Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Tuesday, May 23, 2006

کانادا در بیست روزی که گذشت

خبر زیادی نبود. دولت محافظه کار در رای گیری در پارلمان کانادا طرح خود را برای تمدید حضور نظامی کانادا در افغانستان به مدت دو سال تصویب کرد.

به این ترتیب ارتش کانادا – که بدلیل شرکت نکردن کانادا در عملیت خطرناک نظامی در سی سال گذشته- انتخاب خوبی برای افراد فاقد تحصیلات بالای دیپلم بود و راه خوبی بود برای بدست آوردن شغلی دایمی با پرداخت خوب و بیمه عالی و امکان ادامه تحصیل، دارد کم کم از ظاهر آسان و بی دردسر و پر منفعتش خارج می شود و مردم دارند درمی یابند که ارتش فقط برای ورزش و تیراندازی و اردو و مسافرت خارج رفتن نیست و سرباز کسی است که در کنار حقوق و مزایا ممکن است زخمی و یا کشته هم بشود.

البته روی همرفته برنامه های تقویت نظامی کانادا که در دستور کار دولت محافظه کار کاناداست موجب افزایش بودجه رفاهی و آموزشی نظامیان و خانواده های ایشان خواهد شد و نیز ارتش کانادا را از وضعیت تشریفاتی و رو به پسروی دهه گذشته بیرون خواهد آورد و مقداری به آن رنگ و بو خواهد داد. به همین دلیل هم بنظر می رسد نظامی ها از این حزب راضی هستند و علیرغم طولانی تر شدن حضور کانادا در افغانستان شکایتی ندارند.

خبر دیگر اینکه هوا هنوز با زمستان قایم باشک بازی می کند و درجه هوا در چند روز گذشته صبح ها تک رقمی بوده و سردی هوا مانع از تفریح مردم در فضای باز شده. این سرد ترین ماه May در بیست سال اخیر گزارش شده است.

یک خبر نه چندان مربوط دیگر اینکه

در این چند روز آخرین بازمانده آمریکایی فاجعه غرق کشتی تایتانیک در سن 99 سالگی چشم از جهان فروبست. او که در این فاجعه پدر و دو برادرش را از دست داده بود، در هنگام غرق کشتی تنها 5 سال داشت و آخرین شاهد زنده ای بود که صحنه غرق شدن را به چشم دیده بود و بخاطر می آورد.

کشتی تایتانیک در اولین سفر دریایی اش در شب 10 آوریل سال 1912 غرق شد. در این فاجعه 1500 نفر از سرنشینان این کشتی جان خود را از دست دادند.

لاشه این کشتی در سال 1985 برای اولین بار توسط تیم تحقیقاتی اقیانوس شناس معروف دکتر رابرت بالارد کشف شد و در طی بیست سال گذشته گروه های تحقیقاتی علمی متعددی از این محل بازدید کرده اند و پیشرفت های فنی امکان استفاده از انواع زیردریایی های تحقیقاتی و ربات های کنترل شوند از راه دور را برای بررسی بهتر این محل فراهم آورده است.

نکته قابل توجه این است که تحقیقات جدید فرضیه غرق شدن تایتانیک توسط برخورد به کوه یخ را زیر سوال برده است. از بررسی بقایای کشتی اینطور بنظر می رسد که منطقه صدمه دیده بخاطر برخورد با یخ بقدر کافی برای غرق تایتانیک بزرگ نبوده است.

اغلب مسافران تا قبل رسیدن به ساحل و شنیدن فرضیاتی مبنی بر احتمال برخورد تایتانیک با کوه یخ اصلا چنین نظری در مورد غرق کشتی نداشتند و بجز عده معدودی از خدمه، بقیه از برخورد با کوه یخ که سه ساعت پیش از غرق شدن تایتانیک رخداده بود بی خبر بودند.

اما همگی انفجار مهیبی در سمت راست کشتی را بخاطر می آورند که متعاقب آن آب با شدت وارد طبقات پایینی کشتی شده بود و منجر به غرق سریع السیر کشتی گردیده بود.

تا مدتها تصور می شد بعد از برخورد با کوه یخ آب سرد دریا وارد بخشی از کوره های موتورخانه گردیده و برخورد آب سرد با بدنه داغ کوره های ذغال سنگ باعث بروز صدای انفجاری شده که سرنشینان شنیده بودند. در حالیکه اکنون اعتقاد براین است که با بسته شدن درهای مخازنی که دیوارشان زخم برداشته بوده امکان رسیدن آب سرد به کوره ها وجود نداشته و حتی درصورت بروز انفجار در یکی از کوره های خیس شده، انفجار نمی توانسته کشتی را غرق کند.

یکی از کشتی هایی که پیشتر از تایتانیک در همان مسیر در حال تردد بوده اند، یکساعت قبل از بروز انفجار متوجه یک شی فلزی براق در فاصله یک مایلی شده که در آب شناور و در حال حرکت بوده.

سال بعد در همین مسیر یک کشتی بزرگ باری انگلیسی با انفجاری ناشناخته غرق گردید.

اما نظریه مورد بررسی در این مورد:

بعد شکست متحدین در جنگ اول جهانی، اسنادی از ایستگاههای زیردریایی های آلمانی بدست آمد که ثابت می کرد کشتی باری ایکه در سال بعد در همین مسیر غرق شده قربانی حمله یک زیردریایی آلمانی گردیده و انفجار مربوط به برخورد اژدر با این کشتی بوده است. ظاهرا ناوگان زیردریایی آلمان کوچکترین مشکل اخلاقی با موضوع غرق کردن کشتی های غیرنظامی نداشته است و مدتها قبل از شروع رسمی جنگ اول جهانی برای صدمه زدن به انگلستان سرگرم غرق کردن کشتی های این کشور بوده است.

غرق تایید شده دهها کشتی باری و مسافربری دیگر انگلیسی و آمریکایی در خلال جنگ های اول شاهد دیگری بر این ادعاست.

اکنون با متزلزل شدن نظریه انفجار کوره و غرق تایتانیک بخاطر آن، احتمال برخورد اژدر با بدنه کشتی و زیردریایی بودن آن شی فلزی شناور که یکساعت پیش از انفجار در آبهای منطقه دیده شده مطرح گردیده و تحقیقات بیشتر در این مورد ادامه دارد.

خواهر دوقلوی تایتانیک بنام بریتانیک – که یک کشتی صلیب سرخ بود و بیمارستان متحرک بشمار می رفت - در 21 نوامبر 1916 و در گرما گرم جنگ اول جهانی توسط زیردریایی های آلمانی در دریای مدیترانه غرق گردید.

زیردریایی آلمانی شناسایی شده در این حمله U73 است.

لازم به ذکر است که بقایای تایتانیک در عمق دو مایلی و در کف اقیانوس اطلس قرار دارد که دو برابر عمیق تر از پایین ترین عمقی است که زیردریایی های نظامی قادر به تحمل آن هستند. تنها تعداد معدودی از زیردریایی ها تحقیقاتی در دنیا قادر به تحمل فشار آب در این عمق - یعنی 4200 تن بر متر مربع – می باشند و بودجه تحقیقاتی زیادی برای کاربرد و نگهداری آنها نیاز است.

دمای آب در این عمق نزدیک به صفر است و نور خورشید هرگز به این اعماق نمی رسد.


موفق باشید


Link to this log     لینک به این نوشته - 1:45 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................