است. تیم های خارج از کانادا هم از طریق ارتباط مستقیم ماهواره ای در این رقابت ها شرکت خواهند کرد. طبق آیین نامه مسابقات تمامی ربات ها در دبیرستان ها و طی شش هفته گذشته ساخته اند. بهای بلیط برای بزرگسالان 14$ است.

نمایشگاه قایق و جت اسکی تورنتو
National Trade Centre
100 Princes' Blvd
Toronto, ON
امروز – جمعه نهم ژانویه-، نشنال ترید سنتر میزبان نمایشگاه بین اللملی قایق و جت اسکی است و این نمایشگاه تا روز یکشنبه 18 ژانویه ادامه خواهد داشت. از قایق های شخصی لوکس دوازده متری گرفته تا بلم های کوچک ماهیگیری همگی در فضایی به وسعت 2500 متر مربع گردآوری شده اند و لوازم جانبی و تجهیزات ماهیگیری نیز عرضه می گردند. رستوران هنری ز فیش هاوس – ماهیسرای هنری – از جورجین بی هم وظیفه رسیدگی به وضعیت گرسنه های را خواهد داشت. بلیط برای بزرگسالان 15$ و برای بچه های زیر دوازدهسال رایگان است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

آخر هفته خوبی داشته باشید.


Link to this log     لینک به این نوشته - 10:27 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Thursday, January 08, 2004

چند نوع آوری منتخب به نقل از
Business 2.0

دستکش نوری
www.Lightglove.com
دستگاه کنترل از راه دور مچی که بشکل یک مچبند به دست بسته می شود و با حرکت دادن انگشتانتان در رشته های نوری منتشره از مچبند آنرا بسک فیلم های علمی – تخیلی بکار می گیرید.
امتیاز این وسیله: بدون تماس فیزیکی با سطوح کنترل می توانید به گیرنده های کنترل دستگاه ها ارتباط برقرار کنید. این مزیت در تکنولوژی پزشکی به حفظ استریل بودن ابزار ها و لوازم کمک شایانی می کند.

اسکنر قلمی
Planon Systems Solutions's DocuPen Scanner
دستگاه اسکنر جیبی در اندازه یک قلم خودکار که قادرست طی چهار ثانیه یک صفحه حاوی متن و تصویر را اسکن کند. فلش مموری 2 مگابایتی این دستگاه قادرست تا 100 صفحه اطلاعات را در خود جای دهد.
امتیاز این وسیله: افراد را قادر می سازد در چند ثانیه از کارت های ویزیت و اسناد و ... تصویر تهیه کنند و با خود ببرند – برای منظور خیر یا شر؟ - به مصرف کننده رجوع کنید!

تلویزیون مسطح 30 اینچی ال سی دی
Philips 30-Inch LCD FlatTV
شرکات هلندی الاصل فیلیپس همواره در نوآوری طراحی صاحب بدعت و ابتکار بوده است و با عرضه این تلویزیون صرفه جو، قدمی استوار در بازار محصولات صوتی و تصویری گذارده است.
امتیاز این وسیله: شرکت هایی که مایل به کاستن از مصرف انرژی هستند از کاهش چهل درصدی مصرف برق این تلویزیون و سبکی قابل ملاحظه آن در مقایسه با سایر مدل های مسطح استقبال خواهند کرد.

دی وی دی های دولایه سونی
Sony Double-Layer DVD
کمپانی سونی که بطور سنتی پرچمدار تکنولوژی ذخیره سازی دیجیتال بوده است با عرضه دی وی دی های دولایه – به ظرفیت هر لایه 8.5 گیگابایت – با دو برابر کردن ظرفیت ذخیره سازی دی وی دی ها انقلابی مهم در صنعت صدا و تصویر دیجیتال بوجود آورده است.
امتیاز این وسیله: ظرفیت ذخیره سازی دوبرابر بدون افزایش هزینه آن به همان نسبت، و نیز بدون نیاز به فضای فیزیکی بزرگتر – آنهم در عصری که هزینه انبارداری پارامتر منفی مهمی در فرمول های اقتصادی بشمار می آید – استقبال عمومی گسترده ای را برای این اختراع به ارمغان خواهد داشت.

برای مشاهده اصل مقاله به این لینک مراجعه کنید.

شاد باشید، تندرست و توانگر


Link to this log     لینک به این نوشته - 1:48 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Tuesday, January 06, 2004

حق تقدم برای اتوبوس های حمل و نقل شهری (تی تی سی) در انتاریو

از دوم ژانویه امسال، طبق قانون مصوب جدید، اتوبوس ها برای تغییر مسیر در خیابان ها از حق تقدم برخوردارند و در صورت روشن شدن چراغ راهنمای تغییر مسیر اتوبوس ها تمامی وسایل نقلیه غیرامدادرسان موظف به رعایت حق تقدم آنها هستند.
این تصمیم برای تسریع سرویس حمل و نقل عمومی و تشویق مردم به بهره گیری از این سرویس منظم و کارآمد است. قرار است در چند روز آینده، پلیس به دادن اخطاریه به رانندگان متخلف اکتفاء کند و بعد مبلغ جریمه بین 60$ تا 500$ رسمیت پیدا خواهد کرد.

موفق باشید



Link to this log     لینک به این نوشته - 11:27 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................



Sunday, January 04, 2004

اخطاریه برای طوفان زمستانی در انتاریو!

طبق اعلام هواشناسی یک جبهه هوای سرد و طوفانی که بارش شدید برف در نقاط جنوبی انتاریو را باعث خواهد شد هم اکنون در راه رسیدن به تورنتو است. این وضعیت میانگین درجه هوای روزانه ها از صفر درجه – امروز شنبه چهارم ژانویه – به منفی هشت درجه در روز چهارشنبه خواهد رساند. بارش شدید برف هم در رفت و آمد کندی و اختلال ایجاد خواهد کرد و به لغزنده شدن پیاده رو ها و درایو وی ها کمک خواهد کرد. مراقب باشید و ایام خوبی داشته باشید.



Link to this log     لینک به این نوشته - 12:34 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................