Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Saturday, November 11, 2006

هزینه های زندگی در کانادا (بخش چهارم)

اینترنت - انواع سرویس های موجود، هزینه های اولیه و هزینه های ماهانه بعدی

اینترنت روی خط تلفن:

یعنی اینکه شما مودم کامپیوترتان را وصل می کنید به خط تلفن و مودم طبق تنظیمی که قبلا انجام داده اید شماره تماس سرویس دهنده را میگیرد و بعد از وصل شدن شما شناسه کاربری و رمز عبور را وارد می کنید و وصل می شوید.

مزیت اصلی آن سریع راه افتادنش است. یعنی کافیست خط تلفن وصل باشد و شما یک کارت اشتراک اینترنت بخرید (از فروشگاههای عرضه محصولات کامپیوتر) و شروع به کار کنید. مزیت دومش قیمت پایین آن است. یادم هست که AOL یک مدتی سه ماه اینترنت رایگان می داد برای تبلیغ (نمی دانم هنوز هم اینکار را می کند یا خیر).

اشکال عمده اش اشغال شدن خط تلفن و نیز کند بودن نسبی آن است. البته اینکه می گوییم کند است هنوز دو برابر سریعتر از سریعترین سرعت اینترنت تلفنی ایست که شما در عمرتان در تهران دیده اید! اما در مقایسه با اینترنت کابلی کند است.

اینترنت کابلی:

یعنی شما با گرفتن خدمات مربوطه از یکی از سرویس دهنده ها، مثلا Rogers (که روی خط کابل تلویزیون این سرویس را به شما می دهد) و یا Bell (که روی خط تلفن این سرویس را به شما می دهد) می توانید با سرعتی بسیار بالاتر به اینترنت وصل شوید.

در واقع شما باید با گذاشتن یک تقسیم (که شرکت به شما می دهد) کابلی را که به تلویزیون (یا دستگاه تلفن) وصل می شود به مودم مستقلی که شرکت به شما می دهد وصل می کنید و به انتخاب خودتان با کابل USB یا کابل شبکه، این مودم را به کامپیوترتان وصل می کنید.

مزیت اصلی این نوع ارتباط آزاد شدن خط تلفن است و سرعت بالاتر آن. سرعت آن هم بسته به اینکه چه نوع پکیجی را گرفته باشید از دو برابر مودم تلفنی تا ده ها برابر آن می تواند فرق کند. ضمنا وسط داونلد کردن یک فایل بزرگ یکهو قطع نمی شود و حالگیری نمی کند!

با کمی دقت و حوصله می توانید بهترین انتخاب را کنید. در خیلی از موارد این سرویس دهنده ها برای جلب مشتری تخفیف های ویژه ای می دهند – مثلا چهار ماه اول نصف قیمت یا دو ماه اول رایگان و یا بابت کرایه مودم تا چند ماه از شما پول نمی گیرند.

ضمنا دقت کنید که در اوایل کار شما اینترنتی لازم دارید جهت چک کردن ایمیل و ارسال رزومه و کاربری عادی با اینترنت و برای اینکار ارزان سرویس کابلی هم کافیست و هر چند سرویس های سریعتر خیلی وسوسه انگیز هستند بهترست پول خود را صرف سرعت اضافه تری که در این مقطع لازم نیست نکنید.

مثلا راجرز سرویس ULTRA-LITE را عرضه کرده و بل BASIC-LITE را و هر دوی این سرویس ها کار شما را راه می اندازند (البته به شرط اینکه در محله شما این سرویس موجود باشد که برای فهمیدن آن باید کد پستی خودتان را وارد کنید. این کد پرسیدن به این علت است که ممکن است بعضی از این سرویس ها در حاشیه شهر تورنتو موجود نباشند. برای دیدن این اطلاعات می توانید فعلا کد پستی M4P 1Z2 را که تقریبا مرکز شهر است بدهید).

دو سرویس دهنده نامبرده هم کیفیت کارشان خوب است و هم خدمات پشتیبانی خوبی دارند – لااقل ما که اینطور دیده و شنیده ایم. برای گرفتن اشتراک می توانید با تلفن بخش فروش ایشان تماس بگیرید. (این شما رو قبضی که هر ماه برایتان می فرستند هست).

همانطور که قبلا هم گفتم، اینترنت در کانادا خیلی لازم است و شما از روز اول برای کاریابی و کسب اطلاعات در مورد بازار کار حرفه تان به آن نیاز دارید و هر چند می توانید از کامپیوترهای کتابخانه محله تان نیز برای اینکار استفاده کنید ولی محدودیت ساعت کار آنها و سختی تردد در زمستان، این جایگزینی را دشوار می کند.

چیز بیشتری در مورد اینترنت بنظرم نمی رسد جز اینکه اگر Web Cam داشته باشید می توانید تصویر خودتان را به والدین تان نشان دهید و آنها را خوشحال کنید و با داشتن سرویس متصل و سریعتر با ایشان بصورت صوتی و تصویری ارتباط داشته باشید.

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 11:26 p.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................