Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Thursday, January 19, 2006

چند خبر فشار داده شده (فشرده!)

کمبود نیروی کار در آلبرتا

اخبار گفت که استان آلبرتا – که اخیرا سود کلانی از محل گرانی نفت برده- شروع به توسعه جدی صنایع و شهر هایش کرده و برای این منظور نیاز به نیروی کار دارد. سطح حقوق را هم بالا برده اند و تسهیلات ویژه ای برای علاقه مندان قائل می شوند. دوستان می توانند خودشان پیگیری کنند.

لطفا در این مورد با ایمیل از من هیچ سوالی نپرسید! من هر گونه ارتباط با آلبرتا را همینجا رسما تکذیب می کنم و بدلیل نداشتن اطلاعات بیشتر در مورد این استان از دادن هر گونه پاسخ معذورم!

ضمنا گویا ذخایر نفت کانادا از نظر میزان نفت موجود، مقام دوم را در دنیا دارند که بدلیل سختی استخراج و گرانی پروسه مربوطه در حال حاضر صرفه اقتصادی برای استخراج در ظرفیت تولید کشورهایی مثل ایران و عربستان سعودی ندارند ولی با گرانتر شدن نفت کم کم دارند به صرفه نزدیک تر می شوند و سرمایه گزاری های لازمه از الان در حال پیشروی است.


افزایش ازدواج وسط زمستان

بنظر می رسد که رو شدن آخرین دسته گل به آب داده حزب لیبرال حسابی به ضررشان تمام شده و بخشی از رای مردم را از آنها گرفته و بین احزاب Conservative و NDP توزیع کرده. به این ترتیب در حال حاضر محافظه کارها در صدر جدول جای گرفته اند و لیبرال افتاده اند پشت سرشان.

از ترس روی کار آمدن محافظه کارها و لغو اجازه ازدواج همجنس گرایان، خیل بزرگی از آنها برای ثبت ازدواجشان راه افتاده اند و وسط سرما دارند مزدوج می شوند. هارپر – رهبر حزب محافظه کار که ماه پیش می خواست جلوی دوربین بزند زیر گریه، حالا لپش گل انداخته و کبکش خروس می خواند.

تقویت ارتش کانادا

محافظه کاران وعده داده اند که می خواهد قلک لیبرال ها را بشکند و به مردم بخشودگی مالیاتی بدهد. مقداری پول این ور و آنور خرج کند و دستی هم به سر روی ارتش بکشد. تقویت ارتش کانادا فکر بدی نیست چون جدیدا یکی دو مورد تخلف مرزی از طرف نروژ – در مرز گرین لند – و از طرف آمریکا – در آبهای قطبی کانادا- در حال التهاب است و اگر وضع همینطور پیش برود بقیه هم دم در می آورد و شاخ می شوند.

اشکال در این جاست که وقتی ارتش یک کشور قوی شد باید جایی بکارش بگیرند. آنوقت با توجه به اینکه محافظه کاران کانادا با جمهوریخواه های آمریکا پسر عمو هستند، ممکن است سر و کله ارتش کانادا در کنار آمریکا و در عملیات نظامی آینده ظاهر شود که به معنی به کشتن دادن بچه های مردم به قیمت خود شیرینی برای آمریکا خواهد بود.

البته اینطور که از آمار فعلی برمی آید، محافظه کاران نخواهند توانست اکثریت مطلق را بدست بیاورند و ما دوباره شاهد تشکیل یک دولت اقلیت و فستیوال بعدی موش و گربه بازی بین احزاب در پارلمان خواهیم بود و حالا نوبت لیبرال ها و ان دی پی هاست که بیافتند به جان دولت و نگذراند برنامه هایش را عملی کند.

مهاجر بی زبان و دستگاه زبان دان

دستگاههایی در بیمارستان های انتاریو در حال نصب هستند که به پزشکان کمک می کنند با بیمارانی که قادر به تکلم به انگلیسی نیستند و نیاز به تشخیص و درمان دارند ارتباط برقرار کنند. این دستگاهها – قادرند به 150 زبان زنده و مرده دنیا- از بیماران بپرسند که چه علایمی دارند و معادل انگلیسی آن را به دکتر بگویند. این سرویس قبلا به صورت تلفنی در دسترس بیمارستان ها بود و دقیقه ای 4.5 دلار هزینه داشت.

دانشگاه و تی تی سی

تی تی سی – سرویس حمل و نقل شهری تورنتو – در حال مذاکره با مدارس و دانشگاههاست تا هزینه کارت اشتراک استفاده نامحدود از سرویس را با هزینه های تحصیلی مخلوط کند و در شهریه دانشجو ها و دانش آموزان بگنجاند. اینکه چرا و به چه دردی می خورد باشد برای بعد که معلوم شد این مذاکرات به کجا خواهد رسید.

مستی و گرفتاری

دادگاه عالی کانادا در حال بررسی لایحه ایست که در صورت تصویب شدن صاحبان مهمانی هایی را که مهمانانش مست و پاتیل پشت فرمان نشسته اند و سر از بالای درخت درآورنده یا عابر پیاده بدبختی را فرستاده اند بالای درخت، شریک جرم خواهد شناخت و در پرداخت خسارت و یا تشریف بردن به زندان با هم سهیم خواهند بود.

این لایحه می تواند منجر به تغییر قابل ملاحظه ای در روال مهمانی بشود. یکی از بدترین نمونه های این موارد در مهمانی های شب سال نو اتفاق می افتد که از طرف شرکت ها برای پرسنل داده می شود و مشروب رایگان و فراوانی در اختیار آنها قرار می گیرند.

احتمالا بعد از تصویب این لایحه، مهمانی های کانادایی شبیه عروسی های زن و مرد جدا در تهران خواهند شد – که تنها فرقشان با مجلس ختم، رنگ روبان سبد های گلشان است!.

لابد مهمانان هم ملزم به تحویل سوئیچ اتومبیل در بدو ورد و پاس کردن تست تنفسی الکل در آخر مهمانی برای پس گرفتن آنها خواهند بود. هر چند که این موضوع از کشته و زخمی شدن عابران پیاده و راننده های زیادی جلوگیری خواهد کرد.

انرژی هسته ای

ضمنا گفتگو های مربوط افزایش رآکتور های هسته ای انتاریو شروع شده است و مشغول جمع کردن نظرات موافق و مخالف از مردم هستند تا زودتر تکلیف طرح را معلوم کنند و اگر به تصویب رسید هر چه زودتر دست به کار شوند.

ایام خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 10:51 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................