Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Thursday, December 07, 2006

هزینه های زندگی در کانادا (بخش ششم)

لوازم آشپزخانه و پذیرایی – شامل پخت و پز، غذاخوری، نظافت آشپزخانه و ظرف ها و موارد مربوط

خوب از کجا شروع کنیم؟ از قیمت مواد غذایی شروع نخواهیم کرد چون برای آن لاگ جداگانه ای خواهیم نوشت. پس بپردازیم به لوازم پخت و پز:

نکته:

1- آوردن قابلمه و ماهیتابه و ظرف پیرکس و بشقاب و کاسه و قاشق و چنگال با چمدان به کانادا، هر چند با توجه به محدودیت های وزنی بار کمی سخت است اما برای هفته ها – و شاید چند ماه اول- شما را از دردسر خرید آنها راحت کند و پولتان را هم صرفه جویی کند! پس اگر می توانید این اقلام را – لااقل به تعداد و مصرف خانواده خودتان (نه مهمانی دادن)- بیاورید.

2- آشپزخانه های منازل اجاره ای همیشه اجاق و یخچال دارند.

3- یک آشپزخانه خالی بطرزی باورنکردنی خالی است! یعنی شما یکی دو هفته مشغول خرید کردن و آوردن و چیدن و کشف کمبود های جدید و خرید آنها و تکرار چندین باره این روتین خواهید بود!

4- بسیاری از این اقلام را می شود بطور دسته ای یا تکی خرید. که البته معمولا صرفه با خرید گروهی آنهاست .
مثلا این ماهیتابه ها سه تا با هم 19.99 دلار هستند و این تک ماهیتابه را هم 19.99 دلار می فروشند! یعنی در غالب موارد روی تعداد می شود کلی صرفه جویی کرد. ضمنا این جاهایی که معرفی می کنم جنسشان خوب است و گارانتی هم دارند و اگر اشکالی پیش آمد می توانید پس بدهید.

5- یک برآورد متوسط؟

خوب اگر یک ست سه ماهیتابه ای بشود تقریبا 20 دلار و دو تا قابلمه کوچک و متوسط هم روی هم بشوند 50 دلار و یک دست سرویس چهار نفره قاشق و چنگال و کارد و ... بشود 20 دلار و یک سرویس چهار نفره لیوان بشود 6 دلار و یک پارچ در بیاید 5 دلار و سینی بشود 10 دلار و نمکدان و فلفل پاش بشود 10 دلار و دیس پلو 3 دلار و کاسه سالاد خوری بشود 5 دلار و از همه مهمتر یک دست سرویس چینی 16 پارچه (4 نفره) بشود 20 دلار و شما تخته گوشت را هم بخرید 10 دلار و کارد آشپزخانه را هم بخرید 3 دلار جمعا در حدود 160 دلار (با حساب مالیات حدود 180 دلار) پول خواهید داد. حالا هر تعدادی از این وسایل را از Dollar Shop بخرید طبعا این قیمت کمتر می شود و شاید بشود تا زیر 100 دلار آنرا کاهش داد.

6- دقت کنید که من چند تا فروشگاهها زنجیره ای را که روی اینترنت قیمت اقلامشان نوشته شده است معرفی کرده ام تا حدود قیمت دستتان بیاید. البته وقتی مستقیما به این فروشگاهها مراجعه می کنید ممکن است انواع حراج و تخفیف روی این اقلام باشد و در نهایت ارزانتر از برآورد اولیه تان دربیایند.

7- چنداصطلاح بدردخور در این رابطه:

- لوازم پخت و پز (قابلمه و ماهیتابه و ...) Cookware (تلفظ کنید: کوک ور ("و" را با کسره تلفظ کنید)
- لیوان و پارچ Drinkware
- قاشق و چنگال و کارد و قاشق چای خوری ... Flatware آنرا Cutlery (تلفظ کنید: کاتلری) هم می گویند.
- لوازم پذیرایی شام و ناهار Tableware
- لوازم آشپزخانه (آماده سازی غذا) Kitchenware
- لوازم کیک و شیرینی پزی Bakeware

یکی از فروشگاههای معتبر زنجیره ای برای خرید ماهیتابه و قابلمه و کارد آشپزخانه و تخته گوشت خرد کردن و چاقو تیز کن و لیوان و پارچ و سینی و نظایر آنها، BENIX است که شعبات آنرا در یکی از مراکز خرید اطراف محل زندگی تان می توانید پیدا کنید. این سری مغازه های جنسشان جور است و قیمت آنها با توجه به کیفیت آنها خوب و معقول است. چند نمونه:

