Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Wednesday, October 04, 2006

333 و ویزای توریستی!

اولا این سیصد و سی و سومین لاگ این وبلاگ است (بزنید به تخته! میشه از قراری سالی 110 تا لاگ یعنی هفته ای تقریبا دو تا) و من می خواستم یک موضوع فکاهی یا سرگرمی پیدا کنم برای این لاگ، اما دیدم کمک به علاقه مندان خودش بهترین لاگ است. برای همین هم در مورد دعوت نامه دادن برای والدین و احیانا خواهر و برادر جهت ویزای توریستی نوشتم:

باید یک نامه خطاب به سفارت کانادا در تهران بنویسید و خودتان را معرفی کنید و بگویید که شما – و ترجیحا همسر شما نیز- مادر و پدر و خواهر و برادر (با نام و نام خانوداگی درست مثل پاسپورت هایشان و طبعا با املایی مشابه نام خانودگی خودتان – یعنی اگر نام خانودگی پدر و برادر و خواهرتان در پاسپورت به انگلیسی دقیقا عین مال شما در پاسپورتتان نیست باید بروند اداره گذرنامه و بخواهند که در بخش توضیحات گذرنامه این ایراد را اصلاح کرده و دیکته صحیحش را درج کنند) را دعوت می کنید که در زمستان امسال (یا هر وقت و طول مدت که مد نظر شماست که بهر صورت نمی تواند ابتدا به ساکن از شش ماه بیشتر باشد) به منزل شما در کانادا بیایند و شما تمام هزینه های مربوط به طول اقامت ایشان را تقبل می کنید.

حالا این نامه را چاپ و امضاء کنید و یک برگ فتوکپی از پشت و روی کارت اقامت دایم یا کارت سیتیزنشیپ خود و همسرتان هم به آن ضمیمه کنید. بعد اصل فرم T4 (اظهارنامه مالیاتی سال قبل، که نشان دهد درآمد کافی سالانه برای دعوت کردن مهمان دارید) را هم به این مجموعه اضافه کنید. اگر دلتان نمی خواهد کپی خودتان را بفرستید از روی تلفن تماسی که رویش نوشته شده با اداره مالیات تماس بگیرید و از ایشان بخواهید یک کپی دیگر برایتان بفرستند.

دقت کنید که این سند را نباید فتوکپی بگیرید چون فقط اصلش مورد قبول است و اصل آن هم مثل کاغذ اسکناس دارای علایم شناسایی مخصوص است و در تار و پودش نخ مخصوص دارد.

اگر درآمدتان کافی نباشد، آنوقت باید والیدینتان با سفارت موضوع مالی را حل کنند (احتمالا ثابت کنند که دارند بقدر کافی پول می برند).

حالا این ها را برای والدین تان بفرستید و ایشان باید به همراه گذرنامه هایشان ببرند به باجه سفارت کانادا در تهران و وقت مصاحبه درخواست کنند. که بسته به ترافیک چیزی نزدیک یکماه طول می کشد.

روز مصاحبه بد نیست سند خانه و ماشین و ملک و این چیزهایی که نشان می دهد امکان برگشتنشان از ماندشان در کانادا بیشتر است را هم با خود ببرند. رسمی و مرتب بروند ولی زیاده روی در قر و فر نکنند. (کت شلوار مرتب، ترجیحا با کراوات برای آقایان و لباس اداری مرتب – کت و دامن و یا کت و شلوار برای خانم ها توصیه می شود، هر چند ضروری نیستند.)

ضمنا احتمال دادن ویزا به افراد مجرد زیر 35 سال تقریبا صفر است. بنا بر این اگر خیال دارید برادر و یا خواهرتان را اینطوری بیاورید کانادا و بعد برایش وکیل بگیرید و تقاضای پناهندگی کنید و یا فکر می کنید که می توانید در این وضعیت برایش تقاضای مهاجرت کنید- کلا بیخیال شوید و شانس والدین تان را برای گرفتن ویزا خراب نکنید.

اخیرا مشاهده شده که حتی به پدر و مادر ها هم به سختی ویزا می دهند و عده زیادی را رد کرده اند. اشکال اینجاست که احتمال رد شدن مجدد رد شده های قبلی خیلی زیاد است و مرتبه بعد سختگیری مضاعف می کنند. این موضوع سختگیری های بعدی به رد شدگان را در مورد برادر و خواهرتان هم در نظر بگیرید!

ضمنا خبر رسیده که برای ویزای توریستی هم باید معاینات پزشکی تحت نظر پزشک معتمد سفارت انجام بشود. (جزئیات را ندارم ولی بهر صورت برای افراد بیمار یا معتاد خبر بدی است).

حالا اگر بعد از این چند خان رستم والدین عزیز موفق به دریافت ویزا شدند دقت کنید که برایشان بیمه درمانی بخرید و حتما بیمه شان کنید. (که یا از ایران بخرند – که اینجا مفت نمی ارزد و باید از جیب عزیز بپردازید و بعدا ایشان وقتی برگشتند بروند دنبال پولش- یا اینکه روز اول ورود با هماهنگی قبلی ببریدشان دفتر بیمه و بیمه شان کنید- زیر 50 هزار دلار هم بیمه نکنید چون اگر دور از جان کوچکتری کاری با اتاق عمل داشته باشند زده اید توی گوش 30 هزار دلار!)

یک توصیه دیگر اینکه علیرغم اینکه امکان پذیر است، در حد امکان از تمدید ویزای آنها در کانادا در موعد شش ماهه خود داری کنید. درست است که بعضی وقت ها مجبورید و لازم است و ... اما امکان اینکه دفعه بعد موقع درخواست ویزا اذیتشان کنند بالا خواهد رفت.

موفق باشید.


Link to this log     لینک به این نوشته - 11:09 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................