Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Thursday, March 10, 2005



نوروز در تورنتو

هر سال با نزدیک شدن پایان سال خورشیدی و تحویل سال، جامعه ایرانی های ساکن انتاریو بوی نوروز می گیرد. در بیشتر مغازه های ایرانی آثار عید پیدا می شود و سبزه و سمنو و ماهی دودی و کارت های تبریک عید دوباره ظاهر می شوند.

بازار مخصوصی نیز به نام "بازار نوروزی" از گردهمایی فروشگاهها و وارد کننده های اجناس ایرانی مخصوص این ایام در فضایی سرپوشیده تشکیل می شود تا کسانیکه وقت دارند برای خرید ملزومات نوروزی – به هزینه بهتر- به آنجا مراجعه کنند.

برنامه های کوتاه، کم بودجه و آماتوری تلویزیونی فارسی زبان تورنتو که کم کم بعد از مدتها اجرای ضعیف و سوتی های متعدد، دارند به آهستگی به سمت مرتب و سازمان یافته شدن حرکت میکنند، به استقبال عید می روند و روز عید هم برنامه های طولانی تری دارند.

نزدیک بودن چهارشنبه سوری به تحویل سال موجب می شود بازار فروشندگان آجیل چهارشنبه سوری نیز در این ایام داغ باشد. این مراسم که معمولا در پارک سانی بروک – شمال شرقی تقاطع خیابان های اگلینتون و لزلی- از غروب سه شنبه – امسال 15 مارس- برگزار می شود با پوشش امنیتی شدید پلیس و آتش نشانی و نیروی امداد رسان پزشکی همراه است. پیدا کردن جای پارک از زمان تاریک شدن هوا به بعد تقریبا غیرممکن می شود و ترافیک سنگین ورود به پارک آدم را بیاد راه بندان های تهران می اندازد. در اینحالت با پر شدن تمام پارکینگ ها و حاشیه معابر، پلیس مانع از ورود اتومبیل ها می شود و چاره جز پارک خودرو در حاشیه خیابان لزلی نخواهد بود.

بعد از تحویل سال، پیامهای تبریک کوتاهی از سوی نخست وزیر کانادا، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا، شهردار تورنتو، و نماینده های مجلس انتاریو برای فارسی زبانان برگزار کننده عید پخش می شوند. از آنجاکه امسال این مراسم به تقویم و ساعت تورنتو بامداد روز یکشنبه نوزدهم مارس خواهد بود امکان جشن گرفتن آن بدون نیاز به درخواست مرخصی کاری یا جیم زدن از کلاس دانشگاه، وجود خواهد داشت.

هر روزتان نوروز، نورزتان پیروز باد!


Link to this log     لینک به این نوشته - 10:36 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................