Cookware

Kitchenware

Drinkware

Flatware

برای خرید تمام اقلام ذکر شده می توانید به فروشگاههای IKEA هم مراجعه کنید. قیمت آنها در بعضی موارد از بنیکس ارزانتر است ولی متاسفانه این فروشگاه چندان به مترو نزدیک نیستند (بهترین آنها فروشگاه IKEA نزدیک تقاطع Leslie و Sheppard است که خودش سرویس رفت و برگشت اتوبوس رایگان از ایستگاه متروی Leslie روی خط Sheppard دارد)


همینطور فروشگاههای Canadian Tire هم بیشتر این اقلام را دارند (اگر پرسیدند، کد پستی M4P 1Z2 را استفاده کنید):

Kitchen & Bath

فروشگاههای زنجیره ای Kitchen Stuff Plus هم همین اقلام را می فروشند و کمی فانتزی تر و به تبع آن گرانتر هستند. اگر دوست دارید گرانتر خرید کنید می توانید به این فروشگاهها سربزنید.

--------------------------------------------------------------------

خوب، حالا که تکلیف کاسه و بشقاب و بادیه و دیگ معلوم شد، برویم سراغ اسکاچ و مایع ظرفشویی و ...

این اقلام را می توانید از سوپرمارکت هایی نظیر Dominion و Loblaw’s و No Frills و Food Basic و نیز Canadian Tire بخرید که از این گروه دو تای اولی کمی گرانفروش هستند. مایع ظرفشویی 3 دلار و اسکاچ 2 دلار و سیم ظرفشویی 1.5 دلار و فرچه شیشه شور 2 دلار و مایع پاک کننده گاز و میز آشپزخانه 6 دلار و دستمال اسفنجی یا حوله ای 3 دلار و دستکش ابری (برای جابجا کردن ظروف داغ) 9 دلار و ... در مجموع حدود 40 دلار خرج برمی دارند که البته پرمصرف قلم آنها همان مایع ظرفشویی است که شاید یکی در ماه لازم داشته باشید که هزینه اش چندان مهم نیست.

اگر هم منزل اجاره ای شما ماشین ظرفشویی داشت – که این مورد بیشتر در مورد کاندومینیوم ها صادق است- قرص یا پودر ماشین ظرفشویی لازم دارید که آنهم بسته ای 25 دلار است و حدود یک ماه و خرده ای کار می کند.

برای خرید زمین شور و ته می توانید به مغازه های دالرشاپ بروید – و ارزان ولی با کیفیت متوسط – بخریدشان یا به Canadian Tire بروید – و گرانتر (نه خیلی) ولی با کیفیت خوب – بخریدشان.

ضمنا یادتان باشید که طراحی آشپزخانه ها – و دستشویی و حمام ها- اینجا به شکلی است که دریچه چاهک ندارند و اگر آب به زمین بریزید باید با ته یا دستمال خشکش کنید. نگران کثیف شدن تدریجی زمین نباشید چون می توانید انواع مایعات نظافت کاشی و سرامیک را که ضد میکروب هم هستند به قیمت ارزانی تهیه کنید و زمین را همیشه تمیز و نظیف نگاهدارید.

برای خرید تستر و مایکرویو و سایر چیزهایی که فکر می کنید نیاز دارید، Canadian Tire منبع خوبی است. انواع زیادی از هر نوع کالا دارد و قیمت آنها از ارزان تا گران دسته بندی شده اند و گارانتی اش خوب است و اگر مشکلی در دستگاه وجود داشته باشد معمولا بدون دردسر آنرا پس می گیرند.

برای خرید میز و صندلی آشپزخانه IKEA فروشگاه ارزانی است – هر چند کیفیت اجناس چوبی آن در حد متوسط است. برای خرید این اقلام می توانید به این فروشگاهها نیز مراجعه کنید:

The Brick

Bad Boys

Leon’s

خوب این هم از داستان آشپزخانه. در بخش بعدی راجع به خرید لوازم منزل (سرویس خواب و مبلمان و سرویس بهداشتی و ...) صحبت خواهیم کرد.

روز خوش!


Link to this log     لینک به این نوشته - 9:14 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................