Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Tuesday, July 05, 2005



روز ملی کانادا و آخر هفته سه روزه

یکصد و سی هشتمین سالروز تولد کانادا مبارک!

بیش از پیش به زندگی در میان مردمی باهوش، پرتلاش، منظم، و هدفمند افتخار می کنیم و خداوند مهربان را برای چنین توفیقی سپاس می گذاریم و رشد و گشترس نعمات و برکاتش را برای همه مهاجران فارسی زبان و غیرآن آرزومندیم.

کانادا، سرزمین آسایش و آزادی و رشد و گسترش، تولدت مبارک!


روز جمعه هفته گذشته به این مناسبت تعطیل رسمی بود و با الحاق آن روز به شنبه و یکشنبه فرصتی سه روزه پدید آمد تا علاقه مندان به سفرهای کوتاه درون کشور بار و بندیل سفرشان را ببندند و راهی جاده ها شوند.

سال گذشته ما از این فرصت برای دیدار مونترال استفاده کردیم و امسال تصمیم گرفتیم سری به شبه جزیره Bruce و شهر Tobermory – در فاصله تقریبی 300 کیلومتری تورنتو- بزنیم. می دانستیم که فاکتور های مهمی نظیر لانگ ویکند بودن آخر هفته مورد نظر و همزمانی آن با کنسرت Live 8 ترافیک بزرگراه 400 را سنگین خواهد کرد، بهمین دلیل هم از ترکیب بزرگراهها 401 و 410 و 10 و 6 استفاده کردیم – که چون سه بزرگراه اخیر در امتداد هم هستند مسیر پیچیده ای نخواهد بود. یکراه دیگر استفاده از ترکیب بزرگراههای 401 و 6 است که هر چند حدود 30 کیلومتر به طول مسیر اضافه می کند، بدلیل تعداد کمتر شهرک های میان راه و تعداد کمتر چراغ راهنمایی به تبع آن، در مجموع سریعتر شما را به مقصد می رساند.

این شهر در شمالی ترین نقطه شبهه جزیره Bruce و در انتهای بزرگراه 6 واقع شده است. شبهه جزیره حدود 90 کیلومتر طول دارد و به سمت شمال در دریاچه Huron نفوذ کرده است. در این شبه جزیره و پیش از رسیدن به Tobermory از کنار یکی از مراکز مورد توجه علاقه مندان به کمپینگ و خوابیدن در فضای آزاد - بنام Bruce Peninsula National Park - عبور می کنید که بخش وسیعی از شمال شبه جزیره را در برمی گیرد. علاقه مندان به این پارک می توانند از مسیرهای متعدد پیاده روی و نقاط مناسب برای قایق سواری و ماهیگیری استفاده کنند.

جاده 6 روی شبه جزیره تا حدودی خسته کننده و یکنواخت است – یعنی دو طرف جاده درخت های بهم فشرده کیلومترها کشیده شده اند – که البته به خسته کنندگی جاده های کویری یکنواخت نیستند. این جاده ها شب ها محل تردد حیوانات این مناطق است و جنازه راکن ها، جوجه تیغی ها و سمور های زیر ماشین رفته در طول مسیر به کرات دیده می شوند.

تمام خستگی راه با پدیدار شدن منظره Georgian Bay و دریاچه آبی رنگ و تمیز و زنده Huron با ورود به مرکز Tobermory از تن شما بیرون می آید. آب شفاف و زلال این دریاچه آب شیرین و طبیعت سرسبز انبوه آن مکان فوق العاده ای برای استراحت و آرامش بدور از حال و هوای شهر است.

مهمترین مرکز توریستی Tobermory در مسیری به شکل U در حاشیه خلیج و لنگرگاه کوچکی بنام Little Tub متمرکز شده است. در این ناحیه بیشتر هتل ها، متل ها، رستوران ها، سوغاتی فروشی ها و فروشگاههای مواد خوراکی واقع شده اند. این خلیج کوچک لنگرگاه کشتی های مسافربری توریستی برای تور های دیدار از دریاچه و جزایر متعدد آن نیز هست. معروف ترین این قایق ها به شرکت Blue Huron تعلق دارند که در کف آن پنجره هایی برای دیدن مناظر جالب زیر آب – خصوصا کشتی های غرق شده در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم – نصب شده اند.


ماهی سفید معروف Georgian Bay مشهورترین غذای این منطقه است و تقریبا در تمام رستوران ها عرضه می شود. بسیار تازه و لذیذ تهیه می شود و تیغ قابل ملاحظه ای هم ندارد. تعداد این ماهیان در این فصل بحدی زیادست که اگر به لنگرگاه نگاه کنید می توانید تعدادی از آنها را در حال پرسه زدن ببینید.

