Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Wednesday, March 22, 2006

چند تا عیدی

چند تا نکته و خبر جالب دارم براتون که بعنوان عیدی از تهرانتویی پذیرا باشید:


1. اداره مهاجرت اعلام کرد که هزینه صدور ویزای اقامت دائم ( همون Right of Landing Fee) معروف که 975 دلار بود رو نصف خواهد کرد. یعنی اگر هنوز پروندتون به مرحله صدور ویزا نرسیده، نفری 487 دلار میگذارید تو جیبتون! چه کارهایی میشه با این پول کرد؟ بگذارید نگاه کنیم:

- میشه تقریبا پنج ماه باهاش از سرویس حمل و نقل شهری تورنتو – تی تی سی – استفاده کرد.
- میشه باهاش هزینه چهار ماه خورد و خوراک یک نفر را براحتی پوشش داد (به حساب سر انگشتی میشه باهاش نزدیک به 50 کیلو گوشت خرید!)
- میشه باهاش سرتاپای یک مهاجر تازه آمده را برای زمستان تجهیز کرد (بوت و شلوار و پلور و کاپشن و شالگردن و کلاه و دستکش پشمی).
- میشه دو دست کت و شلوار مرتب برای مصاحبه کاری خرید (احتمالا پول یک پیراهن سفید یقه دار و یک کراوات خوش طرح هم از توش در میاد).
- میشه باهاش 40 بار رفت سینما.
- میشه باهاش یک میز کامیپوتر – با کتابخانه کوچک – و یک مونیتور خوب خرید.
- میشه باهاش از خیابان کندی یک دست مبل و کاناپه و میز ارزان قیمت خرید.

و هزار مدل دیگه!



2. بابا ملت !!! این استان آلبرتا داره از فرط کمبود نیروی کار دو دستی می کوبه توی کله خودش!

دیشب یک برنامه یکساعته در تلویزیون نشان دادند که همه اش بحث در مورد کمبود نیروی کار، رقابت صاحبکاران برای جذب نیروی کار، افزایش حقوق و اضافه کردن انواع پاداش، تسهیلات برای ویزای کاری آلبرتا، و برنامه های توسعه این استان بود. خلاصه اش اینه:

- این استان همین الان نزدیک به 60 هزار نیروی کار – در هر زمینه ای فکرش را بکنید: از گارسون تا کارمند بانک، تکنیسین، مهندس و ...- کمبود داره و طبق آماری که ارائه دادن تا پنج سال دیگه تعداد فرصت های شغلی جدید این استان به 200 هزار تا خواهد رسید.

نکته! اگر خانوادگی مهاجرت کنید، برای تمام افراد خانواده – حتی بچه محصل دبیرستانی- کار پیدا می شه.

- در و دیوار تمام واحد های صنفی و ادارات و موسسات رو آگهی استخدام برداشته.

- کار به جایی رسیده که بعضی رستوران ها برای جلب نیروی کار به هر یک از پرسنل که لااقل سه ماه پیششون بمونن نفری 500 دلار جایزه میده و به اونهایی که لااقل یکسال بمونن سفر تفریحی مکزیک جایزه میدن! تازه این مال گارسون رستورانه! یک شرکت حمل و نقل جایزه سه ماهه رو کرده 1500 دلار. خیلی هاشون هم حقوق ها رو تا 20 درصد اضافه کرده اند.

- دارند گر و گر ویزای کار صادر می کنن. استان آلبرتا هم شرایط ویزای کار رو آسون کرده و طرح هایی در دست تهیه داره تا تسهیلاتی برای دادن ویزای اقامت دائم به دارندگان این ویزاهای کاری بده.

- سال گذشته استان شش میلیون نفری آلبرتا بیش از 100 میلیارد دلار اضافه درآمد نفتی داشته و میخواد همه اش رو سرمایه گذاری کنه.

برای خیلی ها این همون فرصت طلایی ای است که دنبالش می گشتند!

