Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Tuesday, March 14, 2006

یک سایت خوب برای کسب اطلاع پیرامون مهاجرت به انتاریو

دولت انتاریو از هفته پیش سایت جدیدی راه انداخته که هدفش اطلاع رسانی در مورد مهاجرت به انتاریو است.

در این سایت می توانید از اولین قدم برای مهاجرت یعنی کسب اطلاع در مورد جایی که می خواهید به آن مهاجرت کنید شروع کنید و بعد در مورد پروسه مهاجرت اطلاعت بدست آورید و در نهایت در مورد نحوه و روش زندگی در این استان، تحصیل خود و فرزندانتان، کاریابی، و بسیاری از جنبه های دیگر زندگی بیاموزید.

راستی!

این دوست مهاجر – نسبتا تازه وارد- ما از من خواست که به شما پیام برسانم و "نصیحتتان" کنم که توصیه های تهرانتویی را در مورد زبان انگلیسی جدی بگیرند و به شوخی برگزار نکنید. از من خواست به شما بگویم که اگر به حرف تهرانتویی گوش کرده بود و انگلیسی اش را آنطور که تهرانتویی گفته بود بطرزی "بلبل گونه" تقویت کرده بود و نیز تافلش را هم در ایران خوانده بود و گرفته بود – این را من قبلا توصیه نکرده بودم! ولی نتیجه گیری خوبی است - ، الان پنج ماه آزگار از وقتش صرف اینکار نمی شد!

من به این دوستم پاسخ دادم که مشکل مخاطبان فارسی زبان من این نیست که همان دفعه اول متوجه منظور من نشده اند. مشکل ایشان این است که از بس توی هر رسانه و مدرسه و دانشگاه و تاکسی و بقالی و منزل عمو جان و خانه خاله جان و هر جایی که می روند و هر کاری که می کنند، "نصیحت و اندرز" شنیده اند و می شنوند، گوش و ذهنشان نسبت به جذب توصیه و نصیحت کاملا بی حس شده و از کار افتاده.

در واقع این بذل و بخشش رایگان "نصیحت و اندرز" چنان در فرهنگ ادبیات ایران ریشه دوانیده که دیوان اشعار هر شاعری را باز کنید پر است از "پند" و "اندرز".

مکانیزم مغز و اعصاب انسان هم به این شکل عمل می کند که هر چیزی زیاد اتفاق افتاد و همیشه در دسترس بود، نسبت به آن بی تفاوت و کرخ می شود. مثلا اگر در جایی بوی عطر و ادکلن بیاید فقط در همان چند دقیقه اول قابل استشمام است و بعد چنان آدم نسبت به آن بی تفاوت می شود که انگار از اول نبوده.

البته من اصلا به این عبارت که می گوید: "در خانه اگر کس است، یک حرف بس است!" معتقد نیستم. آن ضبط صوت است که اگر در خانه باشد آنوقت یک حرف بس است. فراموشکاری و پشت گوش اندازی و سیستم در و دروازه در بخش شنوایی، جزء جدایی ناپذیر طبیعت ماست. اینکه چطور مرتب به خودتان یادآوری کنید و گهگاه چک کنید ببینید کجای برنامه هستید، البته هنری است که زودتر یاد گرفتنش بهتر است!

موفق باشید


Link to this log     لینک به این نوشته - 12:27 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................