Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Friday, November 02, 2007

حقوق و درآمد در کانادا

دوست خوبی در کامنتی مربوط به لاگ قبل، لینکی را معرفی کرده بودند که به سایت کاریابی Monster.ca تعلق دارد و در آن موتور جستجویی هست که به شما امکان انتخاب گروه حرفه ای و استان مورد نظر و عنوان شغل مورد جستجو را می دهد و سپس نمودار و میزان پرداختی مربوط به این شغل را نشان می دهد.

دقت به چند نکته در این مورد ضروری به نظر می رسد:

- اول اینکه مبالغ ارائه شده بالای متوسط پرداخت این مشاغل است و مربوط به کسانی می شود که چندسال سابقه کار کانادایی داشته، و در شرکتی معتبر و پولدار استخدام شده اند که توان پرداخت این مبالغ را دارد. بدیهی است این شرطی که غالب تازه مهاجرهای از راه رسیده ندارند و برای ایشان در ابتدای امر پیدا کار در رشته خودشان – ولو با درآمدی در حد گذران زندگی- هدفی است معتبر و حتی بسیاری مجبور می شوند بطور رایگان کارورزی کنند و حتی کرایه رفت و آمد را از جیب بپردازند تا سابقه کار کانادایی بدست آورند و در شغل های بعدی وارد بازار حرفه ای رشته مربوط شوند و ترقی مالی کنند.

- اسامی مشاغل موجود در این بانک اطلاعاتی دقیق نیست و بسیاری از آنها در موسسات مختلف به نام های دیگری شناخته می شوند فلذا این اسامی نباید بعنوان ملاک دقیق جستجو در هنگام کاریابی تلقی شوند.

- صرف وجود نام یک شغل در این بانک اطلاعاتی و وجود اعدادی برای میزان دریافتی آن، به این معنا نیست که این شغل بازار گرم و پررونقی دارد و توان جذب بالایی برای آن در استان مورد نظر شما موجود است. این امر موضوع دیگری است که باید خودتان از طریق جستجوی فرصت های شغلی موجود در بازار و آمارگیری روی آنها بدست آورید.

- بدیهی است که هرچه تخصص – یا ترکیب تخصصی – فرد و نیز سوابق کاری وی که در ایران بدست آورده، به نیازمندی های بازار کار کانادا نزدیک تر باشد، امکان موفقیت آن شخص بالاتر می رود و سرعت کاریابی اش بیشتر می شود. برای بدست آوردن دیدی درست در این مورد، توصیه می شود مشاغل نزدیک به تخصص خود را در موتورهای جستجوی سایت های کاریابی پیدا کرده و شرح آنها را بدقت بخوانید و انواع تخصص ها و تجربیات مورد نظر کارفرماها را یادداشت و گروهبندی کنید و تلاش کنید تا آنها را در ایران یاد بگیرید و رویشان تجربه عملی و کارآمد بدست آورید. با کمی تحقیق و مطالعه روی این موضوع و تمرکز دادن مسیر حرفه ای فعالیت هایتان پیش از زمان مهاجرت، می توانید توان خود در ورود به بازار کار کانادا را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

- تسلط به زبان انگلیسی از تخصص فنی مهم تر است! زیرا بدون آن حتی نمی توانید کارگری کنید! چه رسد به کار تخصصی. فرض کنید فارسی بلد نبودید و می خواستید در ایران کار و زندگی کنید. تکلیفتان چه بود؟ پس از هر فرصت برای تقویت زبان انگلیسی باید استفاده کنید. زبان فارسی یکی از آسان ترین و روان ترین لهجه ها را دارد و فارسی زبانان قادرند تمام الفاظ انگلیسی را براحتی و بدون اختلال لهجه تلفظ کنند. از این موهبت استفاده کنید و در مسابقه کاریابی از متقاضیان روس و هندی و چینی و پاکستانی جلو بزنید و بخوبی مهارت های خود را توضیح دهید و اثری ماندنی در مصاحبه کننده بگذارید. هدف رساندن سطح تسلط شما در انگلیسی به پای سطح تسلط شما در فارسی است. هر چه به این هدف نزدیکتر شوید توان شما در پیشرفت بیشتر خواهد بود.

- پولی که با خود به کانادا می آورید برای بقای شما حیاتی است، اما از آن مهمتر تخصصی قابل جذب در بازار کانادا و تسلط بر زبان انگلیسی است. اگر تخصص و زبان شما برای این کار قوی نباشد تمام پولی را که آورده اید خواهید خورد و به گرفتاری می افتید! پس این امر را جدی بگیرید.

- کانادا امکانات بیشماری برای ترقی دارد. چه در حرفه چه در تحصیل و چه در هر نوع سرگرمی که مایل باشید پیگیری کنید. اما برای استفاده از این امکانات باید درست عمل کرد و با ابزار کافی و مناسب وارد شد.

ضمنا امروز بالاخره زیر صفر رسید و صبح را با منفی یک درجه آغاز کردیم. مراقب باشید سرما نخورید. لایه لایه بپوشید و همیشه شالگردن و دستکش و کلاه بافتنی یا هدبند یا هردو (!) را همراه داشته باشید – ولو اینکه همیشه لازم به پوشیدنشان نباشد چون هوا در روز چند بار گرم و سرد می شود و ممکن است غافلگیر شوید.

ایام بکام


Link to this log     لینک به این نوشته - 8:22 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

27  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................