Tehrantonian                 تهرانتویی – یک تهرانی در تورنتو
نکاتی پیرامون مهاجرت به کانادا،زندگی در انتاریو، کاریابی، خرید اولین خانه تان و استقرار با موفقیت
Tips on Immigration to Canada, Living in Ontario, Finding a Job, Buying your first home and settling down Successfully.
جستجو در تهرانتویی  
گزارشات لحظه ای
Reports by the Moment
وضعیت هوای تورنتو
Toronto's Weather

Click for Toronto Pearson, Ontario Forecast
برای دیدن وضعیت هوای سراسر کانادا اینجا کلیک کنید
Click here for Canadian Weather Status

Locations of visitors to this page
تورنتو Toronto
ونکوور Vancouver
تهران Tehran


وضعیت دلار کانادا
Canadian Dollar vs. U$



شاخص های بازار سهام
Stock Market Indices




Tehrantonian's Google Ranking

Yahoo bot last visit to Tehrantonian.
Msn bot last visit to Tehrantonian
Thursday, September 06, 2007

چند نکته خواندنی در مورد کانادا

- بلندترین بنای مستقل دنیا، برج ملی کانادا CN Tower است که با بودجه 63 میلیون دلار ساخته شده و 553.34 متر ارتفاع دارد. این برج در سال 1975 کامل گردید و توسط شرکت ملی راه آهن کانادا ساخته شده است.

- آلکساندر گراهام بل، تلفن را در سال 1874 در شهر Brantford در استان انتاریو اختراع کرد. شرکت Bell Canada را تاسیس کرد و اکنون این شرکت یکی از بزرگترین موسسات کاناداست.

- میکروسکوپ الکترونی (در سال 1938) ، دستگاه برف روب (در سال 1925) غذای ویژه کودک (در سال 1930) و زیپ لباس (در سال 1934) توسط کانادایی ها اختراع شده اند.

- اولین ایستگاه رادیوی دنیا در شهر مونترال و در سال 1919 فعال گردید و اولین برنامه نمایشی موزیکال دنیا را در سال 1920 پخش کرد.

- یک کانادایی بنام Sir Stanford Fleming مبتکر بیست چهار time zone در کره زمین است. این سیستم تعیین ساعات محلی، نخستی بار توسط North American Railway در سال 1885 پذیرفته شده و Greenwich به عنوان مبدا ساعت دنیا انتخاب گردید.

- اولین زنی که در دنیای غرب به درجه وزارت رسید، Merry Ellen Smith بود که در سال 1921 وارد کابینه دولت بریتیش کلمبیا گردید. وی ابتدا در سال 1918 در انتخابات پارلمان برنده شده بود.

- طولانی ترین بزرگراه ملی دنیا – به درازای 7821 کیلومتر- در کانادا قرار گرفته و از سواحل شرقی کانادا در نیوفاندلند به سواحل غربی این کشور در بریتیش کلمبیا می رسد.

- خیابان Yonge که از حاشیه دریاچه انتاریو در جنوب شهر تورنتو شروع می شود، طولانی ترین خیابان دنیاست. این خیابان با طول بیش از 1900 کیلومتر از چند شهر عبور می کند و به دریاچه هوران ختم می گردد.

- در سال 1888 در شهر جرج تاون، یک کارخانه تولید کاغذ برای اولین بار در دنیا از نیروی الکتریسیته تولید شده توسط توربین های آبی استفاده کرد.

- کانادا اولین ماهواره ارتباط درون کشوری دنیا را در سال 1972 (بنام Anik 1) به خدمت گرفت و نیز اولین پخش ماهواره ای برنامه های تلویزیونی درون کشوری نیز برای اولین بار در کانادا انجام پذیرفت.

- انسولین در سال 1921 توسط Frederick Banting و شاگردش در کانادا کشف گردید. Banting بخاطر این کشف به دریافت جایزه نوبل مفتخر گردید و بعدا لقب Sir گرفت.

- اولین دستگاه کاشف مواد منفجره از طریق بخار آن – که قادر است عوامل انفجاری را حتی با رقت یک در تریلیون کشف کند – توسط یک محقق کانادایی بنام Dr. Lorne Elias در مرکز تحقیقات ملی کانادا، ساخته شد.

- بسکتبال اختراعی است کانادایی. این ورزش برای نخستین بار توسط Dr. James Naismith از شهر Almonte استان انتاریو ابداع گردید. وی در ابتدا از یک سبد میوه بجای حلقه استفاده کرد.

- بزرگترین واحد فیلم سازی دولتی دنیا به کانادا تعلق دارد. این واحد که National Film Board of Canada نام دارد از زمان تاسیسش در 1939 تا کنون بیش از 3000 جایزه ملی و بین المللی دریافت کرده است.

- کانادا مالک یک چهاردهم مساحت کره زمین، یکدهم جنگلهای این سیاره، و یک پنجم حیات وحش دنیاست.

- اگر قرار بود مساحت کشور ها را بین مردمشان تقسیم کنند، به هر کانادایی زمینی به وسعت 365 هزار متر مربع می رسید. این در حالی است که به هر آمریکایی زمینی به وسعت 40 هزار متر ، به هر ژاپنی 3 هزار و سیصد متر و به هر هنگ کنگی کمتر از 190 متر مربع می رسید!

- در کانادا برای هر 100 نفر 78 دستگاه تلفن – غیر موبایل- وجود دارد، این در حالیست که در جهان صنعتی برای هر 100 نفر 48 دستگاه و در کشورهای در حال توسعه این رقم به 3 دستگاه می رسد!

- کانادا مالک یک چهارم ذخیره آب شیرین دنیاست. 75% برق این کشور توسط نیروگاههای توربین آبی تولید می شود. استان انتاریو بیش از 140 هزار دریاچه دارد.

- هزینه برق و گاز در کانادا از بقیه اعضای گروه هفت کمتر است. مصرف کنندگان آلمانی، دو برابر کانادایی ها و مصرف کنندگان ژاپنی، پنج برابر کانادایی ها هزینه می پردازند.

برای دیدن نقشه سیاسی کانادا اینجا کلیک کنید



روز خوش


Link to this log     لینک به این نوشته - 10:53 a.m. -                                                 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

10  Comments   اظهار نظر از طرف دوستان
........................................................................................