Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Friday, August 12, 2005

پاسخ به چند سوال مشترک – قسمت دوم

دوستان در مورد تلفن همراه (موبایل) – در اینجا مصطلح به Cell Phone - سوالاتی طرح می کنند که پاسخ به این سوالات در زیر آمده ( دقت کنید که پاسخ سوالات مربوط به استان انتاریو است).

1- آیا گوشی ... به سیستم انتاریو می خورد یا نه؟

تطبیق پذیری یک گوشی یا Handset به فرکانسی که گوشی قادرست با آن ارتباط برقرار کند باز می گردد و اینکه آیا گوشی شما قفل است یا نه. قفل بودن گوشی یعنی اینکه طوری تنظیم شده که قادرست فقط با سرویس دهنده فعلی اش در ایران کار کند و نمی شود SIM کارت یک سرویس دهنده دیگر را تویش گذاشت و با اکانت جدید کار کرد. برای باز کردن قفل گوشی ها می توانید به افراد متخصص اینکار مراجعه کنید و یا در میان نرم افزار های قفل باز کن موجود در بازار به دنبال نسخه ای بگردید که قادر به بازکردن قفل گوشی شماست.

در کانادا سرویس دهنده های مشهور تلفن همراه به همراه فرکانس GSM شان به ترتیب زیر هستند:

Rogers GSM 850 / 1900
Fido GSM 1900
Bell GSM 1900
Telus GSM 1900

2- آیا باید خط تلفن را جدا بخریم؟

شماره تلفن – یا خط اشتراک- برای تلفن همراه رایگان است و پولی از بابت آن نمی پردازید. البته هزینه راه اندازی سرویسی معادل 50 دلار از مشترکان جدید گرفته می شود که شامل تشکیل پرونده و تعیین شماره تلفن و مقداری کارکرد رایگان – در یک تا یکساعت و نیم- می باشد.

پیش شماره سلفون ها در تورنتو 416 بود – مانند تلفن منازل- که با اتمام شماره های آزاد اکنون شماره های جدید با 647 شروع می شوند. این پیش شماره هیچ مزیت یا فرقی از نظر عملکرد با هم ندارند.

3- هزینه های سرویس موبایل چقدر هستند؟ چطور باید مشترک شد؟

خدمات مخابراتی عرضه شده توسط این شرکت ها دایما در تحول و پیشرفت است و بسته به مدل گوشی و نوع سرویس مورد نظر شما، متغیر می باشد. عمده ترین گروهبندی در دریافت سرویس از این شرکت ها را می توان به دو مدل سرویس بدون Plan و سرویس با Plan تقسیم کرد.

سرویس بدون Plan یعنی شما گوشی را دارید – و یا می خرید- و مشترک روش خویش فرمایی می شوید. یعنی هر قدر مصرف کنید به همان اندازه پول می دهید. معمولا با فعال شدن اکانت شما معادل یک تا یک ساعت و نیم سرویس رایگان به شما داده می شود که تا یک ماه – از تاریخ راه اندازی - معتبر خواهد بود. با نزدیک شدن به دقایق آخر رایگان و یا روزهای آخر اعتبار یک ماهه، باید برای اکانت خود Airtime بخرید. یعنی یا با خرید کارت های از پیش پرداخته شده، 10 یا 20 یا 50 دلاری و وارد کردن شماره رمز آنها در تلفن تان و یا از طریق پرداخت با کارت اعتباری، باید مجددا به اعتبار آن بیافزایید. به این ترتیب با افزوده شدن اعتبار جدید، مقدار دقیقه باقیمانده از ماه قبل با مقدار جدید جمع می شود و اعتبار کل اکانت برای یکماه دیگر تمدید می شود. بدیهی است اگر یادتان برود و موعد یکماه رد شود تمام دقایق باقیمانده قبلی از بین می روند و تلفن تا افزودن دقایق جدید، قادر به شماره گیری نخواهد بود. البته شماره های پشتیبانی سرویس دهنده ها (مثلا *46 برای فایدو و یا *611 برای راجرز همچنان فعال و رایگان باقی خواهند ماند).

این سرویس برای مهاجرهایی که بتازگی وارد کانادا شده اند و فاقد کارت اعتباری می باشند تقریبا تنها راه داشتن سلفون است! ضمنا اگر کارکرد سلفون کمی در ماه دارید، این روش می توانید سالانه بین 200 تا 1000 هزار دلار برایتان صرفه جویی کند!

سرویس با Plan یعنی اینکه شماره کارت اعتباری تان را می دهید و عضو یکی از چندین مدل سرویس موجود می شوید. این سرویس ها بر مبنای تعداد دقیقه مجاز برای استفاده در روز و عصر و شب و آخر هفته و اینکه آیا شب ها و/ یا آخر هفته ها رایگان هستند یا خیر، تقسیم بندی می شوند و قیمت های مختلفی دارند. بدیهی است اگر بیشتر از مقدار مجاز هفتگی و یا روزانه خود حرف بزنید تلفن قطع نمی شود بلکه مشمول پرداخت مبلغی جریمه بابت کارکرد مازاد خواهید شد.

مزیت این نوع سرویس، تخفیف ویژه ای است که روی گوشی های دریافت می کنید. بعضی گوشی های ارزانتر را رایگان – و در بعضی موارد دو یا چند گوشی رایگان با شماره های تلفن مجزاء برای مصرف خانواده- به شما پیشنهاد می کنند و بعضی دیگر تخفیف های قابل ملاحظه ای دریافت می کنند. مثلا یک گوشی 900 دلاری در قبال پلن سه ساله به 200 دلار بفروش می رسد.

اگر مصرف تلفن بالایی دارید استفاده از این روش به صرفه تر خواهد بود.

خدمات ارتباط اینترنت و ... در هر دو روش – با تغییراتی- وجود دارند و بسته به توان فنی گوشی مورد نظر متفاوت می باشند.

برای دیدن انواع سرویس های موجود و هزینه مربوط به خدمات هر یک از این شرکت ها روی نام آنها کلیک کنید:

راجرز، فایدو، بل، تلس

ضمنا آنتن دهی سرویس راجرز در انتاریو از بقیه شرکت ها بهتر است.

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 11:00 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................