Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Monday, November 20, 2006

بالاخره زمستان آمد!

خوب رژه دار و دسته بابا نوئل هم دیروز به خوبی و خوشی انجام شد و زمستان هم موفق شد وارد شهر بشود. سرمای زیر صفر دیگر آمده که ماندگار شود.

امروز صبح منفی یک درجه بود و با ویندچیل (سوز) می شد منفی 6 که برای شروع بد نیست. اگر این اولین زمستان شما در تورنتو است بدانید که هوا با کمی جذر و مد خرده خرده سردتر می شود و معمولا ازاواسط ژانویه تا اواسط فوریه به سردترین دوران خودش می رسد که معمولا در حوزه منفی 12 تا منفی 25 (برای هوای ساکن) و منفی 15 تا منفی 40 درجه (برای سوز) در نوسان خواهد بود.

برف هم زیاد خواهد بارید. البته خیابان ها مثل تهران با هر بارش شدید برف بند نخواهد آمد و شهرداری از شب تا صبح سرگرم برف روبی در خیابان هاست و معابر اصلی و نیمه اصلی همیشه بازند و کوچه های فرعی هم با کمی تاخیر تمیز می شوند. کسی هم اجازه ندارد برف پیاده رو یا حیاطش را بریزد وسط خیابان و برای بقیه مشکل ایجاد کند. پیاده روهای مقابل مجتمع های ساختمانی معمولا زود توسط مدیریت تمیز می شوند و پیاده رو های مقابل خانه های شخصی – طبق قانون- باید بعد از توقف بارش برف تمیز شوند.

نمک قابل ملاحظه ای به سطح معابر و پیاده رو ها پاشیده می شود که کمک بزرگی است ام زمین ها همچنان در بعضی نقاط یخ زده و لغزنده هستند و نیازمند احتیاط.

الان که حراج های کریسمس شروع شده موقع خوبی برای خرید لباس کافی برای بچه هاست – اگر هنوز نخریده اید یا فکر نمی کردید سرما اینقدر جدی باشد- و هر چه هم به کریسمس نزدیک تر می شویم قیمت ها پایین تر می آیند.

اگر هم هنوز به کانادا وارد نشده اید و الان که این نوشته ها را می خوانید ترس برتان داشته، بدانید که مهاجرهایی به تورنتو می آیند از کشور هایی که در عمرشان رنگ برف را ندیده اند و اصلا نمی دانند صفر درجه یعنی چه! چه برسد به یخبندان و سوز! و هیچ کدام هم تا بحال سوسک نشده اند! شما هم سریعا به هوای اینجا عادت می کنید و مثل بقیه زمستان منفی 30 درجه اینجا برایتان حکم زمستان ملایم منفی 5 درجه تهران را پیدا خواهد کرد.

یکی از رموز این امر، استاندارد مقاومت سرمای لباس های زمستانی اینجاست که با لباس هایی که در تهران می پوشید خیلی فرق دارند و اگر در زمستان تهران در سردترین روزها آنها را بپوشید از گرما خفقان می گیرید! و شرشر عرق می ریزید! (نکته: زیاد روی خرید و حمل البسه زمستانی و آوردن آن به کانادا حساب باز نکنید! اینجا مجبور خواهید شد دوباره از اول بخریدشان. قیمتشان هم اگر از تهران ارزانتر نباشد از آن گرانتر نیست!)

دلیل دیگرش مقاومت قابل ملاحظه بدن انسان است که می تواند گرمای بیابان های عربستان تا سرمای قطب جنوب را تحمل کند و زود به وضعیت جدید عادت می کند.

ضمنا هوای این شهر در یک وضعیت گیر نمی کند و اگر سه چهار روز حسابی سرد شود، آن وقت دو سه روزی شل می کند و جای نفس می گذارد. تورنتو را هم به شکلی ساخته اند که تا حد امکان مردم در فضای سربسته تردد و خرید و گردش کنند و تا جاییکه امکان دارد از فضای باز بدور باشند، که این امر در تابستان و زمستان کمک خوبی است.

و اما در مورد ادامه لاگها:

بگوش باشید که من بزودی ادامه مجموعه لاگهای "هزینه های زندگی در کانادا" را در وبلاگ خواهم گذاشت. ضمنا خیال دارم وقتی فهرست فعلی کامل شد آنها را به شکل فایل دربیاورم و لینکش را برای داونلد در سایت بگذارم.

بعضی از دوستان هم ایمیل زده اند و پرسیده اند آیا اشکالی ندارد این لاگها را پرینت کنند یا فایل کنند و به دوست و آشنا بدهند؟

پاسخ این است که هیچ اشکالی ندارد و دست شما هم درد نکند که این اطلاعات را به دست کسانی می رسانید که لازمش دارند. حتی چه از نظر حق تالیف و چه از نظر اخلاقی، لازم هم نیست اسم یا لینک این وبلاگ را در این فایل یا پرینت ها بنویسید.

مهم رسیدن این اطلاعات بدست کسانی است که می توانند از آن استفاده کنند. حتی اگر هم کسانی قصد دارند مقاله یا کتابی در مورد مهاجرت به کانادا بنویسند و چاپ کنند و بقیه بدهند – حتی اگر قرار است بفروشندش- باز هم اجازه دارند به هر شکلی که مایلند از این اطلاعات استفاده کنند (لطفا فقط اصل موضوع را دستکاری نکنند و اطلاعات غلط به مردم ندهند!).

نکته دیگر اینکه اگر در کانادا هستید بدانید که این روز ها تمام مراکز خرید و فروشگاههای بزرگ آذین بندی شده اند و می توانند برای شما و فرزندانتان جالب باشند. بد نیست سری بزنید و تما شا کنید.

روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 9:56 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................