خودتون تحقیق کنین و تا می تونین بیخودی پول دست این کلاهبردار های بظاهر وکیل که ازتون تا 20 هزار دلار می گیرن و مثلا براتون کار پیدا می کنند ندهید – یا تا جائیکه جا داره پول کمتری بدین!- آلبرتا شدیدا دچار کمبود نیروی کاره. روش تحقیق کنین. مکاتبه کنین. اطلاعات گیر بیارین. شاید این چند تا سایت برای شروع بد نباشه:

jobbank.gc.ca

alis.gov.ab.ca

albertajobs

calgary.ca

calgaryjobs

این هم برای کاریابی نوجوان ها وقتی آمدند اینجا

nextsteps

این هم سایت رسمی دولت استان آلبرتا

gov.ab.ca

این هم مقداری اطلاعات در مورد این استان

travelalberta

هزینه زندگی تو آلبرتا از انتاریو کمتره. دارای یکی از حاضلخیر ترین خاکهای کره زمینه. سرشار از معادن و ذخایر زیرزمینی و نفته و آب شیرین بسیار داره. مرکز این استان شهر Edmonton و شهر مهم دیگرش Calgary هست.

اسکی، گلف، ماهیگیری ، پیاده روی و کمپینگ از مهمترین سرگرمی های مردم این استان است.

زمستان هایش از انتاریو سرد تر است و بارش برف قابل ملاحظه ای دارد. البته زندگی مردم بخاطر بارش برف بند نمی آید و شهرداری ها برای برف روبی کاملا مجهز هستند.

بجنبین تا چینی ها و هندی ها و پاکستانی ها براتون پرش نکردن!

یک خاطره:

یادم هست که در سال 1366 به اتفاق پدرم رفتیم به دیدن دوستش که داشت برای همیشه به استرالیا می رفت. آن موقع متوجه شدم که استرالیا برای جبران کمبود نیروی کار اداری اش شرایط صدور ویزای کاری را برای پرسنل اداری – خصوصا پرسنل مالی- آسان کرده و تسهیلات اقامتی هم به ایشان می دهد. تا جائیکه یادم می آید در تهران عده زیادی از پرسنل حسابداری ورزیده و باسواد چمدانشان را بستند و به اتفاق خانواده راهی شدند.

این موقعیت جدید، تقریبا بیست سال بعد از آن روز، یادآور همان فرصت گروهی است.

ضمنا من اطلاعاتم در این مورد همینی بود که نوشتم. لطفا برام ایمیل در این مورد نفرستین چون چیز بیشتری ندارم که اضافه کنم!


دو خبر کم اهمیت تر هم دارم

3- شرکت حمل و نقل شهری تورنتو – تی تی سی – داره با Google کار مشترکی ارائه میده که از این به بعد وقتی نقشه مقصدتون را با Google Maps پیدا کردید، راه رسیدن به اون محل رو از طریق تی تی سی هم به شما نشون بده. اینطوری مجبور نیستید خودتون کشفش کنین!

4. سایت Kijiji مشابه ebay ی معروفه و تمرکز در کاناداست. برای هر استان و هر شهر هم گروه جداگانه ای داره و مردم برای خرید و فروش اجناسشون – از سنجاق سر بگیرید بروید تا اتومبیل و ... – در اون آگهی می گذارند.

اگر هنوز به کانادا نیامده اید، می توانید از طریق این سایت در مورد قیمت اجناس آمار بگیرید، و اگر الان در کانادا هستید می توانید دنبال اجناس مورد نظرتان بگردید. البته بدیهی است که کسی اتومبیل را از روی اینترنت نمی خرد ولی می توانید در صورت علاقه با فروشنده تماس بگیرید و برای بازدید اتومبیل – و حتی بردنش نزد کارشناس معاینه فنی – قرار بگذارید.

سال نو بیشتر مبارک!


Link to this log     لینک به این نوشته - 10:48 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................