Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Monday, October 02, 2006

کار و حقوق و مزایا در کانادا

دوستان متعددی برای من ایمیل می فرستند و سوال در مورد مشاغل و درآمد ها و ویزای کار و ... دارند.

همینطور که می دانید مدتی است عده قابل ملاحظه ای افراد بظاهر وکیل برای متقاضیان ویزای کار، با دریافت حق حسابی قابل ملاحظه، ویزای کار قلابی می گیرند.

منظور این نیست که ویزا واقعی نیست، بلکه اشکالش در این است که ویزا بر اساس گواهی دعوت به استخدام و اعلام نیازی قلابی توسط شرکتی که آقای بظاهر وکیل با همراهی پسر عمه جان و یوگی و دوستان تاسیس کرده اند، صادر شده و عملا کاری منتظر دارنده ویزا نیست و بعد از ورود به کانادا باید راه بیافتد دوره و ضمن خوردن از جیب مبارک، هر طوری هست ظرف شش ماه در شاخه ایکه برایش ویزا صادر شده کار پیدا کند تا بتواند آنرا هر شش ماه تمدید کند تا از دیپورت شدن در امان بماند.

با توجه به رقابت فوق العاده شدید بازار کار در کانادا و هزاران فارغ التحصیل دانشگاههای معتبر این کشور که هر ساله وارد جرگه جویندگان کار می شوند، تقریبا احتمال پیدا کردن کار از روی اینترنت و رساندن آن به مرحله ویزا در حد صفر است.

ضمنا سفارت کانادا بندرت ممکن است به کسی که مشکوک به ماندن در کانادا باشد ویزای توریستی و یا حتی ویزایی برای مصاحبه استخدامی در کانادا بدهد و بدون مصاحبه حضوری هم استخدامی در کار نخواهد بود.

از طرف دیگر درخواست تمدید ویزای کاری پرسنل خارجی برای شرکتهای کانادایی هزینه و دردسر دارد و بخاطر استخدام پرسنل از خارج باید از مزایای مالیاتی و امتیازات حقوقی استخدام مهاجرها و سیتیزن ها هم چشم پوشی کنند، که این خود دلیل دیگری بر اکراه آنها از استخدام از خارج می باشد.

هنوز مهاجرت بهترین راه برای آمدن به کاناداست.

موضوع بعدی:

طبقه بندی ملی مشاغل در کانادا و درآمدها

برای مهاجرت به کانادا بروش نیروی متخصص – Skilled Worker – و نیز برای هر گونه درخواست ویزای کار، باید شغلی برایش درخواست مهاجرت یا ویزای کار می کنید در فهرست ملی طبقه بندی مشاغل در کانادا وجود داشته باشد. برای دیدن این فهرست اینجا کلیک کنید.

برای استفاده از موتور جستجوی این بانک از این لینک استفاده کنید

و برای مشاهده کتابچه راهنمای کاربردی کد ها و شرح مشاغل اینجا کلیک کنید

همینطور برای دریافت اطلاعات در مورد وضعیت حقوق مشاغل مختلف بنا به شهر و استان مربوطه اینجا کلیک کنید

دقت کنید که در combo box این موتور جستجو اسامی استان های کانادا با ایالت های آمریکا قاطی هستند و باید روی لیست بالا و پایین بروید تا استان و منطقه مورد نظر را پیدا کنید.

ضمنا بدانید که اینها درآمد کسانی است که در کانادا سابقه کار دارند و/یا مدرک معتبر بین المللی دارند و سابقه تخصصی شان تایید شده است و نباید تنها این اعداد و ارقام مبنای مهاجرت شما قرار بگیرند. منظور این نیست که شما هرگز نخواهید توانست به این سطح از درآمد در شاخه تخصصی خودتان برسید، بلکه یعنی انتظار نداشته باشید از هفته اول ورودتان کار تخصصی پیدا کنید و یا در این حوزه حقوقی قرار بگیرید.

هستند هموطنان شما که خیلی زود به این مقطع رسیده و از آن هم بالاتر می روند، هستند هموطنان شما که بعد از دهسال هنوز به نصف این ارقام هم نرسیده اند.

فرمول رسیدن به آن ساده است ولی به انجام رساندنش حکایت دیگری است:

زبان انگلیسی قوی + همت و پشتکار + سواد اولیه که با خود از ایران آورده اند + سواد ثانویه که در کانادا بدست آورده اند + بروز نگهداری دایم سواد تخصصی ایشان.

بشمرید ببینید تا بحال چند بار در مورد زبان انگلیسی توصیه کرده ام!

برای اطلاعات مربوط به صدور ویزای کار در سایت دولت کانادا اینجا کلیک کنید.

موفق باشید


Link to this log     لینک به این نوشته - 4:58 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................