دریاچه Huron چندین جزیره کوچک و بزرگ و نیز تعداد زیادی جزیره نیمه غرق شده دارد. بزرگترین جزیره آب شیرین دنیا بنام Manitoulin در این دریاچه واقع شده است که خود دارای دریاچه های متعدد می باشد و بعضی از آن ها نیز خود داری جزایر متعدد هستند! دیدار از این جزیره ازطریق شمال دریاچه با استفاده از پل ارتباطی از طریق Espanola و از جنوب دریاچه ( Tobermory ) با استفاده از بزرگترین کشتی مسافری / باری آب شیرین دنیا بنام Chi-Cheemaun "بزبان سرخپوستان محلی قبیله Ojibwe ، یعنی قایق بزرگ" امکان پذیر است.

این کشتی ظرفیت حمل 638 مسافر و 143 اتومبیل را دارد و می تواند انواع اتوبوس، تریلر و کاراوان را نیز در خود جای دهد، مسافت بین Tobermory و South Baymouth – بندر اصلی جزیره Manitoulin - را در یکساعت و چهل و پنج دقیقه طی می کند و دارای رستوران و فروشگاه نیز است.

برای دیدن زمان بندی تردد کشتی بین این دو بندر به این لینک مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که با احتساب زمان پیاده و سوار شدن خودرو ها و مسافرها بیش از دو ساعت برای رفت یا برگشت باید در نظر گرفته شود، بنابراین چنانچه مایل به دیدار جزیره هستید بهتر است یک روز کامل را برای این امر اختصاص دهید و شب را در یکی از متل ها در یکی از شهرک های روی این جزیره بگذرانید.

رستوران های Tobermory سرویس خوبی عرضه می کنند، هزینه هایشان معقول است و در فروشگاههای فروش سوغاتشان از اجناس بنجل تجاری – به سبک Niagara Falls – خبری نیست. دو Pub مهم در شمال غربی خلیج کوچک وجود دارند که در نزدیکی تنها سوپرمارکت ناحیه – که نسبتا بزرگ و پر از جنس است- قرار گرفته اند. بهترین بستنی و قهوه شهر را در Sweet Shop – واقع در ضلع جنوبی خلیج کوچک – پیدا خواهید کرد. LCBO فروشگاه کوچک ولی پر رونقی در امتداد خیابان ضلع جنوبی دارد و در کنار آن با کلاس ترین هتل و رستوران شهر بنام Princess قرار دارند. لابلای رستوران ها و هتل ها و متل ها را نیز فروشگاههای متعدد فروش یادگاری و سوغات پرکرده اند. تعداد معدودی نیز فروشگاه و کرایه دهنده لوازم غواصی در همین حوزه مستقر هستند که کلاس های فشرده نیم روزه، یک روزه و سه روزه آموزش غواصی نیز دارند. در شمالی ترین نقطه شهر خیلج بزرگتری قرار دارد بنام Big Tub که فانوس دریایی معروفش برای غواصان این منطقه نقطه آموزش مناسبی است. صخره های زیرآب پای این فانوس به همراه لاشه غرق شده کشتی هایی که در خلیج بزرگ به خواب ابدی رفته اند جذابیت ویژه ای برای تازه غواصان دارد.

جزایر Fathom Five در دریاچه Huron پارک ملی آبی کانادا را تشکیل می دهد و غواصان ماهر تر این منطقه را برای بازدید انتخاب می کنند.

جزیره معروف Flower Pot که نام خود را از دو صخره آهکی با شکلی مشابه گلدان در ساحل سنگی اش گرفته، یکی دیگر از نقاط مورد توجه علاقه مندان به کمپینگ و چادر زدن است. کشتی های متعددی در طی روز مسافران را به این جزیره می آورند و باز می گردانند و عده ای نیز شب را در جزیره می مانند. این جزیره نسبتا بزرگ مسیرهای متعددی برای پیاده روی و نواحی زیادی برای برپا کردن چادر و راه انداختن باربکیو دارد ولی فاقد رستوران، هتل و یا فروشگاه است.

در طول مدت اقامت ما در Tobermory ظاهرا ما تنها ایرانی – کانادایی های مقیم شهر بودیم و به نمایندگی از جامعه ایرانیان مقیم کانادا به کشف امکانات شهر سرگرم بودیم. تعداد نسبتا زیاد چینی ها یادآور تعداد اندک ایرانی ها در مقابل این عده از مهاجران به کانادا بود.

برای داونلد کردن کاتالوگ توریستی این شبه جزیره و شهر اینجا کلیک کنید.

برای دیدن تصاویر متعددی که از Tobermory و دریاچه Huron و جزایر متعدد آن گرفته ایم به گالری عکس سر بزنید.

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 3:57 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................