Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Friday, July 29, 2005

آخر هفته طولانی و پر برنامه

این ویکند از کارناوال مفصل Caribana – بزرگترین فستیوال خیابانی در آمریکای شمالی - غافل نشوید! دسته های متعدد از کشورهای لاتین با لباس های فانتزی و موسیقی و رقص و پایکوبی – به سبک این کشورها- در روز شنبه سی ام جولای برنامه راهپیمایی چند کیلومتری خود را در Lakeshore Blvd به انجام می رسانند و روز یکشنبه در کنار دریاچه انتاریو بازار محلی و اجرای نمایش موزیکال خواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و زمان و مکان دقیق برنامه ها، اینجا کلیک کنید.

Fort York

پادگان تاریخی یورک این دوشنبه مراسم رژه و پرچم و شلیک با تفنگ های سرپر Musket و توپ دارند و موزه جالب و دیدنی این پادگان نیز بروی علاقه مندان باز خواهد بود. این پادگان که در سال 1793 ساخته شده در دو یورش نیرو های آمریکایی از شهر یورک – تورنتوی فعلی- دفاع کرده است. در 27 آوریل 1813 این پادگان – بعنوان نگهبان شهر یورک مورد هجوم نیروهای آمریکایی قرار گرفت و پیش از سقوط توانست صدها نفر از نیروهای مهاجم را از پای درآورد و پیشروی آنها ساعت ها به تعویق بیاندازد تا مردم شهر فرصت تخلیه و فرار به سمت نواحی شمالی را بدست آورند. نیروهای آمریکایی در ادامه این عملیت به سمت اتاوا حرکت کرده و پارلمان کانادا را به آتش کشیدند. سپس با فرارسیدن زمستان معروف کانادا مجبور به عقب نشینی شدند.

نیروهای انگلیسی به تلافی این تجاوز و تخریب، در سال بعد، واشنگتن – پایتخت ایالات متحده – را فتح کردند و کاخ ریاست جمهوری آمریکا را به آتش کشیدند.

محوطه و ساختمان های پادگان یورک، بعد از ترمیم، به شکل اصلی خود بخوبی نگهداری شده اند و البسه و اسلحه و تجهیزات و محل زندگی افسران و سربازان حفظ شده است. سالن اصلی غذاخوری و اجتماعات اکنون میزبان جشن ها و گردهمایی ها است و در روزهای آخر هفته – که مراسمی در جریان نیست- عروس و داماد برای گرفتن عکس به این محل می آیند.

مراسم روز دوشنبه، از ساعت ده صبح تا چهار عصر در چند نوبت تکرار خواهند شد. مهمترین بخش این برنامه بازسازی جنگ به سبک متداول آن دوره است که تنها یکبار و در ساعت دو نیم بعد از ظهر انجام خواهد شد. بازیگران نقش سربازان و افسران معمولا پرسنل ارتش کانادا هستند که برای این نمایشات تعلیم دیده اند.

با توجه به آفتابی و احتمالا گرم بودن روز توصیه می شود کلاه و عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب و بطری آب فراموشتان نشود. این پادگان بین خیابان های Bathurst و Strachan واقع شده و نزدیک مکان نمایشگاه ملی کاناداست. پارکینگ آن رایگان است و با TTC نیز قابل دسترس می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مکان و آدرس دقیق به این لینک مراجعه کنید.

ویکند بعدی همین محل میزبان Toronto Festival of Beer با شرکت بیش از 200 تولید کننده خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این لینک مراجعه کنید.

خوش بگذرد!


Link to this log     لینک به این نوشته - 1:53 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................