Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Monday, February 27, 2006



المپیک زمستانی و کانادا

دیروز مسابقات المپیک زمستانی سال 2006 در شهر تورینوی ایتالیا در حالی پایان یافت که کانادا با 24 مدال رکوردهای قبلی اش را در تعداد مدالهای بدست آمده در المپیک زمستانی شکست.

تیم المپیک زمستانی کانادا از نظر تعداد مدال به مقام سوم جهان دست پیدا کرد (که در رده بندی امتیازی در جایگاه پنجم جای گرفت). ایالات متحده آمریکا – با جمعیتی معادل 9 برابر کانادا و تیم المپیکی به اندازه نفرات یک گردان- با تنها یک مدال بیشتر به رتبه دوم جهان رسید.

خانم های ورزشکار تیم کانادا هم امسال بیشترین سهم را در بدست آوردن مدالها داشتند و در بعضی مواد دو مدال را همزمان بدست آوردند ( اسکیت سرعتی 5000 متر) و بعضی نیز تا پنج مدال بدست آوردند (سیندی کلاسن برنده یک طلا، دو نقره و دو برنز!).

برابری واقعی امکانات ورزشی برای خانم ها و آقایان و گرایش کمتر خانم ها به ورزش حرفه ای باعث تمرکز بهتر و بیشتر آنها و پیشی گرفتن از آقایان شد.

نکته قابل توجهی که در این مسابقات اتفاق افتاد خیط شدن شدید تیم اسکیت انفرادی زنان آمریکا با شکست ابرقهرمان اسکیت انفرادی آمریکا – ساشا کوهن- در مقابل ورزشکاری گمنام از ژاپن بود.

ساشا کوهن، که گزارشگران کانال های آمریکایی از موقع مراسم افتتاحیه تا خود زمان مسابقه اسکیت انفرادی مشغول تعریف از توان تخصصی و خارق العاده قهرمان خود بودند و تا توانستند قمپز در کردند و شو دادند، عروس تعریفی از آب درآمد!

برایش محل اسکیت جداگانه ای بدور از بقیه ورزشکاران گرفتند که مثلا حواسش پرت نشود و اجازه هیچ مصاحبه ای را با او به آژانس های خبری ندادند که مثلا تمرکزش بهم نریزد و در تمام مدتی که بقیه داشتند مسابقه می دادند او بدور از پیست مشغول گوش دادن به iPod اش بود که حتی نشنود بلندگو دارد چه می گوید تا مثلا روحیه اش خراب نشود. آن وقت موقع گرم کردن پیش از مسابقه – که نه استرسی در کار است و نه سرعت و یا خستگی ای وجود دارد – دو بار زمین خورد و همین زمین خوردن را هم حین مسابقه تکرار کرد – البته کمی بدتر، یعنی قشنگ ولو شد روی زمین!- و با وجود برتری تکنیکی خوبش بخاطر همین گند مکرری که زد از رسیدن به طلا باز ماند و جای خود را به اسکیت بازی ژاپنی داد که بدون هیچ تشریفات و تبلیغات و شرایط ویژه ای، کاری عالی ارائه داد و نتیجه عالی هم گرفت!

جالب اینکه این تنها مدال ژاپن در کل المپیک زمستانی امسال بود!

کانادا میزبان المپیک زمستانی بعدی – یعنی 2010 – در شهر ونکوور (استان بریتیش کلمبیا) خواهد بود و امید های مدال آور این مجموعه از همین الان دارند روی رسیدن به درجه جهانی تلاش می کنند. برای همه آنها آروزی موفقیت داریم.

ایام خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 1:44 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................