Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Friday, April 27, 2007

سخنی با خریداران خانه،

همانطور که احتمالا در اخبار مالی پیگیر بوده اید، بازار ساخت و ساز در ایالات متحده وارد رکود شده و قیمت املاک بعد از مدتی توقف در رشد، مسیر نزولی پیدا کرده اند و در حال پایین آمدن هستند. دولت آمریکا در تلاش است تا از سرایت این رکود به بقیه بخش های اقتصادی جلوگیری کند و مانع از بروز یک رکود همه جانبه اقتصادی – یعنی Recession – شود.

امروز اطلاعات رسمی سه ماهه اول GDP (مخفف Gross Domestic Products) در ایالات متحده منتشر شد و رقمش معادل 1.3% (حتی پایین تر از پیش بینی قبلی یعنی 1.8% بود). شاخص مصرف هنوز مثبت است – که نشاندهنده عدم سرایت رکود به بخش تولید است، اما در بخش سرمایه گزاری در ساختمان های تجاری سقوطی غیر منتظره رخداده.

شاخص ضد تورم – Deflator- از 1.8% در سه ماهه قبلی به 2.2% در سه ماهه اخیر افزایش یافته (ضدتورم یکی از نشانه های منفی در اقتصاد است و رشد آن به این معنی است که تولید کنندگان قادر نیستند افزایش هزینه های مواد اولیه و خدمات خود را از طریق گران کردن کالاها و خدماتشان به مشتری منتقل کنند و یا ضرر دادن را شروع کرده و یا بزودی وارد ضرر و زیان می شوند).

صادرات خالص و نیز نرخ رشد پس اندازها بعد از سقوط تدریجی ولی باثبات در سال گذشته، امسال با بی ثباتی در نرخ رشد/سقوط کار را آغاز کرده و در تشنج است.

شاخص انبار ها (یعنی میزان بادکردگی کالاها در انبار ها) در حال عبور از مرز ثبوت و ورود به فاز رشد است.

تمامی این نشانه حکایت از شروع سقوط قیمت خانه ها و ادامه این سقوط در سه ماهه دوم دارد. بانک مرکزی ایالات متحده در تلاش است تا با بکارگیری ابزار های تنظیم میزان نقدینه در بازار، بازار مسکن را تا پایان سه ماهه دوم به ثبات برساند و مانع از سقوط بیشتر آن شود.

حالا اینها که گفتیم چه دخلی به شما که می خواهید خانه یا آپارتمان بخرید دارد؟

اقتصاد کانادا و ایالات متحده به هم پیوند خورده است . بیش از 70% صادرات کانادا و وارداتش با آمریکاست. این اتصال اقتصادی، باعث می شود هر اتفاقی در بازار تولید و مصرف در ایالات متحده رخ می دهد با اندکی تاخیر سر از کانادا درآورد.

یعنی اگر دقت کرده باشید بانک مرکزی کانادا در سه دوره متوالی از افزایش نرخ بهره بانکی امتناع کرده است (یعنی درخواست برای وام بانکی سقوط کرده و نمی شود انتظار داشت مردم بهره بالاتری بپردازند چون رقابت چندانی بر سر گرفتن وام در بازار نیست). این امر نشاندهند تلاش بانک مرکزی کانادا برای به تاخیر انداختن سقوط بازار املاک در کاناداست. از آنجاییکه این بازار اثر تولیدی و مصرفی چشمگیری در بقیه شاخه های صنعت دارد، معمولا بلافاصله بعد از شروع رکود در آن، وضعیت بقیه بازار هم خراب می شود.

جدای از اینکه تلاش بانک مرکزی کانادا تا اینجا تا حدی متوانسته مانع از سقوط شدید قیمت املاک شود، ولی پیش بینی نمی شود بتواند کاملا مانع از شروع ریز قیمت املاک بشود.

فارسی اش اینکه اگر ما خیال داشتیم ملکی بخریم، فعلا این برنامه را تا شش ماه (شاید هم یکسال) به تعویق می انداختیم.

البته هر کسی صاحب اختیار تصمیم خودش است پس لطفا از زدن ایمیل در این رابطه خودداری کنید و بقیه ماجرا را خودتان از طریق اخبار مالی جویا شوید. ضمنا هیچ پیش بینی آماری قطعیت ندارد و همیشه بر احتمالات تکیه می کند.

خودتان برای خودتان تصمیم بگیرید.

موفق باشید


Link to this log     لینک به این نوشته - 11:00 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

0  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................