Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Wednesday, March 01, 2006

چند نکته شیرین! و یک نکته ای قهوه ای!

در یکی از برنامه های اخیر20/20 که معمولا هر از گاهی روی مسائل جالب اجتماعی دست می گذارد، گزارشی تحقیقی در مورد مساله شکر و انواع شکر و اثرات آن ارائه شده بود. چند نکته جالب توجه که به آن اشاره شد عبارت بودند از اینکه:

1. شکر قهوه ای – brown sugar – که در کافی شاپ ها طرفدار زیادی پیدا کرده اند و مردم به هوای طبیعی تر بودن و سالم تر بودنش گرایش زیادی به آن پیدا کرده اند، عملا هیچ مزیت قابل ملاحظه ای نسبت به شکر سفید ندارد و مواد معدنی و خاص قابل داری که بدردی بخورد در آن نیست. آهن موجود در آن هم بسیار اندک است. (آنقدر کم است که برای اینکه معادل آهن موجود در یک برش نان گندم کامل بشود باید 14 قاشق آن را در قهوه یا چای خود بریزید!). شکر قهوه ای در واقع رنگش فرق دارد و کمی غلظت شیرینی اش بیشتر است و دیگر هیچ.

اگر دنبال احتراز از خوردن شکر ناسالم هستید باید راه دیگری پیدا کنید. یعنی یا باید شیرین کننده های مصنوعی استفاده کنید – که پشت سر مصرف زیادی آنها هم حرف و حدیث هایی گفته می شود که هنوز هیچ کدامشان ثابت نشده اند – و یا بروید سراغ عسل و خرما و توت خشک و نظایرهم. که هر چند سالم تر از شکر سفید (ساکاروز) هستند، ولی مشکل کالری بالایشان همچنان سر جایش هست (چون به هر صورت ماده قندی هستند – گلوکز).

2. این تصور والدین که بچه با خوردن شکر آمپرشان بالا می زند و به اصطلاح هایپر می شود نادرست است. آزمایشات روی کودکان نشان داده که وجود شکر – حتی به مقدار زیاد – هیچ اثری در هورمون های خون بچه ها و رفتار ایشان ندارد. اینکه بنظر می رسد وقتی بچه ها در مهمانی ها دور از چشم والدین خود را به خمره شکلات و شیرینی و آب و نبات می زنند، عقلشان زایل می شود و نمی توانند سرجای خود مرتب بنشینند هیچ ربطی به شکر ندارد.

بچه ها در واقع با دیدن همدیگر تهییج می شوند و شر و شور پیدا می کنند و بی خوابی بچه در شب مهمانی نیز مدیون کافئین موجود در شکلات هایی است که پشت سر هم می فرستند بالا.

یک تحقیق جالب دیگر نیز انجام شده بود در مورد اینکه آیا قهوه ها هر چه گرانتر باشند عطر و طعم بهتری دارند یا نه. گروهی داوطلب از مردم کوچه و خیابان و چند کارشناس قهوه از شرکت های قهوه سازی معروف در این آزمون شرکت کردند و بعد از تست های متعدد معلوم شد:

خوب بودن طعم و مزه قهوه شدیدا وابسته به ذائقه هر شخص داشته و کاملا سلیقه ای است و هر کس باید خودش قهوه ای را که به نظرش خوش طعم می آید پیدا کرده و از آن لذت ببرد. در واقع قهوه مانند غذای مورد علاقه شما کاملا بستگی به ذائقه شما دارد و تنها شما می توانید مناسب ترین نوع و مارک را برای خود انتخاب کنید که این انتخاب می تواند قهوه ای گران یا متوسط قیمت و یا ارزان قیمت باشد. (در واقع بعضی مواقع مردم بخاطر تبلیغات و یا با کلاس قلمداد شدن یک مارک و یا تحت فشار گروهی که مصرف کننده مارک خاصی هستند اقدام به مصرف آن مارک می کنند بدون اینکه واقعا به اندازه بقیه از آنها لذت ببرند!)

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 9:15 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................