Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Monday, October 23, 2006

شکار شیرماهی

زمستان ها، وقتی کسب و کار ماهیگیران مناطق آتلانتیک کانادا، بدلیل بدی وضع هوا و طوفان های متعدد خطرناک، از رونق می افتد و کارشان به چک بخور و نمیر بیمه بیکاری می کشد، زندگی شان از راه شکار سیل (از خانواده شیرماهی) ها می گذرد.

این شکار – که هیچ عوارض زیست محیطی ندارد و فقط هم به قدر مجاز و زیر نظر دولت انجام می شود سالانه بیش از 15 میلیون دلار برای مردم این نواحی درآمد ایجاد می کند و بار بزرگی نیز از دوش دولت در تامین هزینه معاش مردم برمی دارد و بودجه صرف جویی شده صرف بهداشت و آموزش و امکانات رفاهی این نواحی می گردد.

هر سال عده ای تحت عنوان بیرحمانه بودن شکار شیرماهی ها – مثل اینکه قتل مرغ و گاو و ماهی در مزارع پرورش این حیوانات از سر رحم و شفقت انجام می شود!- به مناطق شکار شیرماهی می روند و سعی می کنند تا این حیوانات را فراری دهند یا در کار شکارچیان اختلال ایجاد کند یا با آوردن رسانه های خبری سعی کنند این "بیرحمی" را به رخ کانادا بکشند.

سال قبل نیز نوازنده سابق گروه بیتل ها بنام سر پل مک کارتنی به اتفاق همسرش وارد این جمع شدند و از هر جور جلف بازی و ادا و اصول خودداری نکردند و تا جان داشتند موی دماغ شکارچیان شدند و کلی ضرر به کسب و کار این عده وارد کردند.

ظاهرا آه دل شکارچیان و زن و بچه چشم براه آنها از دعای دل شیرماهی ها قوی تر افتاد چون بعد از بازگشت از عملیات جلفگیری، همسر این آقا تقاضای طلاق کرد و طبق برآورد های اولیه این طلاق بیش از 300 میلیون دلار – یعنی معادل بیست سال درآمد مناطق آتلانتیک از شکار شیرماهی- به این جناب خسارت وارد خواهد کرد!

به این ترتیب آقای مک کارتنی این زمستان بجای دلقک بازی و فراری دادن شیرماهی ها باید از این دادگاه به آن دادگاه وکیل کشی کند تا بلکه بقیه هستی اش را از فنا شدن نجات دهد.

همین!


Link to this log     لینک به این نوشته - 9:28 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................