Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Wednesday, December 27, 2006

مهاجرت به ساسکاچوان

دوستی از ساسکاچوان ایمیل زده اند و تعریف کرده اند که گویا ابتدا به انتاریو مهاجرت کرده اند و مدتی در تورنتو بدنبال کار گشته بوده اند و موفقیت دلخواه خود را کسب نکرده بوده اند، و بعدا به شهر ساسکاتون در استان ساسکاچوان کوچ کرده اند و در آنجا از امکانات دولتی کمک به مهاجرین استفاده کرده اند و نه تنها کمک هزینه زندگی دریافت کرده اند که کلاس زبان رایگان نیز در اختیارشان قرار گرفته و بعد از مدتی – به قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس - وارد دانشگاه ساسکاچوان شده اند و اکنون هم شاغل اند و هم دانشجو.

تعریف کرده اند که دولت این استان تسهیلات ویژه ای در اختیار افرادی که بخواهند به این استان مهاجرت کنند می گذارد و ایشان یکسال بعد از مهاجرت می توانند با کمک دولت این استان، نسبت به مهاجرت بقیه افراد خانواده شان اقدام کنند.

از آنجا که شاید عده ای از علاقه مندان مهاجرت به کانادا – یا تازه مهاجرینی که هنوز موفق به کاریابی نشده اند - مایل باشند در این مورد بررسی و مطالعه کنند، من مختصری در مورد این استان توضیح می دهم و لینکهایی را هم که این دوست ما از ساسکاچوان فرستاده معرفی خواهم کرد.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر خودتان تحقیق کنید چون من بیش از این مقدار در مورد تسهیلات مربوطه در ساسکاچوان اطلاع ندارم!

استان ساسکاچوان – ربطی به ساسکواچ ندارد!- در قلب کشور کانادا و بین استانهای مانیتوبا و آلبرتا واقع شده است. بیشتر مساحت آن را دشت و سرزمین های صاف و بدون پستی و بلندی قابل ملاحظه پوشانده. تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد و خشن دارد. صنایع عمده آن کشاورزی و معدن هستند. کم جمعیت است – علیرعم مساحتی بیش از 600 هزار کیلومتر مربع، تنها یک میلیون نفر جمعیت دارد!- و به همین دلیل دولت آن مترصد افزایش تسهیلات ویژه برای جلب جمعیت بیشتر است.

این استان رکورد بیشتر مقدار روزهای آفتابی را – بین 2000 تا 2500 ساعت آفتاب در سال – داراست. از جنوب همسایه ایالت های داکوتای شمالی و مونتانای آمریکاست. دریاچه های آب شیرین و دشت های پهناور دارد و دارای یکی از حاصلخیز ترین خاک های کره زمین است. این استان تولید کننده 54% محصول گندم کاناداست. پایتخت آن Regina (تلفظ کنید رجاینا) و بزرگترین شهر آن Saskatoon (تلفظ کنید: سس کتون) است.

این لینک ها را دوست ما معرفی کرده اند:

انجمن کمک به مهاجران

تسهیلات ویژه مهاجرت به ساسکاچوان

تسهیلات ویژه کمک به مهاجرت افراد خانواده مهاجرهای مقیم ساسکاچوان

وبلاگ انجمن فارسی زبانان دانشگاه ساسکاچوان

انجمن دانشجویان فارسی زبان دانشگاه ساسکاچوان

این لینک ها را می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این استان بررسی کنید:

سایت دولت استان ساسکاچوان

سایت رسمی اداره گردشگری استان ساسکاچوان

توافقنامه دولت فدرال با دولت استان ساسکاچوان در فراهم آوردن تسهیلات ویژه برای مهاجران

تصاویری از این استان

اگر نگران این هستید که با مهاجرت به این استان در یک محیط شهرستانی گیر بیافتید که معلوم نیست کی آباد شود و ترقی کنید به این موارد دقت کنید:

1- امکانات اجتماعی، رفاهی، درمانی، آموزشی و ... در تمام نقاط کانادا یکدست توزیع شده است و از کیفیتی ممتاز در سطح بین المللی برخوردارست. پس کوچکترین شهر در یک استان بقدر نیاز آن شهر، سوپرمارکت زنجیره ای و فروشگاه البسه و اثاث و سینما و پارک و رستوران و بیمارستان و مدرسه و دانشگاه و ... دارد و اصولا چیزی به اسم منطقه محروم در این کشور نداریم!

2- با گرم شدن روزافزون هوای کره زمین و خصوصا تسریع آن در سه دهه گذشته، زمستان های کانادا در مناطق سردسیر کم کم گرمتر و کوتاه تر خواهند شد و بتدریج هوای این مناطع معتدل تر و بهتر می شود این امر نیز به رشد اقتصادی – با طولانی تر شدن دوران کشت و برداشت و تردد آسان تر در جاده ها و کاهش مصرف انرژی و ... – این استان ها کمک روزافزونی خواهد کرد.

3- استان های کم جمعیت بودجه و امکانات بیشتری برای کمک کردن به تازه مهاجر ها دارند و خصوصا برای جلب علاقمندی ایشان به مهاجرت و اقامت در این استان، بیشتر از سایر استان ها به این گروه می رسند و حمایتشان می کنند.

در خاتمه از دوستی که این اطلاعات را در اختیار ما قراردادند سپاسگزاری می کنیم.

موفق باشید


Link to this log     لینک به این نوشته - 11:32 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................