Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Wednesday, September 07, 2005

بازهم تلفن همراه

ایمیل های متعددی دریافت می کنم که نویسندگانشان نگران این هستند که آیا فلان گوشی به سیستم کانادا می خورد یا نه و آیا قفل گوشی را باید در کانادا باز کرد یا خیر و ...

راستش را بخواهید بهترین کار این است که گوشی و اشتراک خودتان را قبل از راهی شدن به سمت کانادا بفروشید و پولش را دلار کنید و بگذارید توی جیب مبارکتان و بعد که تشریف آوردید اینجا بروید دنبال گرفتن تلفن همراه ( یا بقول اینجا Cell Phone ).

در کانادا مشتری اول و آخر جنسی که می خرید خودتان هستید و جز اتومبیل و خانه، هر چیز دیگری که بخواهید دست دوم بفروشید یا تا ابد روی دستتان می ماند و یا باید مفت بدهیدش برود. پس اگر حال و حوصله دردسر نخوردن سیستم و باز نشدن و قفل و دنگ و فنگ های دیگر را ندارید خودتان را از دست گوشی عزیز راحت کنید و دستتان را بکنید توی جیبتان و بیایید کانادا.

بیاد داشته باشید که در آمریکای شمالی، تلفن همراه چیز ارزان و پیش پا افتاده ای است و به همین علت دست هر موجود جانداری یک گوشی می بینید. گوشی ها هم به نسبت درآمد مردم این ناحیه چندان گران نیستند و با توجه به اینکه خود اشتراک رایگان است و مبلغی بابت خط از ایشان گرفته نمی شود حتی طبقه کارگر هم قادر هستند جدید ترین و بهترین گوشی های مجهز به دوربین فیلم برداری و اینترنت و ... را تهیه کنند و از این نظر هیچ جنبه پز دهی و قیافه گرفتن ندارد. فلذا صرف نظر از اینکه گوشی شما در ایران چقدر گران بوده و چقدر کلاس داشته و چقدر مردم را به کف می انداخته، اینجا پشیزی کلاس و اعتبار برایتان نخواهد آورد.

خرید تلفن همراه و فعال شدن شماره تلفن جدیدتان کلا نیم ساعت طول می کشد! در واقع وقتی که طول می کشد تا گوشی را شارژ کنید جزو زمان از دست رفته محسوب می شود. اگر در تورنتو مقیم شوید پیش شماره 647 – که بعد از اتمام شماره های همراه 416 به مشترکان داده می شود- برایتان انتخاب می شود. بعضی از سرویس دهندگان تلفن همراه به شما امکان می دهند تا سه شماره تلفن برای بقیه هفت رقم مورد نیاز پیشنهاد کنید تا اگر موجود بود یکی را برایتان انتخاب کنند.

دیده ایم که عده ای تلاش می کنند شماره های 416 دست دوم را با کلی دوندگی یا پارتی بازی از طریق نمایندگی های فارسی زبان تهیه کنند. بنظرم این عده هنوز از حال و هوای جایی که قبلا در آن زندگی می کرده اند درنیامده اند و فکر می کنند پیش شماره 416 تلفن تر از بقیه شماره هاست! تنها خاصیت شماره دست دوم این است که چون مدتی در بازار بوده توسط بازاریاب های تلفنی شناسایی شده و بخشی از تماس های تلفنی شما – که برایتان هزینه هم خواهد داشت – از جانب این عده خواهد بود و مدتی را در روز صرف از سر باز کردن آنها خواهید کرد.

ضمنا اگر کارت اعتباری ندارید، به احتمال زیاد به شما اشتراک ماهانه داده نخواهد شد و سرویس کارمزدی – که هر یک از سرویس دهنده آنرا به یک اسم می خوانند، مثلا راجرز به آنها می گوید Pay As You Go یا فایدو می گوید Pre-paid - تنها راه حل تلفن دار شدن شما خواهد بود. این سرویس که در لاگ های قبل راجع به آن صحبت کرده ایم به این شکل کار می کند که شما در ابتدا گوشی مورد نظر خود را می خرید و گوشی به میزان یکساعت صحبت کردن اعتبار در حساب خود دارد. برای ادامه کار باید کارتهایی بخرید که شماره رمز دارند و آنها را از طریق گوشی خود وارد کنید. یعنی شماره رایگان مشخصی را که در کارت نوشته شده بگیرید و به دستورالعملی که برایتان گفته می شود گوش دهید و مرحله به مرحله جلو بروید تا شماره رمز کارت را وارد کنید و اعتبار موجود در کارت را – که می تواند 10 یا 15 یا 20 یا 50 دلار باشد- به اشتراک خود اضافه کنید.

دقت کنید که هر بار این کار را انجام می دهید – بسته به نوع کارت- مدت اعتبار اشتراکتان از یک تا سه ماه – بسته به مبلغ کارت- تمدید می شود و این مدت با هربار وارد شدن کارت ریست می شود و از اول شروع می شود. پس بهتر است کارت بعدی را در آخرین روز اعتبار کارت قبلی وارد کنید تا پول اضافه ندهید. با اضافه شدن کارت جدید، مانده مبلغ کارت قبلی با مبلغ کارت جدید جمع می شود و مجموع این دو مبلغ با مهلت جدید شروع بکار می کند. بیاد داشته باشید که حتی اگر یک دقیقه از مهلت اعتبار کارتی که وارد کرده بودید بگذرد کل مبلغ موجود در حساب تلفن تان باطل شده و می پرد. ضمنا اگر ظرف مدت مشخصی بعد از به سر رسیدن مهلت اعتبار اشتراکتان اقدام به وارد کردن کارت جدید نکنید، شماره تلفن تان غیر فعال می شود و برای راه اندازی مجدد آن باید مبلغی بابت جریمه بدهید.

اگر بعد از گرفتن کارت اعتباری مایل باشید می توانید نوع اشتراکتان را از روش کارمزدی به روش آبونمان تغییر دهید. روش آبونمان برای کسانی خوب است که یا مصرف مکالمه شان بالاست و روش کارتی برایشان گران در می آید و یا هوش و حواس درست و حسابی ندارند و چپ و راست اعتبارشان باطل می شود و پولشان می پرد! اما اگر مصرف مکالمه تان کم است – یعنی صرفا برای امور ضروری از آن استفاده می کنید- روش کارمزدی در سال بیش از 200 دلار برایتان صرفه جویی خواهد کرد زیرا سیستم آبونمان – که از یک هزینه پایه شروع می شود و با اضافه شدن خدمات Caller ID و Answering Machine و ... اضافه می شود – سرویس ارزانی نیست و می تواند چند برابر هزینه سرویس کارمزدی شود. پس قبل از هر گونه اقدام به دقت تمام هزینه ها را درآورید و برآورد کنید و بعد نوع اشتراک را تغییر دهید. تغییر نوع اشتراک معمولا یکطرفه است و غیر قابل بازگشت.

ضمنا از نظر آنتن دهی سرویس Rogers از بقیه سرویس ها بهتر است. اگر دسترسی به اینترنت دارید می توانید گوشی های موجود در هر یک از سرویس دهنده ها شناسایی کنید و روی اینترنت در مورد مزایا و معایب هر یک تحقیق کنید. مثلا اینکه عمر باطری شارژ شده کدامشان بیشتر است، کدامشان آنتن دهی بهتری دارد و ...

موفق باشید


Link to this log     لینک به این نوشته - 2:06